Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@22:03:05 GMT

سلاح سرد انتخاب اول مردم در نزاع‌های خیابانی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۶۴۸۶

سلاح سرد انتخاب اول مردم در نزاع‌های خیابانی

آمارهای منتشر شده از شمار قتل‌ در کشور آمریکا نشان می‌دهد، چاقو به عنوان سلاح سرد ۵ برابر بیشتر از سلاح گرم در نزاع‌های خیابانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم، بر اساس داده‌های اداره تحقیقات فدرال، چاقو آلت قتاله‌ای است که به راحتی در کشور آمریکا فروخته می‌شود و در اختیار همه قرار دارد و هیچ قانونی هم برای منع خرید و فروش این نوع سلاح وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتیجه تحقیقات مشخص کرد، شمار زیادی از قتل‌هایی که به وسیله چاقو و سلاح سرد رخ می‌دهند بدون برنامه‌ریزی و قصد قبلی هستند، اما در دسترس بودن آنها عامل اصلی وقوع یک جنایت بوده است و ضارب بدون آنکه فکر کند و قادر به تصمیم‌گیری باشد در لحظه‌ درگیری از سلاح سرد خود استفاده می‌کند.

طبق آمار جرم و جنایت از اداره تحقیقات فدرال (FBI)، سلاح سرد بسیار بیشتر از اسلحه‌ها در نزاع‌های خیابانی و درگیری‌های گروهی استفاده می‌شود.

این اداره تأکید می‌کند که عدم منع قانون استفاده از سلاح سرد موجب شده است تا چاقو چند برابر بیشتر از اسلحه در درگیری‌های خیابانی مورد استفاده قرار گیرد.

آمارها نشان می‌دهد، چاقو جان بیش از 2 هزار شهروند عادی را در سال 2016 گرفته است؛ ضعف قانون برای حمل سلاح سرد موجب افزایش آمار قتل بر اثر چاقو شده است.

با تکیه بر آمار منتشر شده، در سال 2014، 11 هزار و 961 قتل در کشور آمریکا رخ داده که از این تعداد 1567 فقره آنها به علت حمل سلاح سرد بوده و تنها 247 فقره قتل به وسیله سلاح گرم اتفاق افتاده است.

اگر چه اداره تحقیقات فدرال، 2052 قتل را تحت عنوان سلاح‌های گرم ناشناخته معرفی می‌کند، اما با توجه به درصد شناخته شده سلاح‌های گرم در آمریکا، بعید است که بیش از 4 درصد آمار قتل‌ها در دسته سلاح‌های گرم ناشناخته قرار بگیرند.


منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم

«ابوالقاسم جراره» نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پیروز شویم و فراکسیون نیروهای انقلابی را داشته باشیم. رایزنی‌ها و تلاش‌ها در حال انجام است، اما لازمه آن صبر است تا تکلیف برخی از نمایندگان نیز روشن شود.

وی با تاکید بر تلاش برای حل دغدغه‌های مردم، افزود: یکی از موضوعات مهمی که مردم با آن درگیر هستند، موضوعات اقتصادی است. باید بتوانیم با ورود به موضوعات قانونی، در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم و اگر لازم است نظارت جدی‌تری بر قوانین در راستای تسهیل فضای اشتغال، کسب و کار، اقتصادی و تولید داشته باشیم.

جراره گفت: باید فضای اقتصادی بهتری در کشور ایجاد شود و ما باید تلاش کنیم دغدغه‌های مردم کمتر شود. یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود که لایحه آن توسط دولت تقدیم مجلس است، بحث کاهش مالیات بر تولید است. این اتفاق می‌تواند در حوزه تولید در کشور مؤثر باشد.

نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در ادامه با اشاره به کمیسیونی که در صورت راه‌یافتن به مجلس انتخاب خواهد کرد، گفت: من در گذشته، تجربه حضور در کمیسیون صنایع را داشته‌ام. مدتی نیز در معاونت تفریغ بودجه دیوان محاسبات مسؤولیت داشته‌ام؛ اما در صورت راه‌یافتن به مجلس جدید بسته به شرایط و نیاز مجلس فعالیت خواهم کرد؛ البته این منوط به تصمیم و انتخاب مردم است.

وی در پایان ضمن تشکر از راه‌اندازی پویش با مهر انتخاب کن بیان کرد: هر چقدر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که مردم نامزدها را بهتر بشناسند و بهتر انتخاب کنند، قطعاً خوب و مؤثر است.

کد خبر 6079522

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در انگلیس
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه