Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با بیان اینکه هیچ رسالتی امروز بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان وجود ندارد گفت: مشکل نخست کشور امروز اشتغال است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی در راستای شعار امسال از خط تولید مجتمع بزرگ صنعتی کاشی و سرامیک فرزاد بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ‌در جریان این بازدید با بیان اینکه هیچ رسالتی امروز بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان وجود ندارد گفت: مشکل نخست کشور امروز اشتغال است.

عبادی با بیان اینکه اشتغال پایداری در این مجموعه ایجاد شده است گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال قرار داریم و برخودلازم دانستیم از این مجموعه صنعتی که هم تولید و هم اشتغال فراوان و صادرات متعدد به کشورهای مختلف دارد بازدید و خداقوت داشته باشیم.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: کار کردن و کار اقتصادی کردن در دین اسلام عیب نه تنها نیست بلکه ارزش است و امام محمدباقر(ع) می فرمایند دنیا مزرعه آخرت است و کسی که تلاش می کند اسباب راحتی را برای خانواده خود فراهم کند این امر او بالاترین ثواب است.

عبادی تصریح کرد: نگاه به تولید و سرمایه‌گذاری نیازبه اصلاح دارد و در جامعه گاهی موانعی وجود دارد که مطابق با اسلام ناب نیست و می تواند مانع تولید شود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیچ رسالتی امروز بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان وجود ندارد.

وی گفت: جای بسی خوشحالی است که کارخانه های مانند کاشی فرزاد و سایر کارخانه های که دیده می شود جوانان و مردم در آن شاغل هستند و امیدواریم روزی برسد که آنقدر مبادی ورودی کشور ما مدیریت بشود که کالاهای خارجی که نمونه داخلی دارد وارد کشور نشود و جلو قاچاق گرفت شود تا تولید زیاد شود.

وی افزود: مشکل نخست کشور ما امروز اشتغال است که مجموعه مانند کاشی فرزاد درمانگاهی شده است برای این مشکل که خیلی ها به نشاط برسند و همانند این کارخانه مجموعه های زیادی در استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این کارخانه مشکلاتی هم در گذشته چه در حیطه قانون گذاری و چه در حیطه اجرایی داشته افزود: پیگیری های لازم انجام شده و به نتیجه رسیده و امیدواریم روز به روز این مجموعه یافته و چشمه جوشانی برای اشتغال شود.

عبادی با اشاره به مشکلات سد راه تولید استان، تصریح کرد: مشکلات سد راه تولید استان ما جدای از مشکلات تولید ایران نیست و عمده مشکلات وجود دارد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه دیگر نیز کالاهای که از مبادی رسمی وارد کشور می شود که خیلی نیاز نیست و مشابه تولید داخلی فراوان است موانع از تولید و اشتغال ما می شود و طبیعتا اگر این ها محدود نشود به تولید داخل ما آسیب می زند.

وی گفت: این در حالی است که باید توجه کنیم در دام سیاست های کشورهای دیگر نیفتیم و در بحث واردات کالا دولت باید خیلی دقت کند عوارض مناسب برای واردات کالا قرار دهد تا تولیدکننده در داخل ایران آسیب نبیند و در دام این کشورها و سیاست هایشان قرار نگیرد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واردات کالا چه قاچاق و چه غیر قاچاق ضربه زیادی به تولید زده است که اگر این ها مدیریت شود حجم انبوهی اشتغال می تواند ایجاد شود.

عبادی بیان کرد: مبارزه با کالای قاچاق اصلا نباید فصلی و مقطعی باشد و در این راستا باید یک سیاست مستدام و پر دوام و خارج از احساسات و دائمی شکل بگیرد و آن وقت می تواند اشتغال و تولید را احیاء کند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در زمینه نقش بانک ها برای طرح و مجموعه ها تولیدی، افزود: یقینا اگر تولید کنندگان نیاز به وام نداشته باشند و از تسهیلات در روند تولید خود استفاده نکنند بهتر است اما در صورت نیاز وام ها با بهره و سود پایین می تواند کمک حال اشتغال باشد.

20 میلیون دلار کاشی و سرامیک از خراسان جنوبی صادر شد

مدیرعامل صنایع کاشی و سرامیک فرزاد نیز گفت: در سال گذشته این مجموعه صنعتی حدود 20 میلیون دلار صادرات به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه، ازبکستان، تاجیسکتان و آسیا میانه داشته است .

‌علی اکبر فلاحی ‌اظهار داشت: در حال حاضر رایزنی برای صادرات کاشی وسرامیک به کشورهای آفریقای شمالی از طریق دریا کاشی درحال انجام است.

وی گفت: مجموعه کاشی و سرامیک فرزاد در سال 84 تاسیس و در سال 88 بهره برداری رسیده است که در حال حاضر دارای 8 خط تولید با ظرفیت روزانه 50 هزار مترمربع کاشی و سرامیک است.

وی افزود: این مجموعه صنعتی توانسته است با تولید برای حدود 2 هزارنفر اشتغال مستقیم و 15 تا 20 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کند.

مدیرعامل صنایع کاشی و سرامیک فرزاد گفت: این افراد در واحدهای مختلف نظیر مجموعه کاشی و سرامیک، کارتن سازی، حمل نقل، پالت سازی و نایلون و واحدهای که در دست احداث مشغول به کار هستند که پیش بینی می شود 300 نفر نیروی جدید در این مجموعه ها بکارگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمجتبی حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در مراسم افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: با توجه به برگزاری این رویداد‌ها باید ابتدا رویداد«عارضه‌یابی عدم حضور دانشجویان در این همایش‌ها و برنامه‌ها» را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاید بخشی از استقبال کمرنگ دانشجویان به خاطر عدم عمل‌گرایی مسئولان در تحقق وعده‌ها بوده، افزود: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان است که در استان همدان نیز روی این موضوع متمرکز شده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با طرح این سؤال که با وجود ایجاد اشتغال در استان و رشد در این زمینه چرا این اتفاق در جامعه محسوس نیست، گفت: یکی از دلایل این موضوع عمده ایجاد اشتغال برای جامعه غیردانشگاهی بوده و انتظار بیشتر نیز از سوی این قشر است.در سال جاری ۴۲ درصد تسهیلات و تعهد اشتغالزایی در استان را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص خواهیم داد در همین راستا از ۱۷ هزار و ۶۹۹ مورد تعهد اشتغال برای قریب به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان استان اشتغال پایدار ایجاد می‌کنیم.

حسینی روح رویداد صدرا را نقطه اتصال دانشگاه و صنعت عنوان کرد و با طرح این سؤال که دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها چقدر کارایی داشته، تأکید کرد: باید چگونه مهارت‌آموزی را به دانشجو آموزش دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم. آموزش؛ کارآفرینی و اشتغال سه مؤلفه رشد جامعه بوده و دنیای امروز عصر دانش است و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال. نمی‌توان مفاهیم سال‌های پیش را به دانشجو آموزش داد و انتظار تحول داشت.

وی با بیان اینکه باید به‌روز بود و رویکرد آینده‌پژوهی داشت، اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های فناورانه؛ برخورداری از خلاقیت، تکنیک حل مسئله و تفکر خارج از چارچوب اداری برای تحول باید مدنظر باشد امروز دیگر وقت آزمون‌وخطا نیست. تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به‌واسطه سونامی فناوری برخی مشاغل از دست خواهد رفت؛ بنابراین حتماً باید نوآور و به‌روز باشیم؛ البته به لطف دانشگاه در بسیاری از علوم فناورانه پیشرو هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی را برگزار کند و از ابتدا و تا انتها یک شغل مولد را آموزش دهد، خلق ایده و ایجاد مشاغل پیگیری را کند و آموزش‌ها کاملاً عملیاتی شود.
حسینی بر لزوم برگزاری«ایده بازار» در دانشگاه تأکید کرد و توضیح داد: برای مشارکت مردم در اقتصاد ایده‌ها به جد پیگیری می‌شود؛ در استانداری نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای نحوه واگذاری به مردم را احصا کرده‌ایم ضمن اینکه اقناع‌سازی مردم برای مشارکت با تضمین سود لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها