Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور را درباره «پیشرفت و توسعه دولت الکترونیک» بررسی کرد.

جهانگیری توسعه دولت الکترونیک را از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی و تعهدات رئیس‌جمهور به مردم دانست و بر توسعه تلاش‌ها در این باره تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس‌جمهور از افزایش رضایت‌مندی مردم و تسهیل در دریافت خدمات مورد نیاز آنان به عنوان مهم‌ترین هدف توسعه خدمات الکترونیک یاد کرد و کوتاهی در این زمینه را جفا در حق مردم دانست.

جهانگیری دسترسی به اطلاعات راهبردی دقیق و بر خط را از ابزارهای مهم مدیریت عنوان کرد و دستگاه‌ها را به همکاری با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان امور اداری و استخدامی کشور توصیه کرد.

وی با تأکید بر تحقق کامل دولت الکترونیک تا پایان دوره دولت دوازدهم، دستگاه‌های ذیربط را به تهیه نقشه راه دقیق و هدف‌گذاری‌های روشن و زمان‌بندی شده برای نیل به این هدف بزرگ مأمور کرد.

در گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور به فرآیند برنامه جامع اصلاح نظام اداری و اجزای آن، نقشه راه دولت الکترونیکی و اقدامات و پروژه‌ها پرداخته شد.

همچنین سامانه‌های مدیریتی شامل مدیریت ساختار و آمار نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی، سامانه استخدام و ثبت مشخصات نیروی انسانی، سامانه حقوق و دستمزد، سامانه مدیریت و ارزیابی عملکرد و سامانه اطلاعات مدیران معرفی شد.

بنا بر گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور، این سازمان در راستای الکترونیکی کردن خدمات دولتی، نسبت به احصاء خدمات 104 دستگاه اجرایی، تخصیص کد منحصر به فرد به خدمات دستگاه‌های اجرایی و سنجش وضعیت الکترونیکی بودن خدمات دولتی و راه‌اندازی بالغ بر 300 سامانه هوشمند را انجام داده است.

سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات و استعلامات، نسبت به راه‌اندازی مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور توسط سازمان فناوری اطلاعات، شناسایی 12 پایگاه داده و اتصال 3 پایگاه ملی سلامت، پایگاه ملی هویت اشخاص حقیقی و پایگاه نظام ملی آدرس‌گذاری مکان‌محور کشور به بستر تعاملات الکترونیکی بین دستگاهی اقدام کرده است.

ساماندهی مجوزهای دستگاه‌های دولتی، اصلاح فرآیندهای تخصصی، توسعه خدمات پیشخوان و استقرار پنجره واحد، از دیگر اقدامات سازمان اداری و استخدامی کشور در جهت الکترونیکی شدن خدمات دولتی است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در گزارش خود درباره توسعه دولت الکترونیک، دسترسی هرچه بیشتر مردم و سازمان‌ها به خدمات الکترونیکی شامل ایجاد درگاه دولت هوشمند، کارپوشه ملی ایرانیان، دولت همراه، دسترسی آزاد به اطلاعات و سامانه یکپارچه صدور مجوز اشاره کرد.

این وزارتخانه همچنین خدمات الکترونیکی در زمینه‌های انرژی، مالیات، سلامت، تجارت و تدارکات دولت، کشاورزی، حمل و نقل و مسکن و گمرک را به دستگاه‌های اجرایی ارائه داده است.

اتصال 14 خوشه خدمات دولت الکترونیک به هسته اصلی مراکز داده دولت شامل سلامت و بهداشت، امور بین‌الملل، رفاه و تأمین اجتماعی، حمل و نقل و شهرسازی، قضایی، اقتصادی و مالی، آموزش و پژوهش، مدیریت بحران، ارتباطات و اطلاعات، محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی، صنعت و تجارت، دفاعی و امنیتی و سیاسی اجتماعی، دیگر اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک هستند.

هیئت وزیران در ادامه جلسه، با انتصاب خانم فرزانه شرفبافی به عنوان عضو هیئت‌مدیره و مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.

با تصویب هیئت وزیران، متقاضیان دریافت پروانه ارائه خدمات مرکز تماس، در صورت استخدام افراد معلول و یا جانباز، مشمول تخفیف خواهند شد.

به موجب این مصوبه، در صورت احراز شرایط لازم جهت دریافت پروانه ارائه خدمات مرکز تماس توسط متقاضی، به ازای معرفی و استخدام هر فرد معلول و یا جانباز معرفی شده توسط سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران، متقاضی مشمول 5 درصد تخفیف در پرداخت مبلغ حق امتیاز صدور پروانه خواهد شد.

هیئت وزیران همچنین میزان حق‌الامتیاز و حق‌السهم اپراتورهای ماهواره‌ای را تعیین کرد.

بر این اساس حق‌الامتیاز صدور پروانه اپراتورهای ماهواره‌ای، 90 میلیارد ریال و مبلغ تسهیم درآمد خدمات موضوع پروانه به صورت عمده فروشی 3 درصد تعیین گردید.

همچنین در صورتی که اپراتور ماهواره‌ای طبق تأیید سازمان فضایی ایران، موفق به ثبت و قرارگیری ماهواره در موقعیت مداری به نام کشور شود، از یک درصد کاهش در تسهیم درآمد و در صورتی که از تولیدات و توانمندی‌های داخلی در خصوص ماهواره و حمل آن استفاده کند، از یک درصد کاهش دیگر در مبالغ تسهیم درآمد بهره‌مند خواهد شد.

دولت همچنین مصوب کرد در صورت تشخیص انجام انتقال ترافیک غیرمجاز خروجی به سمت بین‌الملل توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارائه‌دهنده خدمات دسترسی برای مرتبه اول به مبلغ 15 میلیارد ریال جریمه و پروانه فعالیت وی به مدت دو ماه تعلیق گردد و در مرتبه دوم علاوه بر اعمال مبلغ فوق به عنوان جریمه، پروانه مربوطه لغو می‌شود.

همچنین متخلف و مدیران دارای مسئولیت حقوقی به مدت 5 سال امکان دریافت هیچ‌گونه پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را از سازمان نخواهند داشت.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌های اقتصادی و محیط زیستی با کشور جمهوری آفریقای مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دیدار با تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی که در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اظهار داشت: ایران آماده اعطای بورس به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب علم در همه حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی و بالاخص حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ میلادی سعی کرده تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادیخواهی در هرگوشه از جهان حمایت کرده است و در این راستا هر توانی که در حوزه محیط زیست داریم را در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: کشور ما در همه زمینه‌های فناوری علمی به ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط زیست می‌توانیم نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کنیم و در این راستا پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور ما ارتباط با ملت‌های جهان مبتنی بر انسانیت و تقوا تعریف شده و رنگ و نژاد هیچ جایگاهی در تعریف روابط و ارتقاء سطح مراودات ندارد، افزود: امیدوارم با توجه به موج جدید استعمار ستیزی که در کشورهای آفریقای مرکزی آغاز شده است، استثمار برای همیشه از این منطقه از قاره کهن آفریقا رخت ببندد و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش باشند.

نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم

تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی میز در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که کشور فرانسه در طی سالها استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، اظهار داشت: من امروز به عنوان نماینده کشور آفریقای مرکزی اعلان می‌دارم که فضای رسانه‌های کذب و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت‌های عالی پیشرفت آن محروم کرده و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و نگاه انسانی شما به ارتباطات سرآمد جهان است ما به صورت جدی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای کشورمان دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم و جوامع محلی دست به برداشت‌های بی‌رویه از جنگل‌های آفریقای مرکزی بزنند، یادآور شد: این برداشت‌ها به همراه تغییرات اقلیمی باعث شده تا توازن فصل‌های ما که پیشتر ۶ ماه بارندگی و ۶ ماه خشکی بوده تغییر یابد و ما اکنون برخی سالها چهار ماه بارندگی یا چهار ماه خشکی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: ما نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و در این باره از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این زمینه به ما کمک کند.

کد خبر 749489

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم