Web Analytics Made Easy - Statcounter

مانوئل والس نخست وزیر سابق فرانسه قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری آتی از امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو حمایت کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مانوئل والس نخست وزیر سابق فرانسه امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد که به جای رای دادن به نامزد حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ترجیح می دهد به امانوئل ماکرون نامزد میانه رو و مستقل ریاست جمهوری رای بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والس که خودش سوسیالیست است، تصریح کرد: انتخابات آزاد است و من هر کاری را انجام خواهم داد تا مطمئن شوم مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه نتواند به دور دوم انتخابات راه یابد.

تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که ماکرون و لوپن به دور دوم انتخابات راه خواهند یافت ولی ماکرون می تواند به راحتی بر لوپن غلبه کند.

نظرسنجی موسسه ایپسوس حاکی است که ماکرون و لوپن در دور نخست انتخابات 6 تا 7 درصد نسبت به فرانسوا فیون نامزد حزب محافظه کار فرانسه، پیشتاز هستند و شانس فیون برای راهیابی به دور دوم انتخابات بسیار کمرنگ شده است.

رسوایی مالی و شغلی پنه لوپه همسر فیون و 2 فرزندش موجب شده است تا میزان محبوبیت وی نزد رای دهندگان فرانسوی به شدت کاهش یابد. رسانه های خبری فرانسه از پرونده رسوایی همسر فیون به عنوان پنه لوپه گیت یاد کرده اند.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز 23 آوریل (سوم اردیبهشت) و دور دوم این انتخابات روز هفتم مه (17 اردیبهشت) برگزار خواهد شد و نزدیک به 47 میلیون فرانسوی در این انتخابات حق رای خواهند داشت.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی در دانشگاه سوربون فرانسه مدعی شد که عضویت در ناتو به معنی دست‌نشانده بودن آمریکا نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد که کشورهای اروپایی در صورتی که به ایالات متحده وابسته بمانند و نتوانند سیستم‌های دفاعی پیشرفته مستقر کنند دچار مرگ خواهند شد. 

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی در دانشگاه سوربون در پاریس گفت: «این خطر وجود دارد که اروپای ما بمیرد. ما به ابرازهای لازم برای مقابله با خطرات مجهز نیستیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه اظهاراتش از 27 عضو اتحادیه اروپا خواست تلاشی متحد را برای ساختن یک نیروی نظامی «قابل اتکا» آغاز کنند. 

ماکرون گفت: «مسئله تنها به انتخاب‌های ما بستگی دارد اما این انتخاب‌ها بایستی الان انجام شوند چون طی دهه آینده خطر این وجود دارد که تضعیف شویم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد کشورهای اروپایی تحت محاصره قدرت‌های بزرگی هستند که ارزش‌های لیبرال دموکراسی اروپا را تضعیف می‌کنند. وی گفت ارزش‌های اروپایی به طور دائم توسط دیگران مورد انتقاد و اختلاف قرار می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: «این خطر وجود دارد که اروپا با افول مواجه شود و ما همین الان داریم می‌بینیم که این اتفاق علی‌رغم تلاش‌های ما دارد به وقوع می‌پیوندد.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد که عضویت در ائتلاف ناتو به معنی «دست‌نشانده» بودن ایالات متحده آمریکا نیست. وی گفت که اروپا با ایجاد دفاع مستقل وابستگی کمتری به ایالات متحده خواهد داشت و به نحو بهتری قادر خواهد بود از خودش در برابر روسیه دفاع کند.

دستاورد حمله به اسرائیل از زبان سفیر سابق ایران در فرانسهنتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شدطرح اقدام فرانسه برای مقابله با خشونت روزافزون جوانان

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد