Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از جمع‌آوری یک میلیارد و ۱۵۰ تومان کمک نقدی و غیرنقدی در مرحله اول برگزاری جشن عاطفه‌ها در استان همدان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان ترکمانه ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال مرحله اول جشن عاطفه ها ۲۳و ۲۴ شهریورماه برگزار شد و ۱۹ مهرماه نیز مرحله دوم برگزار خواهد شد، گفت: مجموع کمک های مردم به جشن عاطفه ها در سال قبل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمک های غیر نقدی مطابق با نیازهای دانش آموزان است، عنوان کرد: قبل از سال تحصیلی ملزومات دانش آموزان تهیه و در اختیارشان قرار می گیرد که در صورت افزایش مشارکت خدمات رسانی بیشتر خواهد شد.

ترکمانه با بیان اینکه رونق این جشن باعث می شود اولیا به کودکانی که تحت پوشش نیستند نیز کمک کنند، یادآور شد: در مرحله اول یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک در استان همدان جمع آوری شد که معادل مبلغ سال قبل بود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه در مساجد و معابر، پایگاه هایی برای دریافت کمک های مردمی برقرار شد، عنوان کرد: در مرحله دوم نیز یک هزار و ۲۶۰ پایگاه در مدارس برپا خواهد شد.

وی جمعیت تحت پوشش این طرح را ۲۰ هزار دانش آموز و ۳ هزار دانشجو عنوان کرد و افزود: برای بهبود فرآیند دریافت کمک ها، ۲۰۰ هزار پاکت در بین مدارس توزیع خواهد شد و ارقام دریافت شده در جشن عاطفه ها پس از ثبت و ضبط در اختیار مدارس قرار می گیرد.

ترکمانه با بیان اینکه شعار جشن عاطفه ها «مهر در انتظار همدلی» است، گفت: مدیران آموزش و پرورش دغدغه مند هستند و باید در سالهای آینده تعامل شهرستانها با کمیته امداد بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری جشن عاطفه ها نگاهی به میزان کمک ها وجود دارد اما در مجموع ارقامی که در جشن پرداخت می شود در مقابل خدمات ارائه شده، قابل توجه نیست، عنوان کرد: کمک به فقرا باید از سنین پایین نهادینه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: تلاش برای توسعه این فرهنگ ناب اسلامی و انسانی اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند

یاسر محمد جونی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گتوند گفت: فرزند آوری و جوانی جمعیت یکی از اهداف عالیه دولت است، که این موضوع در سطح کشور، استان و خاصه شهرستان گتوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

او می گوید: از ادارات مربوطه در شهرستان انتظار می رود بیش از پیش در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند و در فرهنگ سازی و ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت تلاش بیشتری داشته باشند.

 میلاد صافی معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: فرزند آوری یک مبحث گسترده ای است، که ما نمی توانیم یک ارگان را در این خصوص دخیل بدانیم، بلکه از حاکمیت تا وضعیت اقتصادی و معیشتی و ...به این موضوع ارتباط مستقیم دارند، که مرکز بهداشت درمان گتوند در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت در سطح شهرستان برنامه هایی را شروع کرده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۲ مرکزهای مشاوره ازدواج، باروری و آمادگی های زایمان در سطح شهرستان مداوم برقرار بوده است، که پیرو همین مسئله مقرر شده است که در سال ۱۴۰۳ دو مرکز مشاوره فرزند آوری و جوانی جمعیت در شهرهای جنت مکان و سماله دایر شود.

او می‌گوید: هدف از ایجاد مراکز مشاوره در سطح شهرستان گتوند، برای مشاوره و آموزش دادن به خانواده ها در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۱ مرکز بهداشت و درمان  در سطح شهرستان ۶۸ درصد به خانواده ها مشاوره داد، که در سال ۱۴۰۲ به ۹۶ درصد رسیده است، امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ این مشاوره هادر سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • ۱۵ سال کشته‌سازی؛ «ترانه»‌ای که به «نیکا» ختم شد
  • فهرست جبهه مردمی ایران قوی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • ۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد