Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان تهران، با اشاره به اینکه در تحقق اقتصاد مقاومتی نمی‌توان تنها به یک بُعد از اقتصاد اکتفا کرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری 24 سیاست اصلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند که یکی از آنها تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صادرات‌محور شدن اقتصاد، جلوگیری از واردات بی‌رویه، رفع وابستگی اقتصاد به نفت، پیدا کردن بازارهای منطقه‌ای و گسترش ارتباطات اقتصادی نیز از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند آن است و باید مورد اهتمام جدی واقع گردد.

ذوالنور با بیان این که مدیریت کارآمد با انگیزه انقلابی همراه با تحرک و پرتلاش در رأس حرکت اقتصادی لازم است، گفت: مدیریت متعهد و انقلابی یعنی مدیریت جهادی و روحیه و فرهنگ جهادی می تواند اقتصاد فشل و مریض ما را به اقتصادی مقاوم و پویا و در حال رشد و توسعه تبدیل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزاماتی که مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان فرموده اند، ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی که اقتصادی تولید محور و مولد است تحقق یابد، سرمایه‌های کشور و نقدینگی که الان در ابعاد دلالی است جریان درست بگیرد، صنایع داخلی به حرکت در می آیند.

وی افزود: در این صورت صادرات اتفاق افتاده، درآمد مردم بالا رفته و اشتغال مولد و مؤثر به راه می‌افتد و در این صورت زندگی مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد، اما اکنون این وضعیت را نداریم.

پیام نوروزی رئیس جمهور با واقعیت انطباق ندارد

ذوالنور با اشاره به سخنان رئیس جمهور در پیام نوروزی‌، بیان کرد: رئیس جمهور در پیام نوروزی ادعایی را مطرح کرد که واقعا این ادعا زیر سئوال است؛ یعنی ما با دلایل متعدد خلاف آن را اعتقاد داریم و تا حالا هم کسی جواب سئوال‌مان را نداده است.

وی ادامه داد: روحانی گفته که ما ایجاد اشتغال بی‌نظیر کردیم که این حرف به نظر می‌رسد با واقعیت خیلی انطباق نداشته باشد.

ذوالنور گفت: رئیس جمهور در جای دیگری هم گفته‌ ما در سه سال اول این دولت 2 میلیون و 400 هزار شغل ایجاد کرده ایم و همچنین معاون اول رئیس جمهورهم بارها گفته‌ که در سال 95 هم 700 هزار شغل توسط دولت ایجاد شده که جمع این دو ادعا 3 میلیون و 100 هزار شغل می شود که این ادعا با فرمایشات مقام معظم رهبری در منافات است.

وی در بیان عدم باور این ادعا اضافه کرد: اگر 3 میلیون و 100 هزار شغل برجمعیت 80 میلیونی کشور تقسیم کنیم چیزی حدود 47 هزار شغل برای هر یک میلیون نفر می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال سهم شهر قم با جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری با این ارقام حدود 50 هزار ایجاد شغل است اما بارها از مسؤولان دولتی درخواست کردیم که در سه سال اخیر 5 هزار شغل به ما نشان بدهید.

ذوالنور با بیان این که در حال حاضر در وضعیت رکود هستیم و اگر رکود برطرف شود اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد می‌شود، اظهار داشت: علت عمده این رکود این است که دولت تمام هم و غم خودش را صرف برجام کرد و طبیعتاً از مسائل داخلی و معیشت مردم و اقتصاد بازمانده است.

وی افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی این معنا کاملاً تجلی و تبلور دارد که ما هیچ مشکل لاینحل نداریم و با مدیریت درست می توان آن مشکلات را حل کرد.

ذوالنور با اشاره به چهار عامل رونق تولید و برون رفت از رکود که شامل نیروی کار، مهارت، سرمایه و ابزار بوده و مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان به آن ها اشاره کردند، خاطر نشان کرد: با این که یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی است متاسفانه دولت ما یک امید واهی برای حل مشکل از بیرون کشور داشت و همین عامل فرصت سوزی شد و لذا در این حدود 4 سال اخیر اقدام بایسته‌ای در طراز اقتصاد مقاومتی اتفاق نیفتاد، البته کارهایی شد اما مکفی و مؤثر نیست.

قوه مقننه نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش قوه مقننه در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مجلس باید نقش خود را به خوبی در این راستا ایفا کند که نخستین کار می‌تواند تصویب سیاست‌های درست در برنامه‌های توسعه باشد.

ذوالنور افزود: دومین قدم مجلس وضع قوانین کارآمد، کاربردی و موثر برای رشد و شکوفایی اقتصادی است و سومین کار نیز حذف قوانین زائد، بی تأثیر و دست و پاگیر در مسیر اقتصاد است.

وی گفت: اگرچه قوانین خوبی برای مبارزه با قاچاق داریم اما به خوبی اجرا نمی‌شود و مجلس باید دستگاه‌های ذیربط را به اجرای قوانین وادار نماید چون یکی از آسیب های جدی به تولید داخل قاچاق و واردات بی رویه ‌است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت ایفای نقش مؤثرتری از سوی مجلس در ابعاد نظارتی، افزود: مجلس باید از مباحث سیاسی این چنینی فاصله بگیرد و بعد انقلابی خود را تقویت کند و در عرصه‌های مورد اهتمام مقام معظم رهبری نقش خود را ایفا کند.
انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ طلایه داران اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان سمنان سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز استان سمنان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه سردار فدوی و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور سردار زهرایی مهمانان و سخنرانان اصلی این مراسم هستند.

محل برگزاری این همایش بزرگ جنب اداره کل گمرک استان سمنان محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی سمنان اعلام شده است.

بسیج سازندگی استان سمنان برگزار کننده این مراسم خواهد بود.

موضوع تولید و جهش تولید و تحقق شعار سال، نقش آفرینی بسیجیان در این زمینه، رفع موانع تولید، حمایت از کالای ایرانی استاندارد و… در زمره محورهای این همایش اعلام شده است.

کد خبر 6096835

دیگر خبرها

  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان