Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@03:09:08 GMT

ترانزیت ۱۸۲ هزار خودرو به کشورهای آسیای میانه

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۴۰۱۱۴۸۷۳

ترانزیت ۱۸۲ هزار خودرو به کشورهای آسیای میانه

تین نیوز

 مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: سال گذشته (1402) بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، مرتضی سالاری در تشریح عملکرد ۱۲ ماهه بنادر و دریانوردی غرب استان در سال ۱۴۰۲ اظهارداشت: در مجموع ۱۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۷۴ تن با افزایش پنج درصدی انواع کالا در بنادر غرب استان تخلیه و بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این میزان پنج میلیون و ۷۸۲ هزار و ۷۲ تن به فرآورده های نفتی و ۶ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۵۰۲ تن با ۱۰ درصد افزایش به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشت.

افزایش ۲۸ درصدی ترانزیت کالای غیرنفتی

مدیر بنادر غرب هرمزگان، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده را ۴۳۶ هزارو سه تن اعلام کرد که افزایش ۲۸ درصدی را به دنبال داشته و بنادر غرب استان هرمزگان توانست در ابن بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران رتبه سوم را کسب کند.

افزایش ۱۶ درصدی ترانزیت خودرو

سالاری با بیان اینکه این بندر به عنوان قلب  ترانزیت خودرو در کشور محسوب می شود، افزود: سال گذشته همچنین بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

صادرات بیش از ۶.۵ میلیون تن کالا

وی میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی از  این بنادر در یکساله ۱۴۰۲ را ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۳ تن اعلام کرد که سه میلیون و  ۳۸۸ هزار و ۳۵ تن آن با هشت درصد افزایش مربوط به صادرات غیرنفتی و سه میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۵۸ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

گفتنی است؛ بندرلنگه بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکترین فاصله بنادر کشور به بنادر امارات، رتبه نخست تردد شناورها با بیش از ۳۶هزار تردد دریایی و رتبه اول ترابری مسافر بین المللی دریایی با بیش از ۲۰ هزار جابجایی مسافر بین بندر لنگه و کشور امارات را در بین بنادر کشور به خود اختصاص داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر لنگه ترانزیت خودرو بنادر غرب استان هرمزگان مرتضی سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۱۱۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو فورد ترانزیت 2025 چه مشخصاتی دارد؟

خودرو فورد ترانزیت 2025 از یک موتور 2.0 لیتری تروبو دیزل چهار سیلندر بهره می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودرو فورد ترانزیت ۲۰۲۵ از یک موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل چهار سیلندر بهره می‌برد که ۱۲۱ کیلووات قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند، نسخه دیفرانسیل جلو از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند، در حالی که مدل‌های دیفرانسیل عقب از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

طول و عرض خودرو فورد ترانزیت ۲۰۲۵ به ترتیب ۵۹۸۱ میلی‌متر و عرض آن ۲۱۱۰ میلی‌متر است، این خودرو دارای ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب، قابلیت تشخیص عابر پیاده، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک مقابل و سنسور پارک جلو و عقب است.

از دیگر مشخصات خودرو فورد ترانزیت ۲۰۲۵ می‌توان به نمایشگر ۱۲ اینچی، ناوربری ماهواره‌ای، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو، نظارت بر فشار باد لاستیک، چراغ‌های جلو اتوماتیک، نور بالا اتوماتیک، برف پاک‌کن‌های حساس به باران و گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کرد.

کد خبر 749918

دیگر خبرها

  • خودرو فورد ترانزیت 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک