Web Analytics Made Easy - Statcounter

راوی جنگ تحمیلی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، روایتگری چهره به چهره ایثارگری و از جان گذشتگی یاران امام حسین (ع) به فرماندهی امام خمینی(ره) باید انجام شود تا حوادث تاریخ سال 61 هجری قمری که در حادثه ی هشت سال دفاع مقدس ایران تکرار شده را به نسل های بعدی منتقل نمایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حمیدرضا اسلامی در گفتگو با قم فردا، ضمن گرامیداشت یازدهم محرم روز تجلیل از اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی اظهار داشت: امام حسین (ع) با تواضع مأموریت شهادت را بسیار آسان عنوان کردند و از طرفی مأموریت اسارت و روایتگری حادثه ی عاشورا را برای حضرت زینب (س) و امام زین العابدین (ع) بسیار سخت و طاقت فرسا دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه مطلب فوق بیان داشت: شاعر بر اساس همین اصل، حادثه ی کربلا را این گونه توصیف کرده « سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود، کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود» و این رسالت روایتگری را راویان هشت سال دفاع مقدس از امام سجاد(ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) به ارث برده اند.

راوی جنگ تحمیلی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، روایتگری چهره به چهره ایثارگری و از جان گذشتگی یاران امام حسین (ع) به فرماندهی امام خمینی(ره) باید انجام شود تا حوادث تاریخ سال 61 هجری قمری که در حادثه ی هشت سال دفاع مقدس ایران تکرار شده را به نسل های بعدی منتقل نمایند.

وی ابراز داشت: بدون شک در هنگام روایت شدن و بازگو کردن خاطرات جنگ تحمیلی از مفقودالاثرها، شهدای گمنام، اسرا، مجروحین، معلولین جنگ و فداکاری رزمندگان سخن به میان می آید.

اسلامی افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند«اسرای ما از آن کسانی هستند که نامشان در تاریخ انقلاب و ایران جاودانه خواهد ماند» و اینکه اسلام می فرماید « وَ لِلّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُوءْمِنینَ» یک وجه از عزت مؤمنین همین است. مؤمن در سخت ترین شرایط هم احساس می کند عزیز است و ذلت را نمی پسندد و همچنین خودش را نسبت به دشمن، خوار احساس نمی کند؛ چون اقتدار معنوی و درونی خودش را حفظ کرده و از دست نداده است.

وی حقیقت دفاع از وطن، اسلام و ناموس را جامع عمل پوشیدن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام حسین (ع) با این ویژگی مهم، آن را احیاء دین جدشان رسول خدا(ص) عنوان کردند و حاضر شدند فرزند، عیال و خانمان را فدای اسلام کنند تا اسلام برای بشریت پایدار بماند.

این جانباز جنگ تحمیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه اسرا از قیام عاشورای حسینی سال 61 هجری تا قیام جانانه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، افزود: درود بر روان پاک مفقودین و شهدای کربلای امام حسین (ع) تا کربلاهای ایران اسلامی از کربلای خوزستان تا کربلای اشنویه در آذربایجان که مردانه برای حفظ اسلام جنگیدند و رشادت عظیم داشتند.

وی جنگ را واژه تلخی دانست که هر شنونده ای را مأیوس و ناامید می کند و ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) و امام خمینی(ره) که از شاگردان مکتب سیدالشهدا (ع) بود با تدبیری که انجام دادند جنگ را دفاع از اسلام ترسیم کردند و خشکی و زشتی جنگ را به دفاع از حریم اسلام یعنی به دفاع مقدس تبدیل کردند.

اسلامی بیان داشت: زیبا شدن جنگ در دفاع از حریم اسلام، انگیزه مقدسی برای مجاهدان راه خدا شد تا سر از پای نشناخته خود را به جبهه ها برسانند و در این مسیر ، خود و تمام هستی را با افتخار فدای اسلام عزیز کنند.

وی در خاتمه اضافه کرد: اگر امروز ایران اسلامی عزت دارد همه از برکت وجود رشادت های رزمندگان در طول دوران جنگ و ایستادگی اسرای جنگی برای دفاع از اسلام می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام چهار شهید گمنام در استان کرمان تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد عصر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: ۲۳۱ نقطه از استان برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست دارند.

وی بیان کرد: از هشت مکانی که سال گذشته مصوب شده بود، چون ساخت و ساز اولیه یادمان در سه نقطه انجام شده، پیکرهای مطهر شهدا در این نقاط تدفین می‌شوند که شامل کوهپایه کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۵ یادمان شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید در استان کرمان وجود دارد.

همچنین محمدمهدی فداکار باستاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: مکان‌های عمومی مانند معراج شهدا، یادمان‌ها، ساختمان‌های بسیج در شهرستان‌ها که پاتوق اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده، ثبت ملی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های اختصاصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور راویان برای جهاد تبیین، تبلیغات محیطی و تجلیل از پیشکسوتان و جانباران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان همچنین از شهدای گمنام به‌عنوان عزیزان مردم نام برد و بر تکریم و احترام آنها تاکید کرد و ادامه داد: باید ابتدا یادمان شهدای گمنام ساخته شود و بعد شهید را دفن کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد