Web Analytics Made Easy - Statcounter

ـ محمدرضا آقاپور:انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲» که مدتی است در سینماهای کشور به اکران در آمده، روایتی حماسی از نبرد احتمالی جمهوری اسلامی ایران و متجاوزین آمریکایی در خلیج فارس است. این پویانمایی جذاب را که در جشنواره عمار نیز برنده شده فرهاد عظیما با همکاری سازمان رسانه ای اوجوگروه انیمیشن فاطمة الزهرا(س) تهیه‌ و کارگردانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انیمیشن مذکور به دلیل حساسیتسوژه، نظر بسیاری از رسانه های غربی را به خود معطوف کرده و آنها را به نقد و بررسی آن واداشته است.

سایت آمریکایی «بلومبرگ» در همین راستا نوشت:سینماهای تهران در هفته گذشته شروع به نمایش یک انیمیشن به نام «نبرد خلیج فارس ۲» کردند که جنگ بین نیروهای ایران و آمریکا در اثر بالا رفتن تنش ها بین دو دشمن دیرینه در خلیج فارس را نشان می دهد.

بلومبرگ ادامه داد: این انیمیشن که برای اولین بار دو هفته پیش در مشهد اکران شد قدرت نظامی و تسلیحاتی ایران و قدرت بازدارندگی آن ها را نشان می دهد. به گفته «فرهاد عظیما» کارگردان این مجموعه، ساختن آن چهار سال زمان برده و هزینه ساخت نزدیک به یک میلیارد تومان بوده است.

این سایت معتبر آمریکایی به این بهانه به یکی از مهمترین سخنان اخیر رهبر انقلاب اشاره کرده وافزوده است: رهبر ایران، اخیرا گفته است که ایران باید قدرت نظامی خود را نشان دهد تا از تجاوزات جلوگیری کندو نشان دادن ضعف دشمن شما را تشویق می کند که به شما حمله کندو این یک قاعده است که اگر می خواهید از حمله دشمن جلوگیری کنید نباید ضعف نشان دهید.

«واشنگتن پست» نیز در مقاله ای در مورد این انیمیشن نوشت:این فیلم ایرانی، در یک جنگ فرضی در خلیج فارس نیروی دریایی آمریکا را به مرگ فرا می خواند. یک فرمانده نظامی ایرانی دستور می دهد که نیروهایش ناوهای آمریکایی که به خلیج فارس آمده اند را منهدم کنند و در بعضی از صحنه ها، موشک هایی که آن ها شلیک می کنند، پرچم آمریکا را از جا می کنند.

واشنگتن پست ادامه داد:در این فیلم یک شخصیت، که شباهت بسیاری به «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران داردو فرمانده ناوهای ایرانی در خلیج فارس است، زمانی که فرمانده آمریکایی به او می گوید: یا تسلیم شو و یا بمیر! در جواب می گوید: ژنرال، من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام! وی همچنین هشدار می دهد که هر سربازی که در حمله علیه ایران شرکت می کند باید تابوت خود را سفارش داده باشد.

این رسانه پر مخاطب آمریکایی افزوده است:قاسم سلیمانی فرمانده ایرانی است که فرماندهی نیروهای ایرانی در سوریه را بر عهده داردو در سال های اخیر وی به یک شخصیت اسطوره ای برای ایرانیان تبدیل شده است.

واشنگتن پست در پایان آورده است: کارگردان این مجموعه نیز گفته است کهاین فیلم یک واکنش به صدها فیلم و بازی رایانه ای ضد ایرانیآمریکایی هاستو می خواهیم بگوییم که اگر یک گلوله به سمت ما بیاید، بارانی از گلوله به سمت نیروهای شما فرود خواهد آمد.

سایت نشریه انگلیسی «گاردین» هم در یادداشتی عنوان کرد:این انیمیشن در نبردی فرضی بین نیروهای ایران و آمریکا، پنجمین ناوگان دریایی آمریکا که این کشور برای انجام عملیاتدر خلیج فارس مستقر کرده است را توسط یکی از شناخته شده ترین فرماندهان نظامی اشنابود می کند.

گاردین ادامه داد: نکته حائز توجه در مورد این انیمیشن آن است که اکران آن با تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکاعلیه ایران به خاطر آزمایش موشک های بالستیک، مصادف شده است. این فیلم اکنون در تهران و دیگر شهرهای ایران در حال اکران است و سازندگان آن امیدوارند که در روسیه و چین نیز اکران شود.

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۶۴۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی

مراسم اختتامیه جشنواره تلویزیونی «قهرمان ایران» در سال ۱۴۰۲ شامگاه پنجم اردیبهشت ماه با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر ورزش و جوانان و تعدادی از قهرمانان و پیشکسوتان عرصه‌های مختلف ورزش در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفتگویی با سه ورزشکار برگزیده داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

 امیررضا معصومی که جایزه «قهرمان فردا» را دریافت کرد گفت: از سازمان صدا و سیما تشکر می‌کنم که این کار زیبا را انجام می‌دهد و  در این سه سال اخیر این جشنواره را پیگیری می‌کند و سال به سال تعداد شرکت کنندگان برای انتخاب برترین ورزشکار بیشتر شده است.

وی افزود: امسال پنج میلیون نفر شرکت کردند و این افزایش شرکت‌کننده در نظر سنجی نشان می‌دهد که از قدرت همدلی رسانه ملی استفاده شده است و امیدوارم در سال‌های آینده همینطور ادامه‌دار باشد.

معصومی درباره تورنمنت اخیر خود گفت: ۲۰ روز آینده برای آمادگی تیم ملی در تورنمنت گرجستان شرکت خواهم کرد.

حضور بیشتر مردم در نظرسنجی‌ها باعث خوشحالی ورزشکاران می‌شود

علی نادری سرمربی فوتبال ساحلی جایزه که «برترین مربی» ورزش در سال ۱۴۰۲ دریافت کرد و گفت: از مردم عزیزمان تشکر می‌کنم که رای دادند، امیدوارم توانسته باشیم باعث شادی دل مردم شویم.

وی عنوان کرد: زمانی که ما به موفقیت می‌رسیم مسئولیت ما بیشتر می‌شود و ما باید بیشتر تلاش کنیم و به فوتبال ساحلی توجه بیشتری داشته باشیم چراکه مردم دیگر انتظار سومی از ما ندارند و منتظر مقام دیگری هستند.

نادری درخصوص عملکرد رسانه ملی توضیح داد: زمانی که پنج میلیون نفر رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند و اتفاق بزرگی است و سال‌های آینده مردم بیشتر شرکت می‌کنند و هر چقدر مردم بیشتر حضور داشته باشند باعث انگیزه و خوشحالی ورزشکاران می‌شود.

رشته‌های دیگر هم پخش زنده داشته باشد

ناهید کیانی که جایزه «بانوی ورزش ایران» در سال ۱۴۰۲ را دریافت کرد و گفت: حس و حال خوبی دارم، دریافت جایزه در این جشنواره‌ها برای ما خیلی با ارزش است چراکه از طرف مردم انتخاب شدیم. مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند امیدوارم لایق این جایگاه باشم و تا پای جان برای خوشحالی مردم کشورم بجنگم.

وی افزود: همه اتفاقات این جشنواره عالی بود و در مصاحبه‌هایی که داشتم همیشه گفتم علاقمندم که رشته‌هایی که دیده نمی‌شوند به خصوص بانوان پخش زنده داشته باشند. البته رشته ما پخش زنده دارد، اما رشته‌های دیگر هم پخش زنده داشته باشد.

او گفت: با همه وجودم برای المپیک آماده می‌شوم، خداراشکر تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذاریم تا روز المپیک بتوانم نتیجه خوبی دریافت کنم و تمام تلاشم را می‌کنم که افتخارآفرینی کنم مسابقات سختی است، اما من از پس آن برمی آیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی