Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:10:08 GMT

پرچم‌داران حجاب فاطمی در اصفهان تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر: ۱۲۶۴۰۷۸۹

پرچم‌داران حجاب فاطمی در اصفهان تجلیل شدند

همایش تجلیل از پرچمداران حجاب فاطمی ظهر امروز با مشارکت آستان قدس رضوی در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، ظهر امروز همایش تجلیل از پرچمداران حجاب فاطمی با مشارکت آستان قدس رضوی در سالن آموزش و پروش ناحیه 2 برگزار و طی این مراسم از دختران مزین به حجاب برتر تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام سید محمد واعظ از خیران مدرسه ساز در این همایش پیرامون انتخاب حجاب اظهار داشت: در دنیا هرکس مکلف می‌شود خداوند مسئولیت‌هایی را به او اعطا می‌کند البته آن فرد باید 3 شرط بلوغ، قدرت و عقل را دارا باشد تا اهلیت و لیاقت و عقلیت اطاعت از اوامر خداوند را پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرط سنی که برای رسیدن به بلوغ مشخص است اما قدرت یافتن یعنی فرد توان انجام عمل را داشته باشد چراکه خداوند از کسانی که توان انجام دستورات الهی را ندارند انتظاری ندارد، برای مثال در مقوله حجاب از پیرزن‌هایی که توان رعایت حجاب ندارند خواسته نشده که حجاب شان را رعایت کنند البته نه اینکه بی حجاب باشند بلکه در حد توان‌شان باید آن را رعایت کنند.‌

این خیر مدرسه‌ ساز تاکید کرد: خداوند حجاب را برای جوانان و نوجوانان قرار داد چراکه آن‌ها توان وقدرت حفظ حجاب را دارند اما اگر از این سن گذشتند و به پیری رسیدند خداوند توقعی که در سنین جوانی داشتند را از آن‌ها نخواهد داشت و هر انسان عاقلی می‌داند که خداوند بهترین احکام را برای او قرار داده تا خودش را از آلودگی‌ها حفظ کرده و به بهشت برساند.

وی با بیان اینکه مرتبه حیا بالاتر از حجاب است، گفت: اگر کسی با حیا باشد حجابش را نیز رعایت خواهد کرد یعنی برای خود حریمی قائل شده و امور ناپسند خداوند را انجام ندهد لیکن همانطور که در روایات آمده حیا به دو بخش حیای عقل و حیای جهل تقسیم می‌شود که در حیای عقلی خداوند می‌فرماید اموری که را منع کرده‌ام انجام ندهید.

مردان آتش حامی فرزندان گرفتار در فقر و تهی دستی استان اصفهان

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاصفهان،به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان،حمیدرضا شیران در دیدار مدیرعامل و معاونان 24 ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با قدردانی از این آتش نشانان برای اکرام ایتام فرزندان زیرپوشش این نهاد در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: حمایت مالی و معنوی از فرزندان نیازمند و خانواده های بی بضاعت و کم برخوردار استان اصفهان وظیفه انسانی همه افراد توانمند جامعه است.

وی افزود: حمایت این 19 آتش نشان اصفهانی در زمینه تامین برخی از هزینه های تحصیلی، درمان، پوشاک و تهیه سبد غذایی برای فرزندان یتیم است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان همچنین با اشاره به کمک 170 میلیارد ریالی خیران استان اصفهان در طرح اکرام ایتام، و پرداخت 37 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک هزینه به فرزندان نیازمند طرح محسنین گفت: بیش از هفت هزار و 229 فرزند با سرپرست از کار افتاده و بیمار در قالب طرح محسنین و 7 هزار و 149 یتیم در طرح اکرام ایتام زیرپوشش این نهاد در استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 13 هزار کو دک و نوجوان با سرپرستان از کار افتاده و بیمار در استان همچنان منتظر دستان نوازشگرخیران هستند.

شیران با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون 14میلیارد ریال برای تامین هزینه‌های بیش از دو هزار بیمار دیالیزی، ام اس، پیوند کلیه، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی، دیابت، قلب و عروق، اعصاب و روان، سکته مغزی، قطع نخاع، پارکینسون، فلج اندام و آلزایمری هزینه شده است، افزود: پرداخت این میزان هزینه در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: مردم خیراندیش استان اصفهان  می‌توانند بدون محدودیت زمانی برای حمایت فرزندان یتیم و با سرپرست از کار افتاده، زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب العلاج و سالمندان زیرپوشش این نهاد، کمک های نقدی خود را به شماره حساب 2401-11-3091407-2 و یا شماره کارت 6063-7370-0000-2509 واریز کنند.

در این دیدار همچنین مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به روایات و احادیث ائمه اطهار علیهم السلام در مورد کمک به محرومان، آتش نشانان استان اصفهان هم که همیشه در کار نیک و ایثارگری پیش قدم هستند، کمک به ارتقای سطح زندگی و روحی افراد کم برخوردار را هم سرلوحه وظایف خود قرار داده‌اند.

آتشپاد بهزاد بزرگزاد افزود: کارکنان و معاونان این سازمان همواره آماده هر گونه کمک از جمله تامین پوشاک و تهیه سبد غذایی، لوازم فرهنگی و تحصیلی برای ایتام و خانواده های نیازمند استان هستند.

تجدید میثاق قهرمانان موتورسواری اصفهان با شهدا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، قهرمانان موتورسواری اصفهانبا شهدا تجدید میثاق کردند. این همایش با همکاری هیئت موتور سواری و اتومبیل رانی اصفهان، مدیریت ورزشی سپاه وسازمان بسیج ورزشکاران صورت گرفت.

این رژه با حضور 20 تن از اعضای کمیته موتور سنگین،20 نفر تن از کمیته افرود و 10 نفر از اعضای کمیته ری که از قهرمانان مسابقات جاری نیز بودند، برگزار شد.

مسیر حرکت از ورزشگاه نقش جهان بود که شرکت کنندگان در این همایش مسیر پیست نقش جهان تا گلستان شهدا را به مسافت 10 کیلومتر پشت سر گذاشتند.

هدف از این رژه تجدید میثاق با شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم بود. در پایان این همایش از دو تن از خانواده‌های معظم شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمی به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی در نشست صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران استان یزد، افزود: شهرداری با آن مجموعه عریض و طویل بدون مصوبات شورا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، بنابراین توجه به شورا‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما هم باید به عنوان دستگاه اجرایی استان یزد، زمینه ساز و بستر تحقق مصوبات شورا‌ها را فراهم کنیم.
استاندار گفت: در سال‌هایی که گذشت مجموعه عوارضی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض و آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها داده ایم، حدود ۱۰ برابر شده است.
فاطمی افزود: این حرکت می‌تواند شهرداری‌ها را برای اینکه بتوانند اقدامات عمرانی موثرتری را انجام دهند، بیشتر یاری دهد که البته در حوزه روستا‌ها هم کار‌های به زمین مانده نیز زیاد است.
همچنین در این مراسم از شورا‌های اسلامی شهر‌های یزد، مهریز، احمدآباد اردکان، مهردشت، مجومرد و بفروئیه به عنوان شورا‌های منتخب تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه