Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ،کیوان محمدی عصر دوشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: اولویت برخورداری طرح های عمرانی از اعتبارات دولتی بر عهده کمیته برنامه ریزی هر شهرستان است و تصمیم های اتخاذ شده در این کمیته به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام می شود.
وی اظهار کرد: تا بهمن ماه امسال میزان تخصیص اعتبارات آستارا 28 میلیارد ریال بود و هدایت این اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح ها بر عهده کمیته برنامه ریزی این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر احیای میراث فرهنگی و مدیریت پسماند مناطق سراوان، ساحل قروق تالش و تالاب استیل آستارا تاکید کرد و رفع مسائل زیست محیطی آن مناطق را لازم دانست.
محمدی با اشاره به اهمیت طرح بین المللی خط آهن آستارا-آستارا، بیان کرد: این طرح مورد توجه روسای جمهوری سه کشور ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه است و به یقین با بهره برداری از آن، شاهد تحولات اقتصادی چشمگیری در منطقه خواهیم بود.
فرماندار شهرستان آستارا نیز در این نشست گفت: تلاش ها در دوره های قبل برای توسعه شهرستان آستارا رضایت بخش نبوده است و خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، شاهد تحول در زیر ساخت های این شهرستان هستیم.
یونس رنجکش پیشرفت خط ریلی آستارا-آستارا را رضایت بخش اعلام کرد و افزود: ریل گذاری بخش ایرانی این طرح آغاز شده است و در دو ما آینده به بارانداز متصل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت ورود گردشگران داخلی و خارجی به شهرستان آستارا باید استفاده درستی شود، اضافه کرد: در بسیاری از حوزه های زیر ساختی، خدماتی، تجاری و زیست محیطی با مشکلاتی در این شهرستان مواجه هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی درست و ارائه طرح ها و راهکارهای سنجیده به توسعه آستارا کمک کنیم.
امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این نشست گفت: توسعه آستارا در ابعاد فرهنگی نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد و با تخصیص اعتبارات مناسب زمینه های تقویت این بخش فراهم شود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به ورود اتباع خارجی از مرز آستارا، گفت: اگر امکانات فرهنگی در شهرستان آستارا تقویت نشود نمی توان در این حوزه تاثیرگذار بود.
وی اختصاص بودجه فرهنگی در کنار بودجه های عمرانی را برای دستگاه های دولتی لازم برشمرد و خواستار توسعه مساجد، حوزه علمیه و مصلای نماز جمعه شهرستان آستارا شد.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و سالیانه با میزبانی چند میلیون مسافر و تردد حدود 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۳۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن گفت: سیل در بیش از ۴۰ نقطه از بستر رودخانه‌های این شهرستان جاری شد که وقوع سیل هیچ یک از روستا‌های شهرستان را در محاصره خود قرار نداده است.

علی حاجی نژاد افزود: بارش‌های بهاری که به صورت رگباری در روز‌های اخیر و امروز در شهرستان بردسکن شاهد بودیم موجب خوشحالی و شادمانی مردم و شهروندان بویژه کشاورزان و دامداران منطقه شد. .

وی گفت:در بیشتر نقاط با جاری شدن سیل و روان آب‌ها خساراتی به برخی زیر ساخت‌های شهرستان وارد کرد که برآورد اولیه کارشناسان راهداری بیش از ۳ میلیارد تومان است.

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن افزود: ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بردسکن در حالت آماده باش است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام لازم و فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت