Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس رویترز، طلا در آستانه پنجمین هفته پیاپی افزایش قیمت قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۶۶ درصدی به ۲۴۱۳ دلار و ۸۰ سنت رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند تشدید تنش‌ها یا آرام شدن درگیری‌ها در خاورمیانه تاثیر قابل توجهی بر بازارها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شرایط ژئوپلیتیکی در این منطقه آرام شود، قیمت طلا هم پایین می‌آید و روند خرید آن به عنوان یک پشتوانه ایمن متوقف می‌شود.

تسنیم در گزارشی نوشت: اما با توجه به این‌که فدرال رزرو آمریکا قصد ندارد نرخ بهره را به این زودی‌ها پایین بیاورد، بنابراین روند افزایش قیمت طلا ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد مقامات آمریکا ضرورتی برای کاهش زود هنگام نرخ بهره نمی‌بینند. بازارها در حال حاضر ۶۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره از ماه سپتامبر کاهش یابد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۱.۶۲ درصدافزایش به ۲۹ دلار و ۱۳ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۴ درصدی، ۹۳۵ دلار و ۵۴ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897297

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا کاهش قیمت ها گرانی دلار قیمت دلار کاهش نرخ بهره ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۱۵۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۲ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۸۵ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه با توجه به دورنمای ادامه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یافته است. اما بی‌ثباتی اقتصاد آمریکا هر دوی این شاخص‌های نفتی را در آستانه کاهش قیمت هفتگی قرار داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.22 درصد افزایش به 83 دلار و 85 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 27 سنت معادل 0.34 درصد افزایش 79 دلار و 22 سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران نگران ادامه سیاست نرخ بالای بهره هستند که می‌تواند رشد اقتصاد آمریکا را به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند. این در حالیست که جنگ خاورمیانه عرضه جهانی نفت را چندان تحت تاثیر قرار نداده است.

نفت برنت در آستانه 6.3 درصد کاهش قیمت هفتگی قرار دارد و نفت آمریکا هم 5.6 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته است. این کاهش قیمت در آستانه اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس اتفاق افتاده که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت روسیه و متحدانش تشکیل شده است.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، اوپک پلاس احتمالاً کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد. بازار در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات اقتصادی آمریکا و نشانه‌هایی از تولید آینده این کشور است.

انتهای پیام/62

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / سکه لب مرز حساس ایستاد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳