Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@04:34:53 GMT

تسلیحات هوایی و زمینی ایران مقابل ارتش اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | کد خبر: ۴۰۱۴۶۲۰۸

تسلیحات هوایی و زمینی ایران مقابل ارتش اسرائیل

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: در حالی که کابینه جنگ اسرائیل به دفعات برای پاسخ به حمله آخر هفته ایران تشکیل جلسه می‌دهد، فایننشال تایمز به مقایسه تجهیزات نظامی ۲ طرف پرداخته است. در این گزارش به برتری تعداد ادوات نظامی ایران اشاره شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است:

از سال ۱۹۹۱ این اولین بار بود که دولت یهود توسط یک کشور دیگر مورد حمله قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدافند هوایی اسراییل ۹۹درصد حمله را رهگیری کرد اما ایران اعلام کرد ماموریتش انجام شده است.

از زاویه دید هدف ایران، این حمله ارائه‌ کننده یک پیام بود: ما توانایی داریم. ما همه نوع موشک و پهپاد داریم. ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما ترجیح می‌دهیم که تنش را به سمت جنگ نبریم و تشدید نکنیم. تهران قدرت هوایی‌ای را به نمایش گذاشت که برای همه قابل مشاهده بود اما برای هیچ‌کس کشنده نبود.

کد خبر 845063 برچسب‌ها ایران و اسرائیل تسلیحات نظامی خبر ویژه دفاع - جنگنده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و اسرائیل تسلیحات نظامی خبر ویژه دفاع جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۱۴۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یک مقام سازمان ملل با نام گریفیتس خواستار توقف طرح حمله اسرائیل به رفح شده و گفته است: جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند، اما عملیات زمینی در رفح نزدیک به نظر می‌رسد.

گریفیتس همچنین افزود: تهاجم زمینی به رفح منجر به مرگ بیشتر صدها هزار نفری خواهد شد که از قحطی و گورهای دسته جمعی فرار می کنند.

به گفته گریفیتس، ما در مسابقه ای برای جلوگیری از گرسنگی و مرگ هستیم و در عین حال اگر گروگان های اسرائیلی باقی مانده در دستان حماس آزاد نشوند، بازنده خواهیم شد.

از سوی دیگر، یک تحلیلگر نظامی اسرائیلی تاکید کرد که آخرین حمله زمینی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی در خان یونس بود و از آن زمان دیگر شاهد علمیات زمینی گسترده در نوار غزه نبوده‌ایم.

«آوی یسخاروف» تاکید کرد: پس دیگر از القای توهم ضرورت ادامه جنگ به ما دست بردارید، جنگ پایان یافته، اما فراموش کرده‌اند به ما اطلاع دهند.

وی گفت: رفح توهمی بیش نیست و تهدید به حمله به آن می‌کنند تا ایده "پیروزی مطلق" را که پس از جنگ در غزه هیچ چیزی را حل نخواهد کرد، به ما بفروشند.

علاوه بر این، «اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز سه شنبه با اتخاذ مواضعی عوام فریبانه با عملیات نظامی برنامه ریزی شده اشغالگران قدس به «رفح» در جنوب نوار غزه که مملو از ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی است، مخالفت کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، این مقام اروپایی در مناظره ای که توسط پولیتیکو در ماستریخت هلند برگزار شد، در این خصوص گفت: کاملاً غیرقابل قبول است که اسرائیل به رفح حمله کند.

رئیس کمیسیون اروپا که برای دور دوم این تصدی نامزد شده است، با اشاره به بازدید خود از شهر رفح گفت که وضعیت در آنجا غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول است.

فون در لاین در پاسخ به این سوال که آیا حمله به رفح خط قرمز خواهد بود، گفت: من هرگز خط قرمز نمی‌کشم، اما فکر می‌کنم اگر نتانیاهو (نخست وزیر صهیونیست های اشغالگر) حمله کند، کاملاً غیرقابل قبول است.

از طرف دیگر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که پس از گذشت نزدیک به ۷ ماه از رخ‌دادهای هفتم اکتبر سال گذشته میلادی وضعیت ساکنان غزه روز به روز بدتر می‌شود.

گوترش گفت: از کابینه اسراییل و سران حماس می‌خواهم که به توافقی برای آتش‌بس و آزادی اسیران دست پیدا کنند. از کشورهای هم‌پیمان اسراییل می‌خواهم که اسراییل را به عدم عملیات نظامی زمینی در رفح قانع کنند.

وی ادامه داد: حمله به رفح تاثیرات ویرانگری روی فلسطینیان در غزه و پیامدهای خطرناکی در کرانه باختری و تمامی منطقه دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: حمله به کاروان‌ها و تاسیسات بشردوستانه و افراد نیازمند مجاز نیست. از کابینه اسراییل می‌خواهم که روند ورود کمک‌ها به غزه را تسریع ببخشد و امنیت کاروان‌های همراه آن از جمله آنروا را تامین کند.

گوترش ادامه داد: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: طرحی برای اجرای توصیه‌های گزارش مستقل آماده‌شده درباره آنروا وجود دارد. از کشورهای عضو و طرف‌های کمک‌کننده می‌خواهم که تامین مالی لازم برای تداوم کار آنروا را انجام بدهند.

گوترش در پایان مدعی شد: ما به اقدام برای دستیابی به راه حلی بر پایه پایان اشغالگری و تاسیس کشور قابل زندگی فلسطین پایبندیم.

کد خبر 6093680

دیگر خبرها

  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند
  • لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)
  • طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح