Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@07:06:23 GMT

سردارسلامی: دفاع مقدس نباید داستان تاریخی شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۵۵۳۳

سردارسلامی: دفاع مقدس نباید داستان تاریخی شود

جانشین فرمانده کل سپاه از دفاع مقدس به عنوان تاریخی جامع از حیات ملت ایران یاد کرد و گفت: هنر اصلی این است که معارف این مقطع سراسر شکوه و عظمت بر پیکره جامع منتقل شود.

به گزارش مشرق، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در آیین معارفه رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه که با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین و معاونان این مرکز برگزار شد، از دفاع مقدس به عنوان تاریخی جامع از حیات ملت ایران یاد کرد و گفت: در دوران شکوهمند 8 ساله دفاع مقدس اعتقاد، دانش، علم، فن و هنر با یکدیگر تلفیق شد و پیروزیهای ارزشمندی را به ثمر رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامی با تأکید بر ضرورت انتقال فرهنگ و معارف غنی دفاع مقدس به نسل جوان امروز و نسلهای بعد، اظهار داشت: هنر اصلی این است که معارف این مقطع سراسر شکوه و عظمت بر پیکره جامع منتقل شده و در تاریخ به عنوان داستان باقی نماند.



وی در ادامه با اشاره به رسالت خطیری که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه در ثبت، نشر و انتقال ارزشهای دفاع مقدس بر دوش دارد با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دکتر اردستانی رئیس فقید این مرکز، گفت: این مرکز نه تنها یک مرکز عادی پژوهشی نیست بلکه سرمایه ای بی بدیل و ارزشمند از معارف مختلف دفاع مقدس است.



وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دفاع مقدس همچون گنجی است که سالیان سال جای اکتشاف داشته و هرچه کار شود ابعاد جدیدی از آن کشف می شود.



جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: آموزه ها و معارف دوران دفاع مقدس همواره به عنوان سرمایه بی بدیل معنوی و تاریخ ساز برای ملت ایران اعتبار، منزلت، اقتدار و عزت را به همراه داشته است.

منبع: سپاه نیوز ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد