Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران،گفت: 10میلیون و 966هزارو 244 نفر در روستاهای استان اقامت انتخاب کردند.

به گزارش ایلنا،دلاور بزرگ ‌نیا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون 10میلیون 966هزار و 244 نفر در استان اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروز تاکنون ، 4هزار و 586 بازدید از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر، صنوف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی درمانی و حمل و نقل صورت گرفته است، ادامه داد: 215مورد تشویق از تاسیسات گردشگری، اقامتی،پذیرایی،دفاتر مسافرتی و صنوف عرضه مواد غذایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 174مورد تذکر و اخطار کتبی به تاسیسات گردشگری، اقامتی،پذیرایی،دفاتر مسافرتی و صنوف عرضه مواد غذایی داده شد.

بزرگ‌ نیا با بیان اینکه 9هزار و 711 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم‌سازی شد، افزود: 13هزار 473 مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی صورت گرفته است.

وی تعداد اخطاریه بهداشتی برای صنوف را 143 مورد عنوان کرد و گفت: در همین مدت 38 مورد اماکن بهداشتی در استان تعطیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه طی این مدت 12هزار و 520 گردشگر از موزه‌های استان بازدید کردند، اضافه کرد: 13هزار و 182 نفر از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید کردند.

بزرگ‌ نیا گفت: 20 هزار و 943 مورد گشت انتظامی، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس در سطح استان انجام شد و 680مورد گشت کنترل نظارتی استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شد.

وی تعداد مأموریت‌های انجام شده هلال احمر را 368 مورد اعلام کرد و افزود: طی این مدت 128مورد امداد‌رسانی به تصادفات توسط جمعیت هلال احمر استان انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه به یکهزار و 706 مصدوم عملیات امداد‌رسانی انجام شد، گفت: یکهزار و 528نفر به صورت سرپایی در پایگاه‌های هلال احمر امداد‌رسانی شدند.

بزرگ ‌نیا تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از روستاها را 1 میلیون و 848 هزار نفر اعلام کرد و افزود:دو میلیون و 680هزار نفر در روستاهای استان اقامت انتخاب کردند.

وی گفت: از ابتدای طرح نوروز تا 11 فرودین ماه امسال تعداد جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و رفع تجاوز به حریم 265 مورد در استان بوده است.

بزرگ نیا افزود: از ابتدای طرح نوروز تاکنون 225 هزار و 910 سرویس خودرویی در درون و برون استان جابجا شد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در این استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران ا اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی‌های استان‌ها با توجه به زنجیره ارزش در استان‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا انجام شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است، گفت: همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است که با موافقت‌ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازیهای لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

ایزدی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته‌بندی صنایع‌دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است، در خصوص احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران عنوان کرد: در این زمینه به منظور جذب گردشگر برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند؛ پیش‌بینی می‌شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال‌های آتی افزایش یابد.

کد خبر 749476

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران