Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید یوسف‌پور اظهار داشت: در این استان هفت تالاب از جمله تالاب چغاخور، گندمان، سولقان، علی‌آباد، چال‌ِتر، چاله‌خشک، دهنو و یک تالاب نیز در ارتفاعات کوه کلار جمله قزل‌گل وجود دارد.

وی افزود: برخی از تالاب‌های استان فصلی است، اما سه تالاب چغاخور، گندمان و سولقان از تالاب‌های اصلی استان به شمار می‌رود که در طول سال آب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف پور با بیان اینکه تمامی تالاب‌های استان در شرایط مطلوبی به سر می‌برند و به لحاظ منابع آبی در وضعیت خوبی قرار دارند، اضافه کرد: مسافران تعطیلات اخیر در کنار تالاب‌ها نکات و مسائل زیست‌محیطی را نیز رعایت کنند.

وی گفت: در تالاب گندمان وضعیت منابع آبی به ویژه پس از بارش‌های فروردین‌ماه مطلوب است و خروجی تالاب را باز شد تا آب وارد زمین‌های کشاورزی اطراف نشود.

یوسف‌پور به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ارزشمند تالاب‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: تالاب گندمان به بهشت پرنده‌نگری استان معروف است و از مهمترین زیستگاه‌های پرندگان آبزی خاورمیانه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در تالاب گندمان برج پرنده‌نگری وجود دارد که می‌تواند جاذبه خوبی برای علاقه‌مندان به این موضوع باشد و فضای خوبی برای انجام سفر‌های علمی و دانشگاهی است و سازه‌ای در دستور کار قرار دارد تحت عنوان مخفیگاه پرنده‌نگری که به وسیله این برج علاقه‌مندان و گردشگران می‌توانند بدون هیچ گونه سر و صدایی به تماشای پرندگان بپردازند تا آرامش محیط برهم خورده نشود.

بیشتر بخوانید

کوچ پرندگان از تالاب‌های چهارمحال و بختیاری

یوسف پور با اشاره به تجربه موفق احیای تالاب گندمان، گفت: این تالاب دو دهه خشک بود و با چالش‌هایی نظیر آتش‌سوزی روبرو بود، اما احیای تالاب از سال ۹۰ و در پنج فاز در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر در فاز پنجم قرار داریم و تکمیل بند خروجی تالاب در دست اجراست.

وی به ویژگی‌های تالاب چغاخور نیز اشاره کرد و افزود: این تالاب از نخستین تالاب‌هایی است که پس از انقلاب اسلامی در رامسر سایت به ثبت رسید و هم از حیث منظرگاه و هم به لحاظ اکولوژیک جزو سازه‌های خوب کشور به شمار می‌رود.

یوسف پور توضیح داد: به دنبال سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سال گذشته مقرر شد تا مطالعات مهار و کنترل گیاه مهاجم پرطاووسی در تالاب چغاخور امسال آغاز شود که این مهم به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر تدوین طرح جامع گردشگری ویژه گردشگری تالاب‌ها، اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که گردشگری در مناطق بکر و تالاب‌ها نیاز به طرح جامع دارد تا بتوان بر اساس آن همه موارد زیست محیطی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در نظر گرفت و در نهایت گردشگری در آن منطقه اقتصاد پایدار را شکل دهد.

یوسف پور گفت: در حال حاضر پسماند‌ها و زباله‌هایی که از گردشگران در طبیعت باقی می‌ماند چالش جدی است و اگر مدیریت گردشگری در این مناطق ساماندهی شود و زیرساخت‌های مناسب متناب با ضوابط ایجاد شود گردشگری پایدار در این مناطق شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: این استان دارای سه تالاب اصلی و بزرگ است که از ارزش علمی و طبیعی بالایی برخوردار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد پایدار طرح جامع گردشگری تالاب چغاخور تالاب گندمان یوسف پور تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۱۰۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: حدود هشت سال قبل در شهرستان حدود ۳۰۰ معلم مازاد داشتیم، اما امروز بیش از ۳۰۰ معلم در بافق کم داریم.

او افزود: کمبود معلم مرد در شهرستان داریم؛ حال چگونه مسئله عفاف و حجاب را باید دنبال کنیم درحالیکه در مدرسه پسرانه معلم خانم درس بدهد؟

حسینی بیان کرد: امروز نیاز ما به معلم بیش از هر نیاز دیگر است و رهبر معظم انقلاب بر افزایش توانمندی معیشتی معلمان تأکید کردند. 

او ادامه داد: زیرساخت را باید آماده کرد تا آموزش و پرورش جاذبه داشته باشد و جوانان به سوی شغل معلمی کشیده شوند. 
خطیب جمعه بافق گفت: تمام ارگان‌های ما نیرو جذب می‌کند، اما آموزش و پرورش نیرو می‌سازد و کسی که می‌خواهد نیرو بسازد خودش باید متدین باشد. 

او تأکید کرد: یک مسئله‌ای باید با جدیت در مدارس دنبال شود، بحث هویت ملی دانش‌آموزان است به این معنی که دانش آموزان به ایرانی بودن خود افتخار کنند. 
حسینی افزود: روحیه انقلابی در آموزش و پرورش باید ایجاد و تقویت شود و هرکسی با زبانش یا قلمش روحیه‌ی انقلابی را در آموزش و پرورش تضعیف کند، خداوند اورا نخواهد بخشید. 

او گفت: دانش‌آموزان ما باید به سوی حرفه آموزی و هنر آموزی سوق داده شوند و آموزش و پرورش نیز به این مسئله بپردازد. 

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز اول مسئله‌ی تمام دنیا فلسطین است و این جنبش‌های دانشجویی در دنیا و کشور‌های غربی، حقانیت دفاع ایران از فلسطین را نشان می‌دهد. 

او افزود: اسرائیل امروز با بهانه یهود ستیزی، در غزه می‌جنگد، در حالی که ما با یهود مشکلی نداریم، ما با صهیونیست مشکل داریم. 
حسینی گفت: امروز دانش‌آموزان ما باید به صورت عقلانی درک کنند که چرا مرگ بر آمریکا یا ظلم سرکوب این جنبش‌های دانشجویی باید برای دانش‌آموز ما تبیین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم