Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان طرح تقسیم عراق که با همه‌پرسی اقلیم کردستان کلید خورده تنها علیه کشورهای همسایه عراق نیست بلکه این طرح شمشیری است که گردن تمام کشورهای منطقه از جمله عربستان را نیز خواهد زد.

وی افزود، توطئه جدایی و تقسیم کشورها همان طرح خاورمیانه جدید است.
سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در روز عاشورا با بیان اینکه «مردم برای مبارزه با دشمن باید متکی به خود باشند»، گفت:‌ «امروز ملت عراق و همه ملل منطقه را دعوت می‌کنیم که دوست و دشمن‌شان را خوب بشناسند و به آمریکایی‌ها اعتماد نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح تقسیم عراق تنها علیه کشورهای همسایه نیست بلکه این شمشیری است که گردن تمام کشورهای منطقه از جمله عربستان را نیز خواهد زد و عربستان بهتر از هر کشور دیگری شرایط تجزیه شدن را دارد.»وی افزود: «به خود اتکا کنید و از دوستان واقعی خود کمک بگیرید. آمریکا علت اصلی همه بدبختی‌هایی است که در منطقه رخ می‌دهد و نمی‌توان به آن اطمینان کرد زیرا برایش خیلی ساده است که مثل آب خوردن زیر توافق‌هایش بزند.»
کردها بخشی از امت ما هستند
نصرالله تاکید کرد: «طرح تقسیم منطقه تمام کشورهای منطقه را تهدید می‌کند. ببینید تنها چه دولتی از استقلال کردستان عراق حمایت کرد: فقط اسرائیل! آمریکا هم در پشت پرده حامی جدایی کردستان عراق است.اگر عراقی‌ها،‌سوری‌ها یا ایرانی‌ها منتظر ائتلاف بین‌المللی می‌ماندند، داعش اکنون پابرجا باقی بود. داعش شعارش این بود که «باقیة و تتمدد» (باقی هستیم و گسترش پیدا می‌کنیم). ما الان با خطر تجزیه در منطقه روبه‌رو هستیم. اگر مردم به آمریکا اعتماد کنند، تجزیه عملی خواهد شد و تجزیه طرح واقعی آمریکا در منطقه است.»
وی افزود: «تجزیه بدترین بابی است که دشمن قصد دارد آن را در منطقه باز کند. هدف آنها تشکیل دولت‌های کوچک است که با دستگاه‌های اطلاعاتی آنها همکاری کنند. مشکل ما با کُردها نیست با سیاسیون کُرد است. کردها در هر کجا که باشند بخشی از امت ما هستند.»
ما حسین(ع) را تنها نمی‌گذاریم
دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: «امروز برای عزاداری برای رسول خدا، امیرمومنین، تمامی ائمه و صاحبان عزا در عصر حاضر و امام خامنه‌ای در اینجا جمع شده‌ایم. روز دهم محرم روز شهادتی بزرگ و فداکاری امام حسین(ع) و همراهانش است و ما به آنها ثابت می‌کنیم که به بیعتمان با امام حسین(ع) پایداریم. میدان‌ها و عرصه‌ها را پر کنید و به امام حسین(ع) ثابت کنید که ما تنهایش نمی‌گذاریم. ما به نیابت از شهدا، مجروحان و مجاهدانمان و خانواده‌های شریفشان می‌گوییم:‌ ای حسین ترکت نمی‌کنیم و به هر بهایی باشد ما حرف حق را می‌زنیم.
داعش، بدترین پدیده
نصرالله در ادامه سخنان خود، داعش را از بدترین پدیده‌ها و خطرات در منطقه و تاریخ دانست و گفت: «به حجم وحشی‌گری‌ها و توهین‌هایی که داعش به اسلام و رسول خدا(ص) می‌کند نگاه کنید و ببینید که داعش و مسئولان به وجود آمدن آن و حامیان مالی و تسهیلاتی آن‌ چه کسانی هستند. ببینید چه حجم خسارتی به منطقه زده است و تا چه اندازه چهره اسلام و پیامبر گرامی(ص) را مخدوش کرده است. ببینید تا چه اندازه به طرح‌های آمریکا و اسرائیل خدمت کرده است.»
درجنگ بعدی نتانیاهو نمی‌تواند فرار کند
سید حسن نصرالله همچنین اظهار داشت: «اگر اسرائیل جنگی آغاز کند، هیچ کجای فلسطین ‌اشغالی امن نخواهد بود و نتانیاهو نخواهد توانست از فلسطین اشغالی خارج شود. نبرد ما با صهیونیست‌هاست نه با یهودیان و به یهودیان هشدار می‌دهم حساب خود را از حساب دولت صهیونیستی جدا کنند. از یهودیان ساکن فلسطین ‌اشغالی می‌خواهم که سرزمین فلسطین را ترک کنند تا هیزم جنگی نباشند که نتانیاهو شعله‌ور می‌کند.‎ دولت نتانیاهو مردم شما را به سوی نابودی سوق می‌دهد. او منطقه را دارد به سوی جنگ می‌کشد و این جنگ به زیان شماست و شما تاوان سنگین آن را خواهید داد.
وی تصریح کرد، دولت دشمن باید بداند که زمانه تغییر کرده و کسانی که (دولت‌های عربی) روی ائتلاف با آنان حساب کرده‌اید، وبال گردن شما خواهند شد.
دوست ایران هستم
 دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی خود افزود: «طرح دیگری که در منطقه در جریان است آشتی دادن زوری فلسطینیان با اسرائیل است تا یک جبهه جدید را علیه ایران و مقاومت ایجاد کنند. عربستان به هر طریقی که می‌توانست از تکفیری‌ها حمایت کرد اما نتیجه چه شد؟ در عراق، سوریه و یمن چه دستاوردی به دست آورد؟ دشمنان می‌گویند ما می‌خواهیم با نفوذ ایران مقابله کنیم! اما آنها خودشان شرایطی ایجاد کردند که ملت‌ها به سمت ایران بیایند. نصرالله تصریح کرد: من دوست ایران هستم. من به شما می‌گویم که شما خودتان باعث افزایش نفوذ ایران شدید و وقت آن است که به سمت راه‌حل‌های سیاسی بازگردید.»
نصرالله در ادامه سخنرانی خود به موضوعات دیگر منطقه مثل یمن،‌ بحرین و میانمار‌ اشاره کرد. وی جنگ یمن را «جنگ ظالمانه» خواند که «حکام عربستان سعودی نتوانستند، اهداف خودشان را در آن محقق کنند.» نصرالله با ‌اشاره به اوضاع بحرین و میانمار نیز گفت: «امروز از مردم مظلوم بحرین هم یاد می‌کنیم که حریمشان شکسته و فرزندانشان به زندان انداخته می‌شود و علمای بحرین تحت فشار قرار می‌گیرند تا منامه به سوی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دشمن حرکت کند.» دبیرکل حزب‌الله گفت: «با مسلمانان میانمار هم اعلام همبستگی می‌کنیم؛ فاجعه جدیدی که بر سر امت ما آمده است. جنایاتی که در میانمار می‌شود، نشان‌دهنده شکست سازمان همکاری اسلامی است که نتوانسته حتی کمترین مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرند. مسئولیت بزرگ بر دوش کشورهای اسلامی است که باید قبل از آنکه دیر شود، حرکت کند.»
گفتنی است دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در شب عاشورا نیز به طرف‌های مختلف بخصوص عربستان هشدار داد که در فکر کشاندن لبنان به اختلافات و درگیری داخلی و منطقه‌ای نباشند. وی تأکید کرد: «اسرائیل از اینکه داعش در سوریه شکست خورده نگران شده است و ما توانستیم توطئه داعش را که محصول اسرائیل بود و از سوی قدرت‌های منطقه‌ای برای تجزیه منطقه حمایت می‌شد را پایان دهیم.» سید حسن نصرالله گفت: «اگر منطقه تجزیه شود، کشورهایی که از پس آن به وجود می‌آیند برای ده‌ها سال با یکدیگر به جنگ خواهند پرداخت و جنگ‌های داخلی شکل خواهد گرفت که وسعت آن را فقط خدا می‌داند.»

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو