Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به استانداردهای موجود در امریکا با وجود درصد بالای نیروی کار در این کشور، نرخ رسمی بیکاری باید کم شود اما بسیاری از کارفرمایان در زمینه‌های مختلف از بحران کمبود کارگر شکایت دارند.

طبق گزارش‌های به دست آمده، این بحران با تصمیم دولت بوش در مورد برخورد با مهاجران غیرقانونی تشدید شد. در آن زمان بسیاری از شرکت‌های ساختمانی اعلام کرده بودند که بدون کارگران خارجی، طرح‌های عمرانی پیش نخواهد رفت و کشاورزان از فاسد شدن محصولات برداشت ‌نشده پس از خروج مهاجران خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، به گفته بسیاری از کارفرمایان، امریکایی‌ها حاضر نیستند به ‌راحتی در بسیاری از مشاغل فعالیت کنند. از طرفی تازه‌ترین آمار به دست آمده نیز حکایت از کاهش قابل‌ توجه نیروی کار در سال‌های 1997تا 2017 دارد. این گزارش که در سپتامبر 2017 به دست آمده، نشان می‌دهد که در طول 20سال گذشته بیشترین نرخ کاهش نیروی کار در میان نوجوانان زیر 20سال بوده است. این درحالی است طبق گزارش‌های به دست آمده، هزاران کودک امریکایی به دلیل فقر مجبور به کار در مزارع دخانیات امریکا هستند که پاشیدن سموم آفت‌کشی بر بدن و تاثیر بر تنفس آنها و استفاده از قیچی‌های بزرگ ازجمله موارد خطرناک است که سلامتی این کودکان را به ویژه در گرمای تابستان تهدید می‌کند. به نظر می‌رسد یکی از دلایل کاهش نیروی کار تشدید وضع قوانین مختلف در زمینه جلوگیری از کار کودکان در مشاغل مختلف باشد اما تازه‌ترین گزارش به دست آمده علاوه بر کنترل کار کودکان از مواردی چون اعتیاد نیز خبر می‌دهد. طبق گزارش یک موسسه تحقیقاتی در امریکا، نرخ مشارکت مردان در امریکا در تمامی سنین در مقایسه با زنان کاهش قابل ‌توجهی داشته است. این موضوع ازجمله مواردی است که بحران مصرف مواد مخدر را در کاهش نیروی کار امریکایی تقویت می‌کند. براساس آمارهای به دست آمده، نرخ مشارکت کار در مناطقی که مصرف مواد مخدر بالاتر بوده، کاهش قابل ‌توجهی داشته است. همانطور که گفته شد در دو دهه گذشته نیروی کار زیر 20سال در امریکا کاهش چشمگیری داشته است. در سنین بالاتر نیز این کاهش با میزان کمتری دیده شده که در بازه سنی 20 تا 54 سال مشارکت مردان در مقایسه با زنان، کمتر گزارش شده است.

براساس گزارش‌های به دست آمده، تنها در میان بزرگسالان امریکایی، مشارکت نیروی کار در 20سال گذشته افزایش داشته است. طبق آمار، مشارکت کار در میان مردان 55 تا 64 ساله امریکایی حدود 2.8درصد افزایش داشته که این میزان در میان زنان 8 درصد اعلام شده است. تنها در میان افراد بالای 65 سال است که میزان مشارکت زنان و مردان تا حدودی نزدیک گزارش شده است. در این گروه سنی مشارکت کار در میان مردان 6.8 درصد و در میان زنان، 7.2درصد در 20سال گذشته افزایش داشته است.

هر چند به طور کامل نمی‌توان دلیل کاهش نیروی کار در میان امریکایی‌ها را مشخص کرد اما همانطور که گفته شد، اعتیاد در میان مردان از عوامل مهمی است که توانایی اشتغال افراد‌ به ‌ویژه در مردان را کاهش می‌دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد

یه گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد انوار، توجه به آموزش و پژوهش را در ارزیابی آثار به خاطر تعیین این موضوع به عنوان شعار سال توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها عنوان کرد.

محمد انوار دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین المللی موزه‌ها در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا به داوری و پذیرش ۱۲۵ اثر در این کنفرانس خبر داد و گفت: این آثار تقریبا از اکثر استان‌های کشور ارسال شده است و همچنین آثاری را از کشور‌های انگلستان، قبرس، ترکیه، عراق، افغانستان و سخنرانانی را از کشور‌های فرانسه و انگلستان داشتیم.

وی در خصوص محور‌های مقالات رسیده به دبیرخانه گفت: پژوهش‌های رسیده به دبیرخانه سعی کرده بودند که به موضوع‌های کارکرد موزه‌ها، اهمیت آن‌ها، ارتباط موزه‌ها و معماری، طراحی، گالری‌ها و نمایشگاه‌ها، تجهیزات، آزمایشگاه، کارگاه، مرمت و احیاء، مستندنگاری و مستندسازی، استانداردسازی، حفاظت و...یپردازند و تقریبا آثار ارائه شده از کیفیت و درجه خوبی برخوردار بودند.

وی به توجه به موضوع آموزش و پژوهش در ارزیابی آثار ارسال شده اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تعیین این شعار سال که توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها که ۲۸ اردیبهشت ماه است، تعیین شده بود ما هم سعی کردیم تا محوریت ارزیابی آثار را بیشتر به این موضوع اختصاص دهیم.

انوار به حمایت دستگاه‌های دولتی و خصوصی بسیاری از برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: وزارت کشور، وزارت میراث، صنایع دستی و گردشگری، کمیسیون ملی یونسکو، بیش از ۱۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و ... از این کنفرانس حمایت کردند و سعی کردند تا در روند اجرایی و علمی این کنفرانس نهایت همکاری را با دبیرخانه داشته باشند.

گفتنی است، اهداف اولین دوره کنفرانس بین المللی موزه‍‌ها، تقویت نقش پژوهشی نهاد موزه، انتشار آخرین نتایج و یافته‌های جدید پژوهشی و تجارب فنی و ترویجی در زمینه موزه و موزه داری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی پژوهشگران و کارشناسان حوزه موزه، توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط، بررسی وضعیت موزه‌ها و ارتقاء سطح کیفی موزه‌ها با راهکار‌های اجرایی مبتنی بر روش‌های علمی و به روز، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین الملل، حفظ میراث فرهنگی، علمی و تاریخی کشور و نمود بین المللی آن، دیپلماسی علمی و فرهنگی و استفاده از نقش موزه‌ها در باروری خلاقیت و نوآوری استعداد علمی، فرهنگی، تاریخی و هویتی کودکان، نوجوانان و جوانان و هم افزایی دانش و تجربه و اطلاعات موزه‌های کشور باهم و با موسسات موزه‌ای جهانی، ایجاد مشارکت و هم افزایی میان جامعه پژوهشگران، متخصصین و نهاد‌های اجرایی مرتبط است.

لازم به ذکر است که کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها ۵ اردیبهشت در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها
  • مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر