Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:16:51 GMT

این سبزیجات با کمترین نگهداری زنده می‌مانند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۲۱۷۰

این سبزیجات با کمترین نگهداری زنده می‌مانند

آویشن گیاهی بسیار بخشنده است که بی‌توجهی، خشکی، هرس زیاد، هرس کم، عدم تغذیه و … را تحمل می‌کند. این گیاه می‌تواند در محلی که شما معمولا رسیدگی به آنجا را فراموش می‌کنید، کاشته شود!

سرویس سبک زندگی فردا: پرورش سبزیجات به راحتی آب خوردن است، اما گر باز هم نگرانید که سبزیجات‌تان را نکشید، ما به شما به نقل از فوت و فن سبزیجاتی را معرفی می‌کنیم که اگر بخواهید هم نمی‌توانید به آن‌ها آسیبی وارد کنید!

حتی اگر در نگهداری از سبزیجات کارکشته شده‌اید و آن‌ها را به خوبی پرورش می‌دهید باز هم موقعیت‌هایی پیش می‌آیند که فراموش می‌کنید به سبزیجات‌تان رسیدگی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سبزیجات با کمترین نگهداری زنده می‌مانند و بی‌توجهی شما را به خوبی تاب می‌آورند! خودتان ببینید!


۱. نعنا

تنها چیزی که در مورد نعنا آزار دهنده می‌شود این است که چه طور این گیاه را کنترل کنید! نعنا به سرعت رشد می‌کند و پراکنده می‌شود و اگر بخواهید آن را از نقطه‌ای از باغچه حذف کنید، کارتان سخت می‌شود! وقتی آن را در محل وسیعی از باغچه می‌کارید، به طور دیوانه واری رشد می‌کند و گسترش می‌یابد و در صورت بی‌توجهی شما هم مشکلی برایش پیش نمی‌آید! و این طور به نظر می‌آید که حتی از این امر لذت هم می‌برد!

وقتی نعناتان شروع به اندکی پژمرده شدن کرد، به آن آب بدهید تا دوباره شاداب شود. نگران نباشید حتی اگر گیاه‌تان تا نزدیکی خشکی هم رفته باشد دوباره سرحال می‌شود! اگر نعنا را هرس نکنید می‌تواند دراز و بد شکل شود و شاخه‌ای بلند با تعداد کمی برگ تولید کند که برای اندکی نور با هم دعوا کنند.

اگر برای مدتی فراموش کردید نعناتان را هرس کنید اشکالی ندارد. هر وقت که زمان داشتید آن را هرس کنید و شکل دهید و خواهید دید به زودی برگ‌های جدیدش ظاهر می‌شوند. نعنا برای کسانی که تازه می‌خواهند باغبانی را شروع کنند و فکر می‌کنند خیلی در آن خوب نیستند، عالی است!


۲. آویشن

آویشن گیاهی بسیار بخشنده است که بی‌توجهی، خشکی، هرس زیاد، هرس کم، عدم تغذیه و … را تحمل می‌کند. این گیاه می‌تواند در محلی که شما معمولا رسیدگی به آنجا را فراموش می‌کنید، کاشته شود!

آویشن همچنین برای خزیدن در کنار معابر و راه‌ها و زیبا کردن آن‌ها بسیار مناسب است. این گیاه، گیاهی بسیار سر سخت است و برای روییدن در بین شکاف سنگ‌های کف و دیوار و عملا هر جایی که بتواند ریشه‌اش را نگه دارد، مناسب است. برای کشتن آن باید زحمت زیادی بکشید!


۳. پیازچه

پیازچه باید اولین گیاهی باشد که برای کاشت یک باغچه سبزیجات مقاوم، انتخاب می‌کنید! این گیاه هم مانند دو گیاه قبلی بی‌توجهی شما را تحمل می‌کند و به راستی که گیاهی سر سخت است. این گیاه در طول سرمای سرد زمستان بدون کوچکترین محافظتی زنده می‌ماند. در طول فصل هم مهم نیست که چند بار آن را هرس کرده باشید، باز هم بدون کوچکترین شکایتی به رشد خود ادامه می‌دهد و وقتی گل‌های شگفت انگیزش نمایان می‌شوند، تنها یک دوربین عکاسی لازم دارید! پیازچه را در گلدان هم می‌توانید بکارید و در بالکن قرار دهید. این گیاه به صورت دسته‌ای رشد می‌کند و این به آن معنی است که گیاه بزرگ جثه‌ای تشکیل می‌دهند. اما مانند نعنا در مکان‌هایی که آن‌ها را نکاشته اید سبز نخواهند شد!

گیاه هر سال بزرگ‌تر می‌شود و دسته‌های جدیدی ظاهر می‌شوند و تنها کاری که باید بکنید این است که هر ۳ سال یک بار، در نقاط مختلف باغچه، تقسیم‌شان کنید.


۴. بادرنجبویه

این گیاه دارویی شاید کمتر شناخته شده باشد. این گیاه که از خانواده نعنا است برای کسانی که فکر می‌کنند هیچ شانسی در پرورش سبزیجات ندارند عالی است! طعم خوشمزه و لیمو مانند آن جایزه شماست برای نگهداری از این گیاه خوش بو و خوش طعم. بادرنجبویه را می‌توان در تمام طول سال پرورش داد و زمانی که گیاه به گل رفت (تا جایی که امکان دارد از به گل رفتن سبزیجاتی که برای برگ پرورش‌شان داده اید جلوگیری کنید، چرا که بعد از به گل رفتن علاوه بر اینکه طعم گیاه عوض می‌شود و تند‌تر می‌شود، انرژی گیاه هم کاهش می‌یابد) می‌توانید آن را تا طوقه بچینید و برای سال بعد آماده شوید. با این گیاه مقدار زیادی سبزی آبدار در مکانی خواهید داشته که شاید اصلا به آن توجه نکرده اید! پس این گیاه برای کسانی که تازه می‌خواهند باغبانی را شروع کنند عالی است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟

نحوه نگه داشتن طولانی‌مدت گل طبیعی چیست؟ آیا رازورمزی وجود دارد که برخی‌ها همیشه در خانه‌شان یک دسته ل طبیعی روی میز دارند و شما نه؟!

زی‌سان: یک گلدان گل طبیعی علاوه بر رایحه مطبوع، به فضای منزل یا محل کار طراوت و شادابی می‌بخشد، اما به خاطر این که گل‌های طبیعی عمر کوتاهی دارند معمولاً از پرداخت هزینه برای خرید آنها منصرف می‌شوید. اگر به گل طبیعی علاقه دارید، اما نمی‌دانید چگونه می‌توانید آنها را به مدت طولانی نگهداری کنید، این مطلب را حتماً بخوانید؛ زیرا در ادامه ترفند‌هایی برای نگهداری طولانی مدت گل‌های طبیعی به شما آموزش داده‌ایم.

نگهداری گل با اسپری مو

برای تازه نگه داشتن گل‌های طبیعی با اسپری مو، اسپری مو را با فاصله روی گلبرگ‌های گل اسپری کنید. اسپری مو کمک می‌کند گل‌ها تازه‌تر بمانند.

نگهداری گل طبیعی با مایع سفید کننده (وایتکس)

شاید عجیب باشد، اما مایع سفید کننده برای نگهداری گل‌های طبیعی معجزه می‌کند. در این روش باید ۴/۱ قاشق چای خوری مایع سفید کننده را به ۱ لیتر آب اضافه کنید تا گل‌های طبیعی شما عمر طولانی‌تری داشته باشند.

نگهداری گل‌ها به دور از میوه‌ها 

گاز اتیلنی که توسط میوه‌ها منتشر می‌شود، می‌تواند باعث پژمرده شدن گل‌های طبیعی شود؛ پس گ‌های طبیعی را کنار یک سبد میوه نگذارید.

نگهداری از گل‌های طبیعی با محلول سرکه سفید و شکر

در این روش مقداری آب گرم در یک گلدان بریزید سپس به آن به آن مقداری شکر و سرکه سفید اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا شکر و سرکه سفید در آب حل شوند. مقدار شکر و سرکه بستگی به نوع و حجم گلدان دارد، برای یک گلدان متوسط ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید و ۲ قاشق غذاخوری شکر کافی است.

تازه نگه داشتن گل‌های طبیعی با نوشابه

به گزارش زی‌سان، شکر موجود در نوشابه باعث می‌شود گل‌ها آب بیشتری جذب کنند و مدت طولانی‌تری تازه و شاداب بمانند. در این روش باید مقداری نوشابه به آب گلدان اضافه کنید. اگر گلدان شما شفاف است و نمی‌خواهید رنگ آب تغییر کند از نوشابه‌های بی‌رنگ مانند سون آپ استفاده کنید.

*نکته: در این روش باید هر روز آب گلدان را تعویض کنید.

نگهداری طولانی مدت گل‌های طبیعی با آسپرین

در این روش شما باید چند قرص آسپرین را پودر کنید و درون آب گلدان حل کنید سپس گل‌ها را درون گلدان بگذارید.

*نکته: فراموش نکنید که هر روز آب گلدان را عوض کنید.

روش نگهداری از گل‌های طبیعی با قند و سکه

انداختن دو حبه قند و چند سکه تمیز در آب گلدان باعث می‌شود گل‌ها دیرتر پژمرده شوند؛ چون سکه مانع رشد باکتری‌ها می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب ترفند‌هایی برای نگهداری طولانی مدت گل‌های طبیعی به شما آموزش دادیم، اما از نکاتی که در نگهداری گل‌های طبیعی باید به آن توجه کنید، این است که از گلدان تمیز برای نگهداری گل استفاده کنید و برای عوض کردن آب گلدان از آب ولرم استفاده کنید.

tags # خانه داری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟