Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:24:00 GMT

شب‌های خاص پارک‌دوپرنس

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۴۰۱۰۱۵۸۲

شب‌های خاص پارک‌دوپرنس

صدرنشین لیگ یک فرانسه در آخرین فصل و روزهای حضور کیلیان ام‌باپه در اندیشه کنارزدن آبی‌-اناری‌های کاتالان و حضور در جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپاست.

به گزارش ایسنا، ۱۴ فوریه ۲۰۱۷ بارسلونا که در آن زمان لوئیس انریکه را روی نیمکت داشت، در اولین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در پارک‌دوپرنس شکست شرم‌آوری را متحمل شد و با چهار گل برابر حریفش شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(دی‌ماریا دقیقه ۱۸، دراکسلر، ۴۰، دی‌ماریا ۵۵ و کاوانی ۷۲) برای میزبان گلزنی کردند. خط هافبک بارسا با حضور بوسکتس، اینیستا و آندره گومس، برابر حرکت و قدرت ماتوئیدی، وراتی و ربو حرفی برای گفتن نداشت.

سرخیو بوسکتس پس از بازی رویکردی را که لوئیس انریکه تعیین کرده بود، زیر سوال برد و گفت: «بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن در بسیاری از مراحل بازی از ما بهتر بودند. آنها بیشتر فشار آوردند و از نظر تاکتیکی بهتر بودند.»

در دیدار برگشت، بارسا یکی از تاریخی‌ترین بازگشت‌های تاریخ لیگ قهرمانان را رقم زد و با نتیجه باورنکردنی ۶-۱ پاری‌سن‌ژرمن را برد. پاریس باور نمی‌کرد برتری چهار بر صفر در بازی رفت را از دست داده و این‌چنین مقهور قدرت حریفش شد. در آن دیدار نیمار درخشید و سپس چند ماه بعد با امضای قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو پیراهن PSG را پوشید.

این دیدار به خاطر مسائلی که پشت این بازی قرار دارد به دیدار حساسی تبدیل شده است. همه چیز با علاقه‌مندی تیم کاتالانی به امضای قرارداد با بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن شروع شد. تیاگو سیلوا، داوید لوییس، مارکینیوش و وراتی از جمله بازیکنانی بودند که در رادار بارسا قرار داشتند که هرگز هیچ‌یک به آبی‌-اناری‌ها نپیوستند.

ماجرای وراتی بیش از همه سروصدا کرد. او سال ۲۰۱۷ با ماریا بارتومئو (رییس سابق بارسلونا) ملاقات کرد. این دیدار نتیجه‌ای نداشت و در نهایت بازیکن ایتالیایی قراردادش را با تیم فرانسوی تمدید کرد.

حالا و در سال ۲۰۲۴ لوئیس انریکه روی نیمکت پاری‌سن‌ژرمن نشسته است و بارسلونا، ژاوی را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد. انریکه نه سال پس از سه‌گانه تاریخی با بارسلونا تنها یک هدف دارد و آن هم رساندن پاری‌سن‌ژرمن به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است؛ اتفاقی که هنوز رخ نداده است.

مسیر آسان

انتظار نمی‌رفت رئال سوسیداد مشکلات زیادی برای پاریسی‌ها در دور قبل ایجاد کند و تیم انریکه نیز به‌خوبی موفق شد در هر دو بازی رفت و برگشت به برتری برسد و به این مرحله راه پیدا کند. پاری‌سن‌ژرمن این هفته با کلرمون قعرنشین به تساوی یک بر یک رسید اما هنوز یکه‌تاز لیگ فرانسه است و با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد و تنها شش بازی تا پایان لیگ یک باقی مانده است.

ژاوی از زمانی که بمب استعفای خود را پس از باخت ۵-۳ مقابل ویارئال در ژانویه رها کرد، یازده بازی پیاپی بدون باخت را در تمام رقابت‌ها رهبری کرده است؛ سکانسی که شامل پیروزی خانگی ۳-۱ مقابل ناپولی نیز می‌شود.

بارسا در هر سه مسابقه اخیرش در لالیگا توانسته مایورکا، اتلتیکومادرید و لاس‌پالماس را شکست دهد. با همه اینها فاصله هشت‌امتیازی با رئال مادرید صدرنشین در شرایطی که هشت بازی تا پایان فصل باقی مانده، جبران‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

بسیاری از ستارگان بزرگ پاری‌سن‌ژرمن در آستانه دیدار با بارسلونا وضعیت خوبی دارند. ام‌باپه در ترکیب اصلی خواهد بود و عثمان دمبله، مهاجم سابق بارسا، و مارکینیوش، کاپیتان پاری‌سن‌ژرمن، نیز سالم و سر حال‌اند.

لوکاس هرناندز، وارن زایر امری، بردلی بارکولا و نونو مندز نیز بعد از استراحت در بازی قبلی آماده حضور در ترکیب اصلی تیم‌شان هستند. پرسنل کیمپمبه، لایوین کورزاوا و سرخیو ریکو سه غایب تیم فرانسوی در بازی چهارشنبه‌شب (امشب) خواهند بود.

اتلتیکومادرید - بوروسیا دورتموند

در دیگر دیدار این دور اتلتیکومادرید در خانه به دیدار بوروسیا دورتموند خواهد رفت. اتلتیکو در بازی قبلی دست به کار بزرگی زد و اینتر صدرنشین ایتالیا و تنها ایتالیایی حاضر در لیگ قهرمانان را حذف کرد.

تیم سیمئونه اکنون برای سومین بار در پنج سال گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت. اتلتیکو از فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ نتوانسته است به دور نیمه‌نهایی برسد. لایپزیگ (۲۰۲۰-۲۰۱۹) و منچسترسیتی (۲۰۲۲-۲۰۲۱) دو بار اتلتیکو را در این مرحله حذف کردند.

اتلتیکو از زمان باخت یک بر صفر در مرحله گروهی مقابل میلان در نوامبر ۲۰۲۱، ۹ بازی خانگی در لیگ قهرمانان اروپا را بدون باخت پشت سر گذاشته است و به همین خاطر دورتموند کار دشواری در زمین اتلتیکو خواهد داشت.

شاگردان ادین ترزیچ با میلان، پاری‌سن‌ژرمن و نیوکاسل در «گروه مرگ» بودند ولی به عنوان تیم نخست راهی دور یک‌هشتم نهایی شدند و در این مرحله آیندهوون هلند را از پیش روی برداشتند و به یک‌چهارم نهایی رسیدند و باید دید سرنوشت این دیدار چه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه تیم فوتبال بارسلونا عثمان دمبله لایوین کورزاوا بوروسیا دورتموند کیلیان ام باپه اتلتیکو مادرید مارکینیوش بوروسیادورتموند لاس پالماس تیاگو سیلوا ليگ قهرمانان اروپا لیگ قهرمانان اروپا ویدئوی ورزشی رئال مادريد لیگ قهرمانان اروپا پاری سن ژرمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۱۰۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پی‌اس‌جی ۳-۳ لوهاور: قهرمانی به تأخیر افتاد

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار پیش از بازی مقابل دورتموند در نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ، پاری سن ژرمن میزبان لو‌هاور بود. آنها در نیمه اول با نتیجه ۲-۱ عقب افتادند و در نیمه دوم هم گل سوم را دریافت کردند. در ادامه آنها موفق به جبران هر دو گل شدند و با نتیجه ۳-۳ به استقبال دورتموند رفتند.

بازی آرام و بدون موقعیت آغاز شد. دو تیم در خلق موقعیت ناتوان بودند و بازی به شکل جذابی دنبال نمی‌شد تا اینکه بالاخره در دقیقه ۱۹ مهمان به گل رسید. جایی که کریستوفر اوپری در سمت چپ محوطه جریمه صاحب توپ شد و با زدن ضربه‌اش به سمت مخالف، گل اول را به ثمر رساند.

در دقیقه ۲۸ بردلی بارکولا توانست بازی را به تساوی برساند. پاس وارن زئیر امری از سمت راست، در مقابل دروازه به بارکولا رسید و او توانست دروازه را باز کند.

پس از کمتر از ۱۰ دقیقه، یعنی در دقیقه ۳۷ مهمان باز هم به گل رسید. این بار آندره آیو در ابتدای محوطه جریمه به توپ رسید و با ضربه‌ای فوق‌العاده تور دروازه پی‌اس‌جی را به لرزه درآورد تا باز هم لوهاور به برتری برسد.

در ادامه در نیمه اول اتفاق مهمی رخ نداد و دو تیم با نتیجه ۲-۱ به رختکن رفتند.

در نیمه دوم پاری سن ژرمن برای زدن گل مساوی جلو کشید. در دقیقه ۵۵ شوت حکیمی از گوشه محوطه به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۹ دنیلو در محوطه جریمه پی‌اس‌جی بر روی نگو خطا کرد و لوهاور صاحب یک پنالتی شد. عبدولایه توره پشت این ضربه قرار گرفت و توانست حساب کار را ۳-۱ کند.

در ادامه پاری سن ژرمن باز هم حملاتش را آغاز کرد اما بازیکنان لوهاور که برد باارزشی به‌دست آورده بودند به خوبی از دروازه‌شان دفاع کردند و به تیم پرستاره میزبان اجازه خلق حمله ندادند.

تا اینکه در دقیقه ۷۸ بالاخره پاری سن ژرمن به گل رسید. این‌ بار پاس راموس از بین مدافعان، منجر به تک به تک شدن حکیمی و دروازه‌بان حریف شد و ستاره مراکشی توانست بازی را ۳-۲ کند.

در دقیقه ۸۴ راموس با پاس امباپه با دروازه‌بان تک به تک شد اما ضربه مهاجم پرتغالی را دروازه‌بان دفع کرد.

در ادامه پاری سن ژرمن نتوانست حمله‌ای خلق کند تا اینکه بالاخره در دقیقه ۵+۹۰ موفق شدند گل تساوی را بزنند. روی سانتر زیبای کانگ این لی راموس با ضربه سر بازی را ۳-۳ کرد.

درنهایت سوت پایان بازی به صدا درآمد و پاری سن ژرمن به تساوی ۳-۳ دست یافت. آنها با این تساوی در صدر جدول با یک بازی بیشتر نسبت به موناکو در رده دوم، ۷۰ امتیازی شدند.

دیگر خبرها

  • رسمی؛ پاری سن ژرمن قهرمان فصل 24-2023 لیگ فرانسه شد
  • تصمیم مهم انریکه در آستانه دیدار مهم چمپیونزلیگ
  • خلاصه بازی پاری سن ژرمن 3-3 لوآور (لوشامپیونه - 2023/24)
  • پاری سن ژرمن ۳ - ۳ لوآور/ قهرمانی چند روز به تاخیر افتاد+ فیلم
  • جشن قهرمانی پاریسی‌ها به تعویق افتاد
  • لوآور رده پانزدهمی، جشن قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن را به تاخیر انداخت
  • پی‌اس‌جی ۳-۳ لوهاور: قهرمانی به تأخیر افتاد
  • پاری‌سن‌ژرمن با تساوی خانگی مهیای سفر به آلمان شد
  • رسمی: تمدید قرارداد ستاره پی‌اس‌جی تا 2029
  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و لو هاور + پخش آنلاین