Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:23:48 GMT

شناسایی افزون بر 10هزار مورد خشونت علیه زنان یمن در 2016

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۸۹۱۶

شناسایی افزون بر 10هزار مورد خشونت علیه زنان یمن در 2016

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق بیانیه ای که این صندوق دیروز (دوشنبه) منتشر کرد، این خشونت ها اغلب شامل تجاوز به عنف، خشونت های خانوادگی، ازدواج اجباری دختران جوان و آزار جسمی و روانی علیه زنان و دختران بوده است.
صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با اشاره به دومین سالگرد درگیری ها در یمن یادآوری کرد: در دو سال گذشته آمار خشونت های جنسی در یمن 63 درصد افزایش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، آوارگی و نبود چارچوب های حمایتی، آسیب پذیری زنان و دختران را در برابر خشونت بشدت افزایش داده است و این در حالیست که پیش از جنگ نیز آنها شرایط خوبی در جامعه نداشتند.
در بیانیه این صندوق با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم یمن نیاز به کمک های بشردوستانه دارند، آمده است: در این ارتباط 18 میلیون و 800 هزار تن نیازمند کمک و 10 میلیون و 300 هزار تن نیاز به حمایت های فوری دارند.
به گزارش ایرنا، «استیون اوبراین» سرپرست هماهنگی کمک های اضطراری سازمان ملل نیز دیروز با اشاره به اقتصاد از هم پاشیده یمن، مرگ هزاران نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی بر اثر جنگ های دو ساله این کشور گفت، کودکان یمنی در این 2 سال با مرگ، گرسنگی و بیماری بالاترین هزینه ها را پرداخت کرده اند.
سازمان ملل متحد نیز در هفته جاری با انتشار گزارشی اعلام کرد: در دو سال گذشته چهارهزار و 773 غیر نظامی در جنگ یمن کشته شده و 8 هزار و 272 تن زخمی شده اند.
عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر از دو سال پیش یمن فقیرترین کشور عربی را برای بازگرداندن عبدالربه منصور هادی رئیس جمهوری پیشین و مستعفی این کشور به قدرت مورد حملات هوایی شدید قرار می دهند.
اروپام***2090**1479
مترجم: سعید زارع کندجانی **ناشر: حسن سالک رضائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه در صفحه کاربری خود در «ایکس» اعلام کرد: «جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است. بیش از ۱۰ هزار زن کشته و ۱۹ هزار زن نیز زخمی شده اند. روزانه ۳۷ کودک مادر خود را از دست می‌دهند. شرایط وحشتناک است. ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده با محدودیت شدید دسترسی به آب و امکانات بهداشتی مواجه هستند.»

دیگر خبرها

  • آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا