Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@05:45:25 GMT

فرهنگ شهادت و جانبازی زنده است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۹۳۲۴

فرهنگ شهادت و جانبازی زنده است

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که با حضور سردار حسین دهقان مشاورفرمانده کل قوا،محمود اسلامیان رییس صندوق بازنشستگی کل کشور، استاندار، شهردار منتخب، رییس مجمع نمایندگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شورای شهر، رییس بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس، سرداران، فرماندهان،ایثارگران ، جانبازان و جمع کثیری از خانواده های شهدای استان اصفهان در سالن همایش های بین‌المللی اتاق بازرگانی برگزار شد ،اظهار داشت: از سال های گذشته اتاق بازرگانی با برگزاری این آیین تلاش می نماید تا سهم کوچکی در ادای دین و احترام به رزمندگان و ایثارگران جبهه های حق علیه باطل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به مراسم تشییع باشکوه شهید مدافع حرم محسن حججی،گفت: مقام معظم رهبری با حضور خود در کنار پیکر مطهر این شهید، نشان دادند که همه اقشارجامعه باید نسبت به زنده نگه داشتن فرهنگ جانبازی و شهادت اهتمام داشته و تکریم جانبازان ، ایثارگران و خانواده معظم شهداء را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان این مطلب که شعار امسال پیرامون تولید و اشتغال است، بر اهمیت تقدیر از کارآفرینان ایثارگر تاکید کرد و افزود: امسال با همکاری با بنیاد شهید استان اصفهان ٨٠ نفر از جانبازان ، خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بر اساس معیارهای دقیق برای تقدیر انتخاب شده و یکی از معیاری مهم در این انتخاب ها، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار توسط این عزیزان بوده است.در اصفهان جانبازانی چون حاج حسین فتاحی وجود دارد که علیرغم اهداء دو چشم خود در جنگ تحمیلی ، امروز یکی از بزرگ ترین کارآفرینان کشوربه شمار می آید.

سهل‌آبادی همچنین به آمار بالای شهدا و جانبازان و میزان اندک اسیران استان اصفهان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اصفهانی ها تا آنجا که توان داشتند مقاومت کردند و شایسته است اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی علاوه بر آنکه در زنده ماندن این ایثارگری ها تلاش می نمایند، از جانبازان و فرزندان شهدا به شایستگی استفاده نمایند. وی افزود: برای ما تولیدکنندگان ننگ است که در اصفهان فرزند شهیدی بیکار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل کرد و گفت: در مراسم تشییع شهید حججی، مردم ایران و اصفهان ثابت کردند که تا چه اندازه برای این شهدا ارزش قائل هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی‌نسب، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در دیدار با بهروز ناصری رئیس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام  اظهار کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش‌ها برای دستیابی به اهداف واقعی باید از مسیر دانشگاه بگذرد و اتاق بازرگانی ایلام از هرگونه همکاری مشترک با این دانشگاه در راستای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، آموزش و ایجاد نمایشگاه استقبال می‌کند.

وی افزود: پیوند اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی با دانشگاه زمینه‌ساز رشد تولید، تجارت، بازرگانی و سایر بخش‌های اقتصادی خواهد بود. تلاش می‌شود که با انعقاد تفاهم‌نامه زمینه لازم برای توسعه همکاری بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام تأکید کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مناسبی از حیث نفت و گاز، پتروشیمی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، صنعت و معدن، داشتن مرز مشترک با عراق و کشاورزی برای جذب سرمایه‌گذاری است که باید از ظرفیت دوسویه اتاق و دانشگاه برای تحقق این مهم استفاده بهینه شود.

تحول اقتصادی با اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز با استقبال از هرگونه همکاری دوسویه با اتاق بازرگانی به‌منظور توسعه همه‌جانبه این استان استقبال کرد، گفت: اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند فرصت‌های جدید کارشناسی شده‌ای را برای تحول اقتصادی در استان فراهم کند.

بهروز ناصری اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ورود به مسائل استانی و کمک به حل مسئله در استان بوده که این دانشگاه در استان با همه ظرفیتی که دارد در خدمت توسعه استان است. ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مشغول تحصیل هستند که خروجی آن زمینه‌ساز تحول بوده و این ظرفیت می‌تواند در حوزه کارشناسی اقتصادی و سایر بخش‌ها به فعالان بخش خصوصی کمک کند. این دانشگاه آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه