Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ورامین گفت: مردم می‌بینند اقتصاد هنوز ساماندهی نشده، آمار بیکاری در میان جوانان تحصیل‌کرده به شدت افزایش یافته و رکود اقتصادی عمیق‌تر شده است.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس در گفت‌وگو باخبرگزاری دانشجو، با اشاره به دوران تحصیلی دانشجویی‌اش، اظهار داشت: هم‌زمان در خاکریزهای جبهه و حضور در عملیات بدر در سال 63، برای کنکور ثبت نام کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به یاد دارم زمانی کهکارت کنکورم را بهمجتمع آموزشی بردم مسئولان آموزشی از اینکه سهمیه آزاد شرکت کردم متعجب شدهو گفتند چرا سهمیه رزمندگان را انتخاب نکردی، همه کسانی که در خاکریز جبهه مشغول هستند رزمنده به شمار می‌روند، در پاسخ گفتمدر خاکریز آمدم تا در جبهه فعالیت داشته باشم نه اینکه از سهمیه رزمندگان در کنکور استفاده کنم واگر توانایی داشته باشم قبول می‌شوم که در نهایت رتبه 36 کنکور را کسب کردم. بنابرانی باتوجه به اینکه رتبه‌ام زیر 50 بودطبیعتاًدر اولین رشته و دانشگاه قبول می‌شدم.

نقوی حسینی با بیان اینکه سال 59 و با داشتن 20 سال سن، فرمانده پایگاه بسیج بودم، تصریح کرد: به دلیل علاقه‌ای که به علوم سیاسی داشتم در سال 64، در اولین انتخاب رشته‌ام یعنی علوم سیاسیدانشکده سیاسی دانشگاه تهران قبول شدم این در حالی است کهان زمان دو، سه دانشگاه بیشتر رشته علوم سیاسی را نداشتند ودانشگاه تهران یکی از بهترین دانشگاه‌هابرای تحصیل در رشتهعلوم سیاسی به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه سال 69 مردک کارشناسی ام را دریافت کردم، بیان داشت: در حین تحصیل،کار می کردم و در حزب جمهوری اسلامی عضویت داشتم. به نوعی مسئول شاخه دانش آموزی حزب بودم. بعد از فارغ التحصیلی در دوره کراشناسی، بلافاصله آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردم و با رتبه 4 قبول شدم.سال 73 نیز دوره کارشناسی ارشدم پایان یافت.

نماینده مردم ورامین افزود: در سال‌های هفتاد و چهار، هفتاد و پنج و هفتاد و شش سه دوره دکترا شرکت کردم و هر سه دوره رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم را به دست آوردم اما علی رغم سواد علمی به دلیل اختلاف نظری که با مصاحبه کننده‌ها داشتم، که عموماً غرب گرا بودند،پذیرفته نمی‌شدم. نهایتاً بار سوم در سال هفتاد و شش مجدداً شرکت کرده و در نهیات قبول شدم.سال اول قبولیبه دلیل مأموریت خارج از کشور، نتوانستم سه سال درسم راادامه دهم. سال هفتاد و نه به کشور برگشتم و از سال هشتاد تحصیلم را شروع کردم و در نهایت سال هشتاد و شش دکترایم را تمام و از پایان نامه‌ام دفاع کردم. این در حالی است که رتبه 4کشوری را در مدرک دکترا کسب کردم.

نقوی حسینی در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به این سؤال که برخی نظرسنجی‌ها گواه بر کاهش محبوبیت روحانی بعد از گذشت 4 سال دارد، آیا آن را تأیید می‌کنید یا خیر، اظهار داشت:آقای روحانیبا شعارهایی سمت رئیس‌جمهوری را از آن خود کرد که اغلباین شعارها مطالبه مردم بود. آنها به شدتنگران شرایط اقتصادی و مسائلعرصه بین‌المللی بودند. موجیازبیکاری و رکود کمرشکنی به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: مردم با شعارهای روحانی احساس کردند که اعتبارشان در عرصه بین‌المللی زیر سؤال است و به همین جهت به وی رأی دادند تا این اعتبار را عزت بخشد از سوی دیگر رئیس‌جمهور اعلام کرد که ظرف 100روز اقتصاد کشور را ساماندهی می‌کند وبیکاری را کاهش می دهد و روحانی اعلام کرد که کشور را از رکود خارج وگره‌ها را باز می‌کند.پاسپورت ایرانی را عزت می‌بخشد و سیاست خارجی ایران را ارتقا می‌دهد. و در داخل فضای باز سیاسی ایجاد می‌کندو مردم را به شعارهایش دلبسته کرد.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه فاصله آرای روحانی با رقیبش در انتخابات مجموعاً250 هزار رأی بود، افزود: یکی از وعده‌های روحانی این بود که کاری می‌کنیم مردم آنقدر در رفاه باشند که نخواهند یارانه دریافت کنند. مردم وقتی امروز بعد از چهار سال به آن شعارها نگاه و میزان تحققشرابررسی می‌کنند می‌بینند که اقتصاد ایران بعد از 100 روز از برسرکار آمدن رئیس جمهور هنوز ساماندهی نشده،آماربیکاری به ویژه در میان جوانان تحصیلکرده با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد به شدت افزایش یافته ورکود اقتصادی عمیق‌تر شده است.ملت ایران نفعی از برجام نبرد. البته رئیس جمهور در این زمینه بی احتیاطی کردو وعده‌های سراب گانه ای همچون گره زدن آب آشامیدنی مردم به برجام و ازدواججوانان به این توافقنامه هسته‌ای رادادکه در نهایت مقام معظم رهبری تذکر دادند مسئولانبه مردم وعده‌های غیرعملی ندهند.

نقوی حسینی بیان داشت: مردم امروز می گویند چرا با وجود برجام مشکلات ازدواج و محیط زیستی‌مان بدتر شده و معضل بیکاری حل نشده است.آنها از اینکه برجام هیچ دستاوردی برایشان نداشته ناامیدشده‌اند.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم آقایروحانی در این4 سال رتبه اول توهین به مخالفین را در بین روسای جمهورگذشته داشته باشد چراکه بیش از پنجاه و پنج مورد توهین آشکار از سوی وی سراغ داریم. توهین‌هایی از قبیل بی سوادها، به جهنم رفته‌ها و.... که به صورت مستقیم حواله منتقدین خود می‌کرد. این مسئله دقیقاً نقطه مقابل شعارهای انتخاباتی روحانی مبنی بر زنده باد مخالف من است. از سوی دیگردرسفری که ایشان اواخر سال گدشته برای بررسی معضل ریزگردها به خوزستان داشت دیدیم که این موضوع را عذاب الهی تلقی می‌کند.

نقوی حسینی تأکید کرد: مردماز وضعیت موجود بسیار ناراحت هستند و اگر کاندیدایی در تراز ریاست جمهوری به میدان بیاید قطعاً مردم به وضعیت کنونی رأی نخواهند داد.

وی در پایان پیرامون مهمترین اتفاق سال 95، خاطرنشان کرد:رای اعتماد سه وزیری که در مجلس گذشته رای نیاورده بودند و مجددا در مجلس دهم همان سه نفر معرفی شدهوعلی رغم اعتراضات وارده رای آوردند یکی از نکات قابل تامل سال گذشته به شمار می رود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات

رئیس‌جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

ایت الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نایب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 749690

دیگر خبرها

  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به اتهام توهین به مسئولان + ویدئو
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به خاطر توهین به مسئولان
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید