Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:12:43 GMT

15 هزار و 519 واقعه ولادت در استان کردستان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۲۲۰۴

15 هزار و 519 واقعه ولادت در استان کردستان ثبت شد

محسن آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نرخ خام حاصل از ولادت در 6 ماهه نخست امسال را 19.1 در هزار اعلام کرد و افزود: در این مدت بیشترین نرخ ولادت در شهرستان بانه و کمترین نرخ در سروآباد ثبت شده است.
وی تعداد ولادت پسران را هشت هزار و 28 مورد و تعداد ولادت دختران را هفت هزار و 491 مورد اعلام کرد و یادآور شد: از مجموع 15 هزار و 519 واقعه ثبت شده 99.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

62 درصد از ولادت ها در مهلت قانونی 15 روز به ثبت رسیده است.
آقایی با اشاره به اینکه نسبت جنسیتی حاصل از ولادت در 6 ماه تاکید کرد: در برابر هر 100 واقعه ولادت دختر، 107 واقعه ولادت پسر در استان کردستان به ثبت رسید.
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان به آمار واقعه فوت در استان طی 6 ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: تعداد سه هزار و 716 واقعه فوت در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.2 درصد افزایش داشته است.
آقایی نرخ خام حاصل از ثبت فوت در این مدت را 4.6 دهم در یک هزار واقعه اعلام کرد و افزود: بیشترین نرخ ثبت شده وفات مربوط به شهرستان بیجار و کمترین نرخ مربوط به شهرستان مریوان است.
وی اضافه کرد: از مجموع سه هزار و 716 واقعه وفات ثبت شده در استان کردستان 99.28 درصد در مهلت قانونی (15 روز پس از واقعه) به ثبت رسیده است.
وی تعداد فوت ثبت شده مردان را 2 هزار و 116 مورد و زنان را یک هزار و 600 مورد اعلام کرد و یادآور شد: در برابر هر 100 فوت زنان، تعداد 132 فوت مردان ثبت شده است.
آقایی نرخ خام فوت سنندج را پنج در یک هزار و نرخ خام ولادت سنندج را 17.4 در یک هزار دانست و افزود: نام های محمد، ایهان، آرسام، آراد بیشترین نام پسران و باران، سدنا، آیلین و سولین بیشترین نام های ثبت شده برای دختران در این استان طی 6 ماه اول امسال است.
استان کردستان براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال گذشته، یک میلیون و 608 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ولایتمدار نقاط مختلف شهری و روستایی این استان با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و کاروان‌های غم در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشستند.

به همین مناسبت مردم اراک شب گذشته و امروز (شنبه) با حضور در مساجد، حسینه‌ها و تکایا در سوگ رئیس مذهب تشیع به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

از ساعات اولیه امروز اقشار مختلف مردم شهر اراک با برنامه ریزی‌های از قبل تعیین شده در میدان اصلی شهر (میدان شهدا) تجمع کردند و با تشکیل دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت مصلای بیت المقدس به راه افتادند.

روحانیان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه شهر اراک نیز با پیوستن به عزاداران امام صادق (ع) در سوگ امام، مقتدا و استاد خود اشک ماتم ریختند.

عده‌ای دیگر از مردم موحد شهرستان اراک و زرندیه شب گذشته و امروز با برپایی مراسم تعزیه خوانی شهادت امام جعفر صادق (ع)، عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به منصه ظهور گذاشتند.

همچنین مردم مؤمن شهرستان خمین نیز از ساعات اولیه امروز با حضور در بیت تاریخی امام راحل به عزاداری برای طلایه دار مذهب مقدس تشیع پرداختند.
مراسم عزاداری و به راه انداختن کاروان غم امام جعفر صادق (ع) در شهرستان‌های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان، شازند، محلات، دلیجان و خنداب نیز برگزار شد.

امام صادق (ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه بدنیا آمد و در ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری در سن ۶۵ سالگی به دست منصور دوانیقی خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند.

کد خبر 6096338

دیگر خبرها

  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • شست‌وشوی رواق‌های حرم مطهر رضوی + فیلم
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا(ع)
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور