Web Analytics Made Easy - Statcounter


بزرگترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی جهان تا پایان سال آینده میلادی در آلمان ساخته می شود.

به گزارش بی‌باک ،«مریم نادری» مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: ‌با استقبال مردم از خرید خودروهای برقی و قانون منع فروش خودروهای بنزین سوز در برخی کشورها، جهان به ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی بیشتری نیاز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب قرار است بزرگترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی جهان در کشور آلمان راه اندازی شود.

به گفته نادری، در این ایستگاه بزرگ ۴هزار خودرو در هر روز می‌توانند شارژ شوند. ۲۴ پورت شارژ از ۱۴۴ پورت در قالب سوپرشارژر عمل کرده و دارای ظرفیت شارژ ۳۵۰ کیلووات شارژ هستند. این میزان در مقایسه با سوپر شارژرهای تسلا که ظرفیت ۱۵۰ کیلو واتی دارند، افزایش چشمگیری است.

این ایستگاه بزرگ می‌تواند در مصرف حدود ۲۹٫۵ میلیون لیتر یا حدود ۷٫۸ میلیون گالن سوخت صرفه‌جویی کند و می‌تواند تقریبا از انتشار ۶۰ هزار تن دی اکسید کربن جلوگیری کند.

نادری تصریح کرد: این ایستگاه فراتر از یک ایستگاه شارژ معمولی بوده و دارای دفاتر و ادارات مختلف، مرکز خرید، و رستوران و غذاخوری است. همچنین مردم می‌توانند غذا را قبل از اینکه به ایستگاه برسند سفارش دهند و در زمان شارژ خودرو، غذای خود را میل کنند. از سویی در طراحی بنای این ایستگاه قرار است محیط اطرافش کاملا سرسبز باشد و این بنا به گونه ای طراحی شود که سازگار با محیطزیست باشد و به طبیعت آسیبی نرساند. همچنین افراد می‌توانند در زمان شارژ خودرو در پارک آن به استراحت بپردازند. طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این بنا در سال ۲۰۱۸ ساخته خواهد شد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد

چری Tiggo ۹ به عنوان محصول سنگین وزن و جدید چری در سال ۲۰۲۴، برای اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد.

به گزارش تسنیم، این خودرو یک شاسی بلند تجملاتی به‌حساب می‌آید و به‌عنوان عضو رده‌بالای خانواده تیگو، از نظر اندازه بزرگ، از نظر عملکرد قوی و از منظر ظاهری لوکس است و جلوپنجره الماسی و رینگ‌های بزرگ دارد.

چراغ‌های عقب Tiggo۹ از نوع متصل هستند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده‌اند.

این خودرو مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که در کنار قدرت زیاد، از مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است.

مصرف سوخت تیگو ۹ تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد

باتری این خودرو نیز می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند.

تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است و استاندارد‌های ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند و موفق به کسب استاندارد ایمنی پنج ستاره شده است، زیرا بیش از ۸۵ درصد آن را به کمک فولاد با مقاومت بالا ساخته‌اند.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده