Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از العالم، نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا یک هواپیمای فضایی را به مدار زمین فرستاده است که جزییات ماموریت آن مشخص نیست، اما گفته می شود از روی کشورهایی نظیر ایران و افغانستان عبور می کند.

در بیستم ماه می سال ۲۰۱۵ نیروی هوایی آمریکا یک هواپیمای فضایی بدون سرنشین با انرژی خورشیدی را به مدار زمین فرستاد تا چهارمین ماموریت محرمانه خود را انجام دهد و اکنون، حدود دو سال پس از آن هنوز نمی‌دانیم این هواپیما در آن بالا چه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای فضایی روباتیک X-37B اکنون وارد ۶۷۸ امین روز خود در مدار شده است، و رکورد خود را برای تعداد روزهای متوالی در فضا می شکند، و دولت در مورد زمان بازگشت آن به زمین سکوت اختیار کرده است.

کاپیتان آن ماری آنیچلی ، یک سخنگوی نیروی هوایی می گوید: «تاریخ فرود بر اساس تکمیل برنامه در مدار و دستیابی به اهداف ماموریت، تعیین خواهد شد.»

اینکه این اهداف دقیقا چه هستند، تنها حدس و گمان است و طی این سال ها حدسیات بسیاری مطرح شده است. از جمله این حدس ها، جاسوسی خاورمیانه، بمباران فضایی و نجات ایستگاه فضایی بدشانس چینی است.

فرضیه بمباران فضایی کم و بیش کنار گذاشته شده است، زیرا دانشمند ارشد و عضو سابق نیروی هوایی ارتش آمریکا مارک لویس، گفته است برای تغییر مسیر و موقعیت آن در مدار، نیروی محرکه زیادی لازم است. وی می گوید: «اگر من نتوانم بمب افکن خود را به مکان دقیق و دلخواه هدایت کنم، داشتن آن چه سودی دارد؟»

محتمل ترین نظریه، اندازه گیری نظارتی است، و به دنبال گزارش چندین ناظر آماتور مطرح شد. این ناظرین گفته اند که هواپیمای فضایی هر چهار روز بر فراز یک منطقه خاص در گردش است.

اکنون نیروی هوایی، دومین هواپیمای فضایی X-37B را دارد و یک گروه از ردیابان ماهواره ای غیر نظامی تصریح کردند که مدار آن از روی کشورهایی نظیر ایران، افغانستان و پاکستان عبور می‌کند.

اظهارات متناقض توسط مقامات دولتی به نظر می‌رسد هم توانایی های تهاجمی آن را انکار و هم تایید می کنند و این اظهارات تنها بر حدس و گمان های عمومی دامن میزند.

نیویورک تایمز در می سال ۲۰۱۰ اظهار کرد: «در مصاحبه ها، رهبران پنتاگون قویا انکار کردند که این هواپیما ارتباطی با سلاح فضایی دارد، حتی زمانی که تصدیق کردند هدف نهایی آن کمک به جنگجویان زمینی با انواع ماموریت های فرعی است.»

در آن زمان نیروی هوایی طی یک بیانیه اظهار داشت که ماموریت مخفی آن “قابلیت های تهاجمی” ندارند بلکه این برنامه از کاهش ریسک، آزمایشات و توسعه مفاهیم عملیاتی حمایت می‌کند.

این هواپیما فضایی اسرارآمیز که درست شبیه یک شاتل فضایی کوچک به نظر می‌رسد، تاکنون چهار ماموریت محرمانه مداری انجام داده است و هر بار رکورد پیشین خود را نیز شکسته است.

رکورد قبلی آن ۶۷۴ روز بود و از دسامبر ۲۰۱۲ تا اکتبر ۲۰۱۴ طول کشید. طبق گفته های مایک وال، این هواپیما طراحی شده است تا ۲۷۰ روز در فضا بماند و تاکنون دوبار میزان مدار گردی خود را ثابت کرده است و ماموریت این است: “طولانی ترین ماموریت مخفی تاریخ.” و اگر هرگز کسی متوجه ماموریت این وسیله نشود، حداقل قابلیت های پروازی با استفاده از انرژی خورشیدی آن به نمایش گذاشته شده است.

512

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، کپسول فضایی دراگون، متعلق به شرکت فضایی اسپیس‌ایکس قرار است امشب (۲۸ آوریل) حدود ساعت ۱:۰۵ دقیقه به وقت منطقه شرقی، برابر با ساعت ۲۰:۳۵ دقیقه به وقت تهران از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا و راهی زمین شود.

براساس اعلام ناسا، علاقه‌مندان می‌توانند این عملیات را به صورت زنده در وب‌سایت خبری اسپیس تماشا کنند. پوشش زنده جداسازی کپسول از ایستگاه فضایی نیم ساعت قبل از آغاز عملیات آغاز می‌شود.

از آنجایی که دراگون سی‌امین ماومویت خود را پشت سر می‌گذارد، ماموریت فعلی آن نیز با عنوان "CRS-۳۰" شناخته می‌شود، ماموریتی که اسپیس ایکس بر اساس قرارداد خدمات بازرگانی که با ناسا منعقد کرده موظف به پرواز به سمت و سوی ایستگاه فضایی بین المللی است تا نیاز‌های فضانوردان را تامین کند.

سی‌امین ماموریت دراگون در ۲۱ ماه مارس (پنج هفته پیش) با پرتاب بر فراز موشک فالکون۹ شرکت اسپیس‌ایکس آغاز شد و در بیست و سوم مارس توانست به آزمایشگاه مداری متصل شود و طی آن حدود ۳ تن سخت افزار و تجهیزات علمی را به آزمایشگاه ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد.

مقامات ناسا در به روز رسانی‌های خود نوشتند، دراگون طی بازگشت خود از این ماموریت بیش از ۴۱۰۰ پوند (۱۸۶۰ کیلوگرم) تجهیزات و آزمایش‌های علمی طراحی شده برای استفاده از محیط ریزگرانشی ایستگاه فضایی را به زمین برمی‌گرداند.

به طورکلی این فضاپیما حمل‌ونقل لوازم خوراکی، تجهیزات و مواد مورد نیاز برای ایستگاه فضایی را بر عهده دارد. خروج دراگون از ایستگاه فضایی بین‌المللی علامتی بر پایان موفقیت‌آمیز این ماموریت است که به همت تیم‌های ناسا و اسپیس‌ایکس انجام شده است. این مأموریت همچنین نشان از توانایی این شرکت فضایی در ارائه خدمات فضایی و حمل‌ونقل بین‌المللی و پیشرفت‌های بزرگ در حوزه فضاپیمای باری دراگون دارد.

عملکرد مثبت کپسول باری دراگون در ماموریت‌های متعدد ناسا نیز اهمیت حضور شرکت‌های خصوصی در حوزه فضایی و نقش آنها در توسعه این صنعت را نشان می‌دهد تا پایداری در صنعت فضایی دست‌یافتنی شود.

دراگون تنها کپسول باری است که می‌تواند تجهیزات را با خیال راحت از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین برگرداند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن