Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: برخی فقط مدیریت را مدیر بودن می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‎الاسلام سید علی صالح موسوی‌اعظم در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج به فرا رسیدن ماه پر برکت رجب المجرب اشاره کرد و گفت: سال۹۶ به معنای این است ۳۶۵روز از عمر انسان گذشته است.

وی ابراز کرد: خوشا بحال آن کسی که تزکیه نفس دارند و اعمال خود را زیر نظر دارند.

امام جمعه یاسوج خاطر نشان کرد:خداوند منان می فرماید در روز قیامت تنها حکومت خداوند وجود دارد.

حجت الاسلام با بیان اینکه صاحب سلطنت روز قیامت خداوند متعال است گفت: منشا رنج و خسارت و پشیمانی و حسرت برای کسانی است که عوامل الهی را نادیده گرفته اند و صحنه قیامت را به میان نمی آورند.

وی تصرح کرد: کسانی که نماز را ترک و حج را قبول ندارند و برای باور زدایی در بین مردم مسله حج را به تمسخر می کنند مواظب باشند.

امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد:یکی از ارکان مهم مسلمین حج است و کسانی که امروز این مسله مهم را تمسخر می کنند روزی در حسرت آن دست به دهان خواهند گرفت.

وی ادامه داد: بی اعتقادان بدانند که روزی در حسرت این روزها خواهند ماند.

حجت الاسلام موسوی اعظم تصرح کرد: یکی از چیزهای که در زندگی انسان بسیار مهم است همنشینی است پس باید در انتخاب دوست خود دقت لازم را داشته باشیم.

وب با بیان اینکه یکی از خطرات جامعه همین همنشینی ها با غیبت علیه مسلمان دیگر است گفت: در انتخاب دوست و همنیشن ها باید دقت کرد.

امام جمعه موقت مرکز استان ادامه داد: احادیث و روایات امیر مومنین بر این مسله دلالت دارد.

وب افزود: گوشی که سخن غییت را بشوند دیگر هیچ درمانی نمی پذیرد.

حجت الاسلام موسوی اعظم ادامه داد:پیامبر اسلام می فرمایند همنشینی اثر سو و اثر نسک خود را خواهد داشت پس مسلمان باید در این مورد هوشیار باشد.

باید به همه جیز این انقلاب وفادار باشیم و در پازل دشمن نیفتیم

خطیب موقت جمعه این هفته یاسوج در خطبه های دوم نماز جمعه به شهادت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت:این امام همام در حدیثی فرموده است لحظه جان دادنت را به یاد آور که هیچ طبیبی نمس تواند آن درد را درمان کند و اینحاست که انسان و اعمالش او را درمان خواهد کرد.

حجت الاسلام موسوی اعظم ابراز کرد:سه چیز در برار انسان موقع جان دادن پدیدار می شود که یکی اولاد دومس اموال و اعمال است که جوابی که می شنود این است که این اموال از کجا بوده اولاد صالح داشته ای ک اعمال چگونه بوده است.

وی خاطر نشان کرد:ای کاش جمیع مسولین ما یک مرتبه نامه حضرت علی را به عثمان حنیف می خواندند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه حق و حقوق حق الناس بسیار مورد نظر خداوند است گفت:مسولین هوشیار باشند و برای مردم کار کنند.

موسوی اعظم تصرح کرد:یکی از نعمت خداوند بعد از امامت و ولایت و نبوت ولی فقیه برای مملکت اسلام است و جمهوری اسلامی نمونه از نعمت ولایت است که ۱۲فروردین روز بررگ انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد:امروز برخی فتنه گران یه دنبال فتنه که از اوایل انقلاب به دنیال برداشتن جمهوری اسلامی و تغییر آن به جمهوری دموکراتیک بکدند امروز به دنبال فتنه ای دیگر هستند.

خطیب نماز جمعه مرکز استان به روز طبیعت اشاره و ادامه داد:در روز طییعت از منابع ملی حراست کنیم و زیبایی های آن را پایمال نکنیم.

وی تصرح کرد:متاسفانه برخی از ادارت وظیفه اصلی خود را فقط یک مدیریت می دانند و به دیگر کارها کاری ندارند.

امام جمعه مرکز استان ادامه داد: باید به همه جیز این انقلاب وفادار باشیم و در پازل دشمن نیفتیم.

*********************************************************************************

امام جمعه دهدشت در پایان گفت: وضعیت موجود در شهر دهدشت مناسب نیست و همه مردم از مشکلات شهری و وضعت موجود ناراضی هستند.

سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: خداوند به پیامبر گفت: به مردم مشرک و بی اعتقاد بگو که آیا خدایی جز پروردگار احد و یکتا شایسته پرستیدن است؟

امام جمعه دهدشت افزود: خداوند انسان را از صفر تا ۱۰۰ یعنی تا رسیدن به کمال، راهنمایی و ربوبیت می کند.

حسینی گفت: خداوند است که همه مخلوقات را خلق و هدایت می کند و اوست که شایسته ستایش و عبودیت است.

وی با بیان اینکه هر گناهی آن قدر سنگین است که قابل تحمل نیست و انسان را به تباهی و نابودی می کشاند افزود: گناه هر شخصی بر دوش خود او است و کسی گناه دیگری را نمی‌تواند بر دوش بگیرد.

امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه اگر کسی سنت خوبی را رسم کرد و ترویج کند و دیگران هم این سنت خوب را انجام دهند در ثواب کار آنان هم شریک است گفت: اگر سنت بدی را در جامه وارد و ترویج داد و دیگران هم این سنت زشت را انجام دهند در گناه آنان شریک است.

خطیب نماز جمعه دهدشت افزود: حذف کردن سخنرانی در مراسمات ترحیم حرکتی ناشایست است که متاسفانه درحال ترویج در جامعه است.

وی گفت: حاکمیت در کشور به دنبال اجرای قوانین الهی است و این یک نعمت بزرگ است.

حسینی با بیان اینکه آدم های متدین، دلسوز و توانمند را در انتخابت شورای شهر انتخاب کنید و مسائل قومی و قبیله ای را کنار بگذارید.

امام جمعه دهدشت در پایان گفت: وضعیت موجود در شهر دهدشت مناسب نیست و همه مردم از مشکلات شهری و وضعت موجود ناراضی هستند.

**************************************************************************

امام جمعه موقت گچساران گفت: چقدر از این مجالس در جاهای مختلف شاهد هستیم با پول بیت المال با پول این مردم جلسه می گیرند و مردم را تشویق می کنند و ساز و آواز راه می اندازند ،این پول هایی که خرج این مجالس می کنید برای جوانان اشتغال ایجاد کنید.

حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته درگچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به اهمیت و جایگاه معنوی ماه رجب گفت:رجب ماه استغفار وبندگی است این ماه شرافت زیادی دارد و در فضیلت آن روایات بسیاری وارد شده است.پاکی و تقوا این اثر را در دنیا و آخرت به همراه دارد و از فرصت ها این ماه نهایت استفاده را باید برد.

وی در ادامه به حدیثی از امام هادی علیه السلام اشاره کرد وافزود:کسی که از خداوند بترسد از او پروا می کنندو کسی که از خداوند اطاعت کند از او اطاعت می کنند.بنابراین از خداوند اطاعت کن دیگران از تو اطاعت خواهند کرد.

صفایی با اشاره به سوم رجب سالروز شهادت امام هادی علیه السلام اظهارکرد:این امام همام در سال 254هجری در سامرا به شهادت رسیدند ،امام هادی (ع)عمر شریفشان 42 سال بود و به نقل تاریخ 13 سال در مدینه اقامت داشتند و بعد از این مدت متوکل عباسی آن امام بزرگوار را به اجبار به سامرا تبعید کردند و تقریبا 20سال در این شهر در خانه ای بودند که نهایتا محل دفن آن حضرت شد.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به 12 فرودین ماه روز جمهوری اسلامی گفت:در روز 12فروردین 58ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام(ره)در همه پرسی شرکت کردند و ملت با بیش از 98 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.

صفایی افزود:امام راحل برای نام انقلاب فرمودند:جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر. انقلاب ما بر اساس اسلام بود و جمهوری اسلامی یک امانت است که باید به نحو احسن آنرا حفظ و امانت داری کرد.

خطیب این هفته جمعه گچساران تصریح کرد:این روز ها نوروزکه می شودصدای ساز و آوازها و موسیقی بلند می شوداین همه مراجع محترم تقلید فتوا داده اند و سفارش می کنند مردم مواظب باشید که گناه و معصیت نشود اما بعضی ها عمل نمی کنند.

وی افزود:مقام معظم رهبری بارها و بارها مسئولین، مخصوصا مسئولین صدا و سیما را مخاطب قرار داده اند و فرمودند: که من ترویج موسیقی را به هیچ وجه مصلحت نمی دانم ،این دستور مقام معظم رهبری است.

صفایی اظهارکرد:رهبری فرمودند: بالا بردن اشتهای موسیقی را در مردم به مصلحت نمی دانم و آنقدر به ترویج موسیقی نپردازید. چرا این همه ترویج موسیقی در یک کشوری که بنام جمهوری اسلامی و بنام اسلامی است داریم.

وی افزود:چقدر از این مجالس در جاهای مختلف شاهد هستیم با پول بیت المال با پول این مردم جلسه می گیرند و مردم را تشویق می کنند و ساز و آواز راه می اندازند .

صفایی ادامه داد:این ملت مقام معظم رهبری فرمودند که مشکلات بسیار زیادی دارند،مشکل معیشت گلایه های مردم ،درد مردم و اشتغال جوانان این پول هایی که خرج این مجالس می کنید برای جوانان اشتغال ایجاد کنید.برای جوانی که در شرف ازدواج است زمینه ازدواجشان را فراهم کنید متاسفانه این همه مشکلات سر راه ازدواج جوانان است .

صفایی گفت:در هر صورت قدر بدانیم این انقلاب و این نظام اسلامی را ،درسایه اسلام و قرآن و در مکتب اهل بیت علیهم السلام درحال زندگی هستیم و ان شاءلله به دستورات اهل بیت و قرآن عمل نماییم.

*************************************************************************************

امام جمعه موقت چرام گفت: هرگاه در طول انقلاب اسلامی به مدیریت های انقلابی و فعال تحریک داشتیم ،کارها به پیش رفته و همچنین هر زمان که به مدیریت های ضعیف یا غیر از انقلابی تمسک کردیم کارها یا متوقف شده و یا منحرف شده اند.

حجت الاسلام مجتبی فرهمند در خطبه های این هفته شهر چرام بیان کرد:انسانی که زمان عمرش محدود بوده و حوادث و اتفاقات تاریخ را مشاهده کرده است،چگونه می تواند حریم الهی را بشکند و معصیت کند؟

وی افزود: از عملی که برای دیگران اکراه می دانید از انجام آن برای خود پرهیز کنید.

امام جمعه موقت چرام به حلول ماه مبارک رجب اشاره کرد و گفت:ماه مبارک رجب برای ما همچون ماه رمضان به حساب می آید و همچنین در روایات نیز این ماه را رجب الاصب خوانده که در این ماه رحمت پرودگار بر بندگانش نازل می شود.

حجت الاسلام فرهمند با اشاره به سیزده فروردین ماه یا همان سیزده بدر اظهار کرد:در این روز در کنار تفریح و تفرج طبق آیات قرآن می توان به بزرگی و عظمت خداوند متعال پی برد که در آیه ی شریفه (سیروا فی الارض) این مطلب را منعکس می کند

فرهمند به فرمایشات مقام معظم رهبری در جوار حرم مطهر امام رضا (ع)اشاره کرد و گفت :در لابه لای فرمایشات معظم له دو موضوع بسیار شاخص است که به آن می پردازیم.

وی افزود:یکی از این موضوعات مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و دومین موضوع آن انتخابات اردیبهشت ماه می باشد.

فرهمند در ادامه اظهار کرد: هرگاه در طول انقلاب اسلامی به مدیریت های انقلابی و فعال تحریک داشتیم ،کارها به پیش رفته و همچنین هر زمان که به مدیریت های ضعیف یا غیر از انقلابی تمسک کردیم کارها یا متوقف شده و یا منحرف شده اند.

امام جمعه چرام تصریح کرد :تفسیر لفظ این مطالب در بیان مقام معظم رهبری نشان از تفسیر مواضع بعضی مسئولان درون حاکمیت است. ایشان در سال های اخیر شاخص‌هایی را برای یک فرد و همچنین مدیر انقلابی در سطوح مختلف نظام انقلاب اسلامی بر شمردند.

وی افزود:یکی از این شاخص ها پایبندی به مبنا و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی است که اعتقاد به اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکای اصلی ترین نکته ی این شاخصه ها است.

فرهمند پایبندی به استقلال همه جانبه ی کشور در سه بعد سیاسی،اقتصادی و فرهنگی را از دیگر شاخص ها دانست و معنی این مطلب را فریب نخوردن از دشمنان متفاوت در موقعیت های متفاوت همچون استقلال داخلی ،منطقی و حتی جهانی است.

وی در پایان سخنانش بیان کرد :بعضی ها دشمنی نظام سلطه در راس آمریکا را یک توهم توطئه می دانند که این حربه خودش باعث کاهش حساسیت در مقابل دشمن می شود.

*******************************************************************************************

یکی از مهمترین مباحث کشور در مسئله انتخابات بحث بالا بردن بصیرت سیاسی برای جلوگیری از تکرار فتنه 88 و نفوذ دشمن است.

امام جمعه شهرستان لنده در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن تبریک اعیاد رجب و نوروز اظهار کرد: مغفول ماندن مطالبات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باید نصب العین دولت قرار گیرد.

وی افزود: باید با پدیده قاچاق به طور جدی مبارزه کرد و از ورود کالاهایی که در داخل تولید می شود جلوگیری کرد.

امام جمعه شهرستان لنده: تصریح کرد دئلت باید در مسیر تولید انبوه برای مبارزه جدی با بیکاری گام های اساسی بردارد.

وی تاکید کرد :کشور ما و استان و شهرستان ما دارای منابع عظیم معدنی نظیر اب، خاک، زمین حاصلخیز کشاورزی است که باید به شکل صحیح از این نعمت ها در جهت اشتغال و تولید استفاده شود.

محمودی اصل گفت: حمایت ویژه دولت از تولیدات ملی می تواند علاوه بر رفع بیکاری باعث ایجاد اشتغال نیز شود.

خطیب جمعه شهرستان لنده گفت: انتخابات آبروی نظام است و همه باید در ان مشارکت داشته باشند.

وی گفت: در انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری باید سعی شود افراد صالح و متعهد و کاردان انتخاب شوند.

محمودی اصل اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحث کشور در مسئله انتخابات بحث بالا بردن بصیرت سیاسی برای جلوگیری از تکرار فتنه 88 و نفوذ دشمن است.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: تحریم های امریکایی ها به منظور فشارهای سیاسی، اقتصادی و غیره است ولی غافل از این هستند که اراده پولادین این ملت سال هاست در مقابل انان همچون کوه ایستاده اند.

وی گفت: 12 فروردین بهترین روز برای جمهوری اسلامی است که مردم شیرینی و حلاوت استقلال آزادی را چشیدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده گفت: روز طبیعت 13 فروردین بیایید مراقب طبیعت باشیم و در این روز باید حافظ طبیعت باشیم نه عامل تخریب آن.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز این هفته با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه شهری تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: برخی اتوبوس‌ها و تاکسی های شهری و بین شهری کهنه و فرسوده هستند که این نحوه خدمت‌رسانی شایسته مردم نیست و باید هر چه سریع‌تر بهبود یابد.


آیت الله حسینی افزود: بهبود کمی و کیفی اتوبوس و تاکسی از یک سو و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از سوی دیگر می‌تواند به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهری کمک کند.


وی با انتقاد از وضعیت خودروهای شوتی در استان، اضافه کرد: مسئولان برای مقابله با خودروهای قاچاق بر (شوتی) تدابیر اساسی اتخاذ کنند.


امام جمعه یاسوج با اشاره به مناسبت های هفته، دوازدهم اردیبهشت و روز معلم، بیان کرد: دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت مظلومانه متفکر و دانشمند اسلام شهید مطهری است که به نام روز معلم نامگذاری شده و از معلمان می‌خواهیم شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با این شخصیت به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.


آیت الله حسینی اضافه کرد: معلمان باید شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با عملکرد و آموزش‌های اخلاقی این شخصیت برجسته، به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.


وی با اشاره به در پیش بودن روز کار و کارگر گفت: ما می‌خواهیم که همیشه کارگران مورد احترام و اکرام باشند و به حقوق خود برسند چرا که همه ما بر سر سفره کارگران هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند