Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رییس‌ جمهوری در پیامی درگذشت جلال طالبانی رییس جمهوری پیشین عراق را تسلیت گفت و تاکید کرد:نقش مرحوم طالبانی در تحکیم مناسبات برادرانه دو ملت ایران و عراق فراموش شدنی نیست، امیدوارم مشی اعتدالی و مردمی ایشان میان اقوام و طوائف این کشور مورد توجه و پیروی قرار گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در بخشی از پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: درگذشت جناب آقای جلال طالبانی رییس جمهور پیشین عراق را به دولت و ملت آن کشور، خانواده آن مرحوم و همه دوستداران و علاقمندان وی تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این پیام افزود: مرحوم جلال طالبانی، شخصیت و سیاست‌مدار برجسته‌ای بود که سال‌های عمر پرفراز و نشیب خود را در راه مبارزه با ظلم، استبداد و تمامیت‌خواهی رژیم بعث عراق صرف کرد. وی در دوران پس از سقوط رژیم بعث و تشکیل نظام جدید این کشور نیز با درک و فهم درست از شرایط سیاسی عراق و منطقه و فارغ از علایق حزبی، سیاسی و قومی و مذهبی خویش، در قامت شخصیتی ملی، نقشی تعیین کننده و ماندگار در تاریخ سیاسی کشور خود ایفا نمود.
رییس جمهوری اضافه کرد: مرحوم طالبانی بی‌گمان چهره ممتازی بود که برای تحکیم رشته‌های پیوند میان اقوام و طوائف عراق تلاش زیادی کرد و نقش مهمی در انسجام ملی و وحدت عراق و تقویت روند سیاسی و ارتقای جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عراق ایفا کرد.
روحانی تصریح کرد: نقش ایشان در تحکیم مناسبات برادرانه دو ملت ایران و عراق نیز فراموش شدنی نیست. امیدوارم، مشی اعتدالی و مردمی مرحوم طالبانی، همانند میراثی ارزشمند، در فرهنگ سیاسی عراق و میان اقوام و طوائف آن کشور مورد توجه و پیروی قرار گیرد.
وی در پایان پیام از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران واسعه الهی و برای خانواده و بازماندگان، صبر جمیل آرزو کرد.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری پیشین عراق و دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق روز گذشته در بیمارستانی در برلین آلمان به دلیل عوارض ناشی از سکته مغزی درگذشت. این رهبر مبارز علیه دیکتاتوری صدام ، بعد از تشکیل نظام سیاسی جدید عراق در 2003 میلادی نقش مهمی در وحدت عراق ایفا کرد.
وی در سال 2005 برای اولین بار به عنوان یک کرد رییس جمهوری عراق شد. طالبانی در سال 2012 دچار سکته مغزی شد و فعالیت های سیاسی وی پایان یافت.
سیام**9314**1336
تنظیم: داود توسلی**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرباز سابق ارتش اسرائیل : نباید فراموش کنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا به جای ایران، اسرائیل را تروریست نمی خوانید (فیلم) انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم) لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)

دیگر خبرها

  • سرباز سابق ارتش اسرائیل : نباید فراموش کنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار (فیلم)
  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • در گذشت پیرترین معلم ایران در سن ۱۰۷ سالگی
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست