Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@17:28:07 GMT

گشت تعزیرات حکومتی در برج میلاد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۹۸۷۹

قاضی شعبه ۱۴ سازمان تعزیرات حکومتی به همراه کارشناس بهداشت محیط شمال تهران، بازرسان اتاق اصناف ایران و کارشناس سازمان بهداشت ضمن بازدید از پارکینگ از یک رستوران فست فود و فروشگاه شهروند واقع در برج میلاد، بخشی از تخلفات این واحدها را به صورت زبانی تذکر داد اما صدور حکم مجازات در بخش تخلفات بهداشتی و قیمتی را منوط به بررسی دقیق‌تر اسناد و مدارک ارائه شده توسط این واحدها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: در این بازدید که ظهر امروز (چهارشنبه) انجام شد قاضی ناصر مدیحی، حسین حمزه و وحید عظیمی، یاسمین حسینی و نیازی قاضی شعبه ۱۴ سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسان اتاق اصناف ایران، کارشناس بهداشت محیط شمال تهران و  کارشناس سازمان بهداشت قیمت پارک خودرو در پارکینگ بزرگ برج میلاد، ضمن بازدید از یخچال‌ها و آشپزخانه این رستوران نسبت به تخلفات اتفاق افتاده در این فست فود هشدارهای بهداشتی دادند همچنین با بررسی قیمت مواد غذایی عرضه شده در این فست فود، تخلف گران‌فروشی فروشنده برایشان محرز شد.

هیات مذکور همچنین از نحوه عرضه گوشت قرمز و گوشت یخی برزیلی عرضه شده در فروشگاه شهروند برج میلاد بازدید کردند و عرضه غذای گرم در این فروشگاه را در صورت در اختیار داشتن مجوزهای لازم بلامانع دانستند. این واحد تجاری فاقد تخلف تشخیص داده شد.

ناظران و قاضی مذکور همچنین از بخش‌های از پارکینگ برج میلاد بازدید و با بررسی اسناد مربوط به هزینه دریافتی از مراجعه کنندگان، تخلف قیمتی و گران‌فروشی برایشان محرز شد.

قاضی ناصر مدیحی در جمع خبرنگاران ایرنا و ایسنا، گفت: در بازدید از فست فود برج میلاد حدود ۱۰۰ کیلوگرم منجمد برزیلی شناسایی شد که طبق گفته مالک رستوران این گوشت کیلویی ۸۰ تا ۸۲ هزار تومان توسط شرکت تامین کننده این رستوران این گوشت را حدود سه برابر قیمت واقعی به این رستوران فروخته است. این گوشت پس از صورتجلسه به فروشگاه‌های شهروند یا رفاه داده می‌شود تا بین مردم توزیع شود.

قاضی شعبه ۱۴ سازمان تعزیرات حکومتی با انتقاد از نحوه توزیع گوشت منجد برزیلی در بازار گفت: گوشت منجمدی که باید کیلویی ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان به دست  مصرف کنندگان واقعی که مردم هستند برسد توسط شرکتهای وارد کننده و شبکه زیرمجموعه آنها با چند برابر قیمت به رستوران‌ها و فست فودی‌ها می‌رسد. وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت پشتیبانی و امور دام وزارت جهادکشاورزی و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و فروشگاه‌های عرضه کننده گوشت منجمد برزیلی به وظایف خود به درستی عمل نکرده‌اند که حالا این گوشت به چند برابر قیمت به دست عامل توزیع و تامین کنندگان مواد غذایی به دست رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها می‌رسد.

وی ادامه داد: برای بنده سوال است که گوشت وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومان که باید به دست جامعه هدف که مردم هستند برسد سر از رستوران‌ها و فست فودی‌ها در می‌آورد. مقامات ناظر و اجرایی باید پاسخگو باشند.

مدیحی از باز بودن پرونده این فست فود معروف برج میلاد تا بررسی نهایی اسناد و صدور حکم قطعی سخن گفت.

قاضی شعبه ۱۴ سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به بازدیدش از فروشگاه شهروند، گفت: شرکت چین چین کالای اجباری در کنار رب به مشتریان خود می‌فروخت. این شرکت در یک بسته بندی در کنار قوطی رب، یک قوطی کنسرو لوبیا چیتی و یک قوطی خاور بادمجان به فروشندگان می‌فروشد به بیان دیگر این شرکت عرضه رب گوجه‌فرنگی را مشروط به خرید هر سه کالا می‌کند که تخلف محرزی است. شرکتهای تولیدکننده و توزیع‌کننده نباید فروش اجباری به مردم داشته باشند. با تشکیل پرونده تخلف برای شرکت مذکور، رسیدگی به نیز آغاز می‌شود.

وی گران فروشی پارکینگ برج میلاد را دارای شاکی خصوصی دانست و تخلفات قیمتی بهره‌بردار پارکینگ برج میلاد را تایید کرد. مدیحی پس از اسناد بهره‌بردار دستور اصلاح تعرفه‌های نصب شده در مبدا ورودی پارکینگ را صادر کرد.

همچنین حسین حمزه بازرس اتاق اصناف ایران هم در حاشیه این بازدید، گفت: شورای شهر برای روزهای عادی (شنبه تا چهارشنبه) تعرفه‌ای برای پارکینگ برج میلاد ابلاغ نکرده و این به معنای رایگان بودن ورودی پارکینگ در این روزهاست. شورای شهر برای روزهای تعطیل و روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز حق ورودی ۳۰۰۰ تومان و برای پارک در سه ساعت اول ۱۵۰۰ تومان ابلاغ کرده است اما پارکینگ برج میلاد علاوه بر ورودی ۳۰۰۰ تومانی برای هر یک ساعت توقف ۲۰۰۰ تومان از مراجعه کنندگان دریافت می‌کند و البته تعداد زیادی از مراجعان خودروهای‌شان را در کنار خیابان و بلوار منتهی به پارکینگ مسقف برج پارک می‌کنند و این یعنی هیچ خدمتی توسط بهره‌بردار پارکینگ برج میلاد به مردم ارائه نمی‌شود. منبع: ایسنا برچسب ها: گشت ، تعزیرات حکومتی ، برج میلاد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گشت تعزیرات حکومتی برج میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت یک فروشگاه لبنیاتی در کرمانشاه به‌علت گران‌فروشی

قهرمان شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده گران‌فروشی لبنیات یک فروشگاه لبنیاتی در این استان به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: شعبه مذکور با تحقیقات لازم، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه در خصوص چگونگی تشکیل این پرونده، گفت: بازرسان جهاد کشاورزی پس از کشف تخلف گران‌فروشی، گزارش را به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

شاهی تصریح کرد: هم استانی‌های ساکن در کرمانشاه می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را از طریق سامانه اینترنتی https://tazirat۱۳۵.ir تعزیرات حکومتی ثبت و ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از وصول این شکایات و گزارش‌ها بررسی و سپس نتایج به اطلاع آنها می‌رسد.

کد خبر 6099600

دیگر خبرها

  • محکومیت یک فروشگاه لبنیاتی در کرمانشاه به‌علت گران‌فروشی
  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • ضبط ۱۸۰ راس دام زنده قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای