Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از فرماندهان ارشد نظامی پاکستان می‌گویند که گروه‌های مخالف دولت این کشور مستقر در افغانستان، منافع اقتصادی اسلام‌آباد را هدف قرار می‌دهند.

فرماندهان نظامی پاکستان این اظهارات را طی نشستی که به ریاست جنرال سید عاصم منیر، رییس ارتش این کشور در مرکز فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شده است، بیان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نگاشت این نشست به‌منظور رسیدگی به تهدیدات احتمالی «گروه‌های تروریستی» از خاک افغانستان برگزار شده است.

مقام‌های نظامی پاکستان بدون نام گرفتن از گروه مشخصی گفته‌اند که شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان، امنیت منطقه و جهان را با خطر روبه‌رو می‌کنند.

از دید اسلام‌آباد تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی)، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و داعش گروه‌ تروریستی هستند.

براساس گزارش پاکستان‌تودی، آنان با محکوم کردن حمله اخیر شبه‌نظامیان بر ماشین حامل مهندسان چینی در ایالت خیبر پختون‌خواه و حمله بر یک ماشین حامل غیرنظامیان در ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌اند که شبه‌نظامیان به‌عنوان نیروهای نیابتی منافع اقتصادی این کشور، به‌ویژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان را هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که پیش از این نیز دولت پاکستان از فعالیت شبه‌نظامیان مخالفش در خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

طالبان تا کنون در مورد این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش از این، مقام‌های این گروه حضور شبه‌نظامیان مخالف دولت پاکستان در افغانستان را رد کرده و گفته بودند که خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریک طالبان پاکستان مبارزه با تروریسم داعش شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۱۴۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»

حزب الله با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرد: رزمندگان مقاومت در راستای دفاع از ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه آن، بعد از ظهر امروز دوشنبه محل استقرار نظامیان اشغالگر در اطراف پایگاه نظامی «رویسات العلم» در ارتفاعات کفرشوبا را با آتش توپخانه هدف قرار دادند.

براساس این بیانیه، نقاط مورد نظر مقاومت با دقت مورد اصابت آتش توپخانه رزمندگان مقاومت قرار گرفت.

مقاومت اسلامی لبنان، همچنین یک هدف نظامی صهیونیست ها در شهرک عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله مستقیم قرار داد.

در مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هواپیماهای این رژیم، نقاطی را در مناطق راشیا الفخار و الخیام در جنوب لبنان بمباران کرده اند.

این در حالی است که «آبیشای لیوی» خاخام صهیونیست با اشاره به اوضاع دشوار ارتش رژیم صهیونیستی به علت حملات کوبنده حزب الله در شمال فلسطین اشغالی گفت که این وضعیت از زمان شکل گیری رژیم جعلی اسرائیل در سال ۱۹۴۸ سابقه نداشته است.

لیوی که در فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه شمال فلسطین اشغالی فعالیت می‌کند، افزود که از سال ۱۹۴۸ تاکنون، عید موسوم به «پسح» به این شکل در ارتش برگزار نشده و همه شهرک‌ها به پایگاه تبدیل شده‌اند.

وی به رسانه صهیونیستی «سروگیم» گفت: در نتیجه اوضاع جبهه شمالی، نیروهای احتیاط شمارشان چند برابر شده است. ما به پایگاه‌های نظامی رفتیم تا آنها را برای عید مهیا کنیم. دسترسی به آنها سخت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان