Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه گتوند گفت: عالی‌ترین معارف اهل بیت(ع) در ادعیه امام زین‌العابدین(ع) جلوه می‌کند که بهترین شیوه برای معرفی اهل بیت(ع) هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی شاه‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تسلیت سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) اظهار کرد: امام زین‌العابدین(ع) به عنوان چهارمین امام شیعیان و امامی که پس از امام حسین(ع) و واقعه کربلا به این جایگاه رسیدند، در دوران خفقان اموی زندگی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهترین شیوه برای ترویج معارف الهی عبادت و دعا است و رویکرد ایشان در راستای ترویج دین اسلام و تشیع با عبادت و دعا بود لذا عالی‌ترین معارف اهل بیت(ع) را در ادعیه امام زین‌العابدین(ع) می‌بینیم که بهترین شیوه برای معرفی اهل بیت(ع) هستند.

امام جمعه گتوند خاطرنشان کرد: امویان پس از شهادت امام حسین(ع) احساس پیروزی می‌کردند. به دلیل شرایط جامعه در آن زمان، جایگاه امامت در فشار قرار گرفته بود لذا نیاز به ترویج دین به شیوه دعا و روشی عرفانی و الهی وجود داشت.

شاه‌آبادی تصریح کرد: امام زین‌العابدین(ع) یکی از افتخارات ما ایرانیان هستند زیرا مادر ایشان شهربانو از نوادگان پادشاهان ایرانی است و از جهت رابطه با تشیع و اهل بیت(ع) برای ما افتخاری است که در دامن یک شاهزاده ایرانی این امام معصوم(ع) ولادت یافته است.

وی گفت: بسیاری از مردم جهان به دنبال پیشینه‌های ارزشی در کشور اسلامی ما هستند و ولادت امام زین‌العابدین(ع) در دامن این زن ایرانی ارتباط معنادار تاریخ اسلامی با ایران را نشان می‌دهد و بیانگر این است که یک شاهزاده ایرانی لایق بوده که مادر یک امام باشد.

امام جمعه گتوند بیان کرد: امام زین‌العابدین(ع) به مدت دو سال در کنار امیرالمؤمنین(ع) و پس از آن به مدت 10 سال در کنار امام حسن(ع) و در سال 50 تا 61 قمری در کنار پدرشان امام حسین(ع) حضور داشتند و امامت را درک کرده‌اند و به اقتضای الهی امامت از بین فرزندان امام حسین(ع) به امام زین‌العابدین(ع) رسید.

شاه‌آبادی با اشاره به واقعه کربلا تصریح کرد: امام زین‌العابدین(ع) در واقعه کربلا حضور داشتند و به دلیل اینکه باید امامت حفظ می‌شد به اقتضای الهی ایشان در آن روز تب شدیدی می‌کنند که حتی توان حرکت نداشتند زیرا قطعا اگر توان حرکت داشتند در معرکه جهاد وارد می‌شدند و به شهادت می‌رسیدند.

وی گفت: پس از شهادت امام حسین(ع) بار تبلیغ واقعه کربلا به دوش ایشان افتاد و حضرت زینب(س) نیز به عنوان به عنوان واسطه و پیام‌رسان کربلا بودند.

امام جمعه گتوند بیان کرد: در مجلسی که یزید و معاویه برای اظهار فخر از شهادت امام حسین(ع) گرفته بودند امام زین‌العابدین(ع) وقاحت یزید را آشکار کرده و نقش امامت خود را در مرکز و پایتخت دستگاه اموی ایفا کردند.

شاه‌آبادی با اشاره به القاب این امام بزرگوار تصریح کرد: ملقب شدن ایشان به سجاد به این دلیل است که یکی از عالی‌ترین مراتب عبادت سجده است و به دلیل سجده‌های طولانی ایشان که با اشک همراه بود به سیدالساجدین ملقب شده‌اند. همجنین زین‌العابدین لقب دیگر ایشان به معنی زینت عبادت‌کنندگان است و به نقل از روایات پس از امیرالمؤمنین امام سجاد(ع) زین عبادت‌کنندگان است.

وی عنوان کرد: امام زین العابدین(ع) حدود 35 سال امامت شیعیان را برعهده داشتند و ترویج دین توسط ایشان آنقدر تأثیرگذار بود که امویان تاب تحمل ایشان را نداشتند و این امام بزرگوار در نهایت در سن 57 سالگی توسط هشام بن عبدالملک مسموم شده و به شهادت رسیدند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

 
 

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه