Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - 'ژنرال قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان دستاورهای سفر ژنرال باجوا به افغانستان برای دیدار با اشرف غنی رئیس‌جمهوری و دیگر مقام‌های افغان، نهم مهرماه به کابل سفر کرد، این سفر در میان رسانه های دو کشور بازتاب متفاوتی داشت.

به گزارش ایرنا بر اساس گزارش رسانه های افغانستان، اشرفی غنی رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان، سفر هیأت پاکستانی را فصل جدید همکاری دو کشور خوانده و گفته که فرصت خوبی برای همکاری ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری افغانستان در این خصوص گفته است که براساس گفت و گوهای پیشین، قرار بود هیأتی از پاکستان به افغانستان سفر کند که سفر آقای باجوا در این راستا انجام شده است.
وی اضافه کرده که اشرف غنی در این دیدار اعلام کرد که بعد از اعلام راهبردی جدید آمریکا تغییر در فضای منطقه به‌وجود آمده و ابهام از بین رفته است.
غنی گفته این یک فرصت تاریخی برای دو کشور است که در یک ساختار زمانی مشخص و براساس یک نقشه راه به گفت و گوها ادامه دهند.
مطبوعات و رسانه های گروهی افغانستان و همچنین روابط عمومی ارتش پاکستان نیز با اشاره به دستاورهای سفر ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان به کابل از آغاز فصل جدیدی از روابط بین دو کشور خبر دادند .
ژنرال قمر جاوید باجوا که قدرتمندترین فرد در ارتش پاکستان محسوب می شود در سفر اخیر خود به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور و دیگر مقامات سیاسی و نظامی افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.
روابط عمومی ارتش پاکستان نیز با انتشار بیانیه ای با بیان دیدار ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ستاد ارتش پاکستان با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد در این دیدار دو طرف در خصوص امنیت منطقه همچنین روابط دو کشور به تبادل نظر پرداختند .
در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: در این نشست موضوعاتی مانند امنیت پایدار در منطقه ، مبارزه با چالش های مشترک ،همکاری بین نهادهای ضد تروریستی دو کشور برای تامین امنیت در مرزها و جلوگیری از فعالیت عناصر مسلح خارجی در خاک دو کشور همچنین توسعه روابط تجاری و اقتصادی و افزایش تعامل بین مردم دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این دیدار فرمانده ارتش پاکستان با اعلام آمادگی برای آموزش نیروهای افغان برای مبارزه بهتر با تروریسم حمایت قاطع خود را در همکاری با دولت افغانستان برای حصول منافع مشترک در مبارزه با تروریسم اعلام کرد .
در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان همچنین آمده است: دو طرف بر تعیین چارچوب ها به منظور زمینه سازی برای نهادینه کردن محیطی امن و مناسب برای آغاز گفت و گوهای صلح در افغانستان و تامین امنیت در منطقه به توافق رسیدند .
خبرگزاری طلوع در افغانستان نیز با بیان سازنده بودن ملاقات بین ژنرال قمر جاوید باجوا و اشرف غنی آن را آغاز فصل جدیدی از روابط بین دو کشور همسایه خواند .
رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با ژنرال پاکستانی گفت : فرصت خوبی برای همکاری نزدیک بین دو کشور بوجود آمده است و باید از آن برای بیرون رفت از وضعیت پیش آمده استفاده کرد .
فرمانده ارتش پاکستان همچنین در دیدار با عبدالله عبدالله ریئس اجرایی افغانستان گفت: پاکستان بر اساس تعهدات خود اقدامات مناسبی برای ترمیم روابط بین دو کشور انجام خواهد داد .
از سوی دیگر برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز ضمن اشاره به نقش بحث برانگیز ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم و جریان های آشوبگر در خاک افغانستان، از دولت وحدت ملی کابل خواستند با هوشیاری کامل با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان به تبادل نظر بپردازند.
خبرگزاری خامه افغانستان نیز با بیان دستاوردهای سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان به افغانستان نوشت : اشرف غنی در دیدار با ژنرال باجوا همچنین بر تشکیل نهادی مشترک به منظور نظارت بر تعهدات دو کشور در قبال مبارزه با ترویسم تاکید کرد .
رئیس جمهور افغانستان همچنین با اشاره به مشکلات داخلی در دو کشورگفت : تنها راه ریشه کنی فقر و توسعه پایدار اقتصادی در دو کشور همکاری مشترک برای تامین امنیت در حوضه جغرافیایی دو کشور است.
آنلاین پرس افغانستان نیز اعلام کرد: ژنرال باجوا که از سوی رئیس سازمان محرمانه ارتش پاکستان موسوم به ISI همراهی می شد گفت و گوهای جامعی با مقامات افغانستان برای افزایش همکاریها بین دو کشور برای مبارزه بهتر با تروریسم انجام دادند .
خبرگزاری پژواک افغانستان نیز با اشاره به اهمیت سفر نظامیان بلند پایه پاکستان به افغانستان اعلام کرد : ژنرال پاکستانی در دیدار با مقامات سیاسی و نظامی افغان درباره منافع مشترک دو کشور در منطقه به رایزنی پرداخت.
البته در حالی که اشرف غنی دیدار با رئیس ستاد ارتش پاکستان را فصل جدید همکاری دو کشور دانسته، رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان، تاکید کرد که تروریسم بخشی از سیاست پاکستان بوده و در شرایط جاری تنها تغییر تاکتیکی کرده است.
نبیل اظهار داشت: پاکستان هرگز سیاست خود را در برابر افغانستان و تروریسم تغییر نداده است بلکه در واکنش به فشارهای بین‌المللی تغییرات تاکتیکی را در راهبرد خود ایجاد کرده است.
آساق** 6125** سیدبهادر حسینی**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است

امیر سرتیپ غلامعلیان، گفت: امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفع هرگونه تهدیدی برای همگان آشکار است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش گفت: خداوند متعال را شاکریم که در سایه رهبری فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، اتحاد، همدلی، هم‌افزایی و تعاملی که بین نیروهای مسلح کشور وجود دارد، خار چشم دشمنان اسلام شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) اظهار کرد: ایشان در بیانات خود، عملکرد نیروهای مسلح را توأم با تدبیر، آگاهی از مسائل راهبردی و رعایت مصلحت، عزت و حکمت نظام دانسته‌اند. این عوامل نشان ‌دهنده‌ سبک فرماندهی و مدیریتی خاصی است که امروز در سطح تمامی نیروهای مسلح کشور وجود دارد.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: چنین سبک مدیریتی خاصی در کشور، سبب بروز بازدارندگی کامل شده است. امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفع هرگونه تهدیدی برای همگان آشکار است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به وجود وحدت بالای ارتش و سپاه تصریح کرد: اگرچه میان شرح وظایف ارتش و سپاه پاسداران، تفاوت‌هایی وجود دارد، اما هر کجا به همکاری ارتش نیاز باشد، بدون کوچک‌ترین تعللی به همکاری و همیاری با دیگر نهادها و نیروهای خدمت‌رسان به کشور اقدام می‌شود. به همین دلیل است که همواره اشاره می‌شود که اتحاد و یکپارچگی میان ارتش و سپاه پاسداران، برادرانه و ریشه‌ای است.

در بخش دیگری از دیدار، سردار سرتیپ دوم نظری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران، جزو انقلابی‌ترین ارتش‌ها است، گفت: امروز ارتش ما یکی از انقلابی‌ترین و مردمی‌ترین ارتش‌ها است؛ ارتشی که از ابتدای پیروزی انقلاب همواره به طور مستمر و یکنواخت به ارزش‌های انقلاب نزدیک‍تر شده و به پاسداری از آن پرداخته است.

فرمانده سپاه ثارالله افزود: در سیل رودبار جنوب مشاهده کردیم که ارتش از تمامی ادوات و توان مهندسی خود، برای حل سریع‌تر مشکلات مردم استفاده کرد و این همراهی، همدلی، یک‌زبانی و یک‌هدف بودن در برنامه‌های ارتش و سپاه پاسداران، در اقصی نقاط کشور علی‌الخصوص در استان کرمان به خوبی دیده می‌شود.

سردار سرتیپ دوم نظری در پایان خاطرنشان کرد: وجود انعطاف، تفاهم، همدلی و هم‌زبانی زیاد در همه زمینه‌ها میان ارتش و سپاه، باعث افتخار و کسب روحیه بیشتر و خدمت صادقانه‌تر به مردم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند | جنگ را باختیم
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم
  • هشدار ۲ ژنرال صهیونیست درباره حمله به رفح
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها