Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با دستور بهرام‌نیا استاندار ایلام سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، از فعالیت ۷ تعاونی مرز نشینی در استان با عضویت ۲۲۷ هزار نفر در قالب ۷۴ هزار خانوار خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عباسی گزارشی از وضعیت بازارچه‌های مرزی استان ارائه کرد و یادآور شد با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین افزود: با پیگیری دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده و هدف ما این است که تمامی مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرز‌ها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود.

عباسی با ذکر برخی از مشکلات موجود بر سرِ راه توسعه اقتصادی استان خواستار ورود جدی وزارتخانه‌های مربوطه برای مرتفع شدن این مشکلات شد و از همکاری‌های مثبت مجموعه وزارت کشور تشکر کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معاون استاندار شهریار عباسی بازارچه مرزی بازارچه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۴۰۱۹۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از پایانه مرزی میرجاوه در فروردین ۱۴۰۳، ۱۵۰ هزار و ۹۷۰ تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کرد اظهار کرد: طی فروردین سال‌جاری، ۱۵۰ هزار و ۹۷۰ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه در شمال این استان جابه‌جا شده است که از این میزان جابه‌جایی کالا، ۱۰۱ هزار و ۲۰۶ تن صادرات، ۱۷ هزار و ۱۱۰ تن واردات و ۳۲ هزار و ۶۵۴ تن به ترانزیت کالا از پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در فروردین سال‌جاری تعداد ۲۲ هزار و ۸۲۴ نفر مسافر از پایانه مرزی میرجاوه تردد صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان ترانزیت، صادرات و واردات از پایانه مرزی میرجاوه طی این مدت نشان دهنده ظرفیت و توانمندی بالای سیستان و بلوچستان در توسعه تجارت با کشورهای منطقه است، یادآور شد: توسعه اقتصاد منطقه‌ای و حمل‌ونقل بین‌المللی، افزایش مبادلات با کشورهای همسایه و پذیرا بودن خیل عظیم زوار پاکستانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از جمله برخی قابلیت‌های قابل توجه این پایانه مرزی است.

کد خبر 751655

دیگر خبرها

  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • تسهیلگری مجوزها و زیرساخت مشوق‌ ایجاد اشتغال است
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • آخرین وضعیت بارش ها در ایلام
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت