Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:15:52 GMT

صادرات استان سمنان ۲۱درصد از نظر دلاری افزایش داشت

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۸۸۲۹

صادرات استان سمنان ۲۱درصد از نظر دلاری افزایش داشت

سمنان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در کشور صادرات استان از نظر وزنی ۳۱ درصد و از نظر دلاری ۲۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد همتیان صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل استانداری سمنان بابیان اینکه با راه اندازی سامانه امور جامع گمرکی در سمنان، صادرات کالا از استان به سه ساعت و ترخیص کالای وارداتی به دو روز کاهش یافت، ابراز داشت: با راه اندازی این سامانه صادرات استان از نظر وزنی ۳۱ درصد و از نظر دلاری ۲۱ درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی در جلسه کارگروه مطرح و مقرر شد صادر کنندگان مصادیق آن را به استان احصا کنند که اگر مشکلات احتمالی وجود دارد این موضوع در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد و در حلسات بعد گزارش نهایی آن ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان بابیان اینکه دانشگاه ها باید سفارش پذیرتولید کنندگان و صنعت گران باشند، ابراز داشت: هر چه ارتباط صنعت و دانشگاه توسعه پیدا کند صادارت غیر نفتی نیز قوی تر خواهد شد لذا در وهله نخست باید صادرات و میزان اشتغال در استان سمنان رشد پیدا کند.

همتیان در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه استان سمنان از نظر مواد معدنی و به ویژه گچ، نمک و سیلیس در کشور از جایگاه و رتبه بسیار خوبی برخوردار است لذا مقرر شد تا میز های تخصصی برای این سه ماده معدنی راه اندازی و در جلسات ماهی یکبار روند اجرای آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از کالاها هنوز از درگاه های گمرکی خارج از استان به کشورهای مختلف صادر می شود لذا در تلاشیم تا با حمایت های استاندار و امور گمرکی سمنان این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد و صادرات مستقیم از درگاه گمرکی استان صورت گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، حامد نجفی علمدارلو - قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: براساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگام زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی