Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: 370 میلیارد ریال اعتبار ویژه برای توسعه صنعت در سال جاری به این شهرستان تخصیص یافته است.

سید مهدی ساداتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات رونق تولید برای طرح های نیمه تمام صنعتی و کشاورزی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، تسهیلات سرمایه در گردش و افزایش نقدیندگی سرمایه گذاران پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: دولت دوازدهم برای توسعه صنعت این شهرستان و رفع محرومیت از زادگاه معمار کبیر این میزان تسهیلات ویژه را تخصیص داده است.
وی بیان کرد: با فراهم کردن زیر ساخت های لازم و بسته های تشویقی دولت برای افزایش سرمایه گذاری، خمین در ریل توسعه صنعتی قرار گرفته است.
فرماندار خمین گفت: قرار دادن خمین در فهرست مناطق محروم، معافیت های مالیاتی 13 ساله و کمترین نرخ زمین در شهرک و نواحی صنعتی بسته تشویقی دولت برای افزایش سرمایه گذاری صنعتی در خمین است.
ساداتی افزود: قیمت زمین در شهرک صنعتی از 570 هزار ریال به 200 هزار ریال کاهش یافته به طوری که این میزان کمترین قیمت زمین در سطح کشور است ،ضمن اینکه سرمایه گذار یک سوم بهای زمین را می پردازد و بقیه را زمان بهره برداری واحد صنعتی پرداخت می کند.
وی ادامه داد: تدابیر دولت با بسته های تشویقی ویژه برای خمین باعث رشد سرمایه گذاری در بخش صنعتی شد به طوری که شمار واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی خمین به 154 واحد رسیده که 43 واحد آن از سال 92 کلید خورده و یا درحال بهره برداری است.
وی بیان کرد: مجوز راه اندازی بزرگترین صنعت پتروشیمی در غرب کشور و صدور مجوز صنایع پایین دستی پتروشیمی در دولت تدبیر و امید در خمین کلید خورده و با صدور و راه اندازی این صنایع در خمین انقلاب صنعتی ایجاد می شود.
فرماندار خمین گفت: صنعت پتروشیمی در خمین بیش از 40 درصد و سایپا نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از این طرح های بزرگ حجم سرمایه گذاری صنعتی در خمین تا 2 برابر این رقم افزایش می یابد.
وی بیان کرد: افزایش 67 درصدی اعتبارات استانی خمین، تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی روستایی از محل مناطق محروم و تزریق اعتبار آلایندگی به شهرداری ها و دهیاری ها از بسته های حمایتی دیگر دولت برای رونق اقتصادی، رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در زادگاه امام راحل است.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است که با 105 هزار نفر جمعیت دارای نرخ بیکاری 16 درصد است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در دیدار با عباس صوفی نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی از فعالیت مجدد منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال خبر داد.

وی در حالی از این خبر مسرت‌بخش پرده برداشت که توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه همدان، فامنین و قهاوند وارد فازی جدی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱۴ سال مسکوت بود، ادامه داد: این منطقه در آستانه فعالیت مجدد و واگذاری است. جهان‌آباد یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان همدان تلقی و بستر خوب و اثرگذاری برای توسعه به شمار می‌رود.

حقیقی عنوان کرد: با توجه به تنش‌های آبی در منطقه، در جهان‌آباد زمینه مناسبی برای ایجاد «بندر خشک» وجود دارد، امیدواریم با حمایت نمایندگان، این موضوع عملیاتی شود و رفتن به سوی این کار مزایای بسیاری دارد که از جمله آن جلوگیری از هدررفت منابع است.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه منطقه ویژه جهان‌آباد و رونق آن یکی از دغدغه‌های اصلی ما تلقی می‌شود، ادامه داد: به اعتقاد من همدان نیاز به صنعت خودروسازی دارد و منطقه جهان‌آباد این ظرفیت را دارد که در این زمینه کمک‌حال باشد.

عباس صوفی با بیان اینکه یکی از محور‌های اصلی توسعه اقتصاد، پویاییِ شهرک‌های صنعتی است، تبیین کرد: برنامه‌ریزی برای فعال کردن واحد‌های تولیدی در روستاها، یکی از اهداف مهم ما خواهد بود و تمام تلا‌ش‌ها در نگاه کلان، توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار