Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
تمرينات کگل باعث تقويت عضلات واژن مي شود

زنان اندام تناسلي خود را چگونه جوان و سالم نگهدارند؟
جوان سازي واژن
همين‌طور که اثر سن بر صورت‌تان خود را نشان مي‌دهد، اندام‌هاي زنانه هم مشمول سن و سال قرار مي‌گيرند. يکي از تفاوت‌هاي اساسي اينجاست که ميليون‌ها محصول براي کمک به حفظ جواني صورت وجود دارد، اما واژن به حال خود رها مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان زنان دراين مورد زنان را آگاه نمي‌کنند و زنان بعدها در طول سال‌ها از تغييراتي که در اين قسمت اتفاق افتاده، شوکه مي‌شوند.

در اوايل دهه سوم زندگي ممکن است، چربي لب بيروني و تپه ونوس (بافت چربي بالاي لب‌ها) از بين برود. اين مناطق شروع به از دست دادن حجم مي‌کنند، درست مثل اتفاقي که براي صورت و سينه‌ها مي‌افتد. هم‌زمان تغييراتي هم داخل واژن ايجاد مي‌شود و کم کم که به سمت يائسگي مي‌رويد پوشش واژن نازک مي‌شود و جريان خون آن کاهش يافته و ماهيچه‌هاي کف لگن هم تضعيف مي‌شوند. همه اين اتفاق‌ها مي‌تواند اعتماد به نفس شما را در اتاق خواب از بين ببرد. اين موضوع مي‌تواند افزايش عمل‌هاي جوان سازي را توجيه کند. اما لازم نيست به دنبال عمل جراحي باشيد، چون با انجام برخي کارها مي‌توانيد اين عضو بدن‌تان را جوان و سالم نگهداريد.

-- براي شتشوي واژن مواد پاک کننده ملايم استفاده کنيد
شستشوي مدام لب‌هاي واژن غيرضروري است و بهتر است از پاک کننده‌هاي ملايم براي شستشو استفاده کنيد، نه صابون‌هاي تند که باعث خشکي و تحريک بافت لب مي‌شود. بدون شک زناني که پوست خشکي دارند، مدام از محصولاتي استفاده مي‌کنند که آب سلول‌هاي پوست را مي‌گيرد. اين اتفاق براي واژن هم مي‌تواند بيفتد.

-- مدام تغيير وزن ندهيد
اگر مدام وزن اضافه و کم کنيد، واژن‌تان تغييرخواهد کرد. هرچه نوسانات وزن‌تان بيشتر باشد، اين ناحيه بيشتر دچار کشش مي‌شود. حفظ وزن سالم اهميت زيادي دارد. اگر شما خيلي لاغر هستيد، بخش خصوصي بدن‌تان هم مانند صورت‌تان با افزايش سن لاغر مي‌شود، به همين دليل اگر مرتب خودتان را لاغر کنيد، ممکن است چربي ناحيه بالاي لب‌ها و خود ناحيه تناسلي برنگردد.


دوچرخه سواري طولاني مدت باعث آسيب ناحيه تناسلي زنان مي شود

-- مدت طولاني دوچرخه سواري نکنيد
اصطکاک مداوم بدن با صندلي مي‌تواند باعث کشش لب‌هاي واژن شود، به خصوص اگر لب‌هاي بيرون به طور طبيعي بزرگ باشند.

-- مراقب عضلات کف لگن باشيد
احتمالا درباره محاسن کگل (ورزش‌هايي براي تقويت عضلات حمايت‌كننده مجراي ادراري، مثانه، رحم، راست روده (ركتوم)، مقعد و واژن در کف لگن هستند) خوانده‌ايد. هرچه واژن تنگ‌تر باشد، رابطه جنسي بهتر خواهد بود. اما اين احتمال وجود دارد که، در اين زمينه اشتباه کنيد. زنان اين عضلات را به اندازه کافي نگه نمي‌دارند. گفته مي‌شود بهتر است، عضلات کف لگن‌تان را براي 5 ثانيه نگهداريد و رها کنيد و اين کار را 100 بار و سه بار در روز انجام دهيد. اگر به نظرتان زياد است، مي‌توانيد بخشي از آن را هنگام رابطه جنسي انجام دهيد.

-- از نظر جنسي فعال باشيد
اين اتفاق در هر صورت براي واژن مي‌افتد، بنابراين اگر آن را تحريک نکنيد و جريان خون را به اين منطقه افزايش ندهيد، بافت و عضلات اين ناحيه تغيير مي‌کند. جريان خون براي ايجاد لذت جنسي مهم است که در اثر افزايش سن آن را به تدريج از دست مي‌دهيد. علاوه بر اين اگر نگران بارداري نباشيد، مايع مني خود اثر ضدپيري دارد. اين به دليل هورمون‌ها، اسيدهاي چرب و ترکيبات ضد التهابي است.

-- ورزش کنيد
براي تمرين بيشتر ماهيچه‌هاي واژن، بهتر است 15 دقيقه در روز روي توپ‌هاي سوئيسي ( gymball) بنشينيد. اين کار بدون انجام فشار، تنها نيروهاي‌ ماهيچه‌هاي کف لگن را منقبض مي‌کند. شايد به نظر برسد اتفاقي نيفتاده است، اما اين يک راه بسيار کارآمد براي حفظ کف لگن است.
منبع:niniban.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید

الهه جعفرزاده: درد عضلانی یک یا دو روز بعد از یک تمرین فشرده یا ورزش شدید طبیعی است، به خصوص اگر شدت ورزش خود را افزایش دهید یا ورزش را به تازگی یا پس از مدت طولانی آغاز کنید، ماهیچه‌های شما دچار کشیدگی و ریزش در سطح سلولی می‌شوند و همین اتفاق می‌تواند باعث دردهای کوتاه‌مدت عضلانی شود.

خوشبختانه راه‌هایی برای تسکین و درمان دردهای عضلانی وجود دارد؛ که عبارتند از:

۱) استفاده از کمپرس سرد و گرم

اگر پس از ورزش، متوجه تورم عضله یا احساس گرما در یک ناحیه از بدن خود شدید، یک کیسه یخ را در یک حوله نازک بپیچید و آن را برای حدود ۱۵ دقیقه روی ناحیه دردناک قرار دهید. اگر تورمی در کار نیست و ماهیچه‌هایتان فقط در اثر ورزش درد می‌کنند، یک کمپرس گرم را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه مدنظر قرار دهید تا گردش خون تقویت شود و درد تسکین یابد.

۲) ماساژ

ماساژ به آرام کردن و رفع گرفتگی عضلات کمک می‌کند و دردهای عضلانی پس از ورزش را کاهش می‌دهد. ماساژ سبب افزایش جریان خون و کاهش التهاب می‌شود. توجه داشته باشید که خیلی نرم و آرام عضلات را ماساژ دهید، زیرا حرکات سریع، خشن و شتاب‌زده ممکن است باعث تشدید درد شوند.

۳) حرکات کششی

حرکات کششی یک مرحله ریکاوری مهم در کاهش درد عضلانی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است. بعد از یک تمرین سخت، حدود ۱۰ دقیقه عضلات خود را به کشش وادارید تا از بروز دردهای عضلانی جلوگیری کنید. هم‌چنین به یاد داشته باشید که قبل از ورزش بدن را با حرکات ساده مانند درجا زدن گرم کنید یا به آرامی شروع به راه رفتن کنید و به تدریج سرعت خود را افزایش دهید. ماهیچه‌ها وقتی سفت هستند نمی‌توانند به طور مؤثر به ورزش و شدت آن واکنش نشان دهند، اما کشش قبل از تمرین می‌تواند به تقویت مؤثرتر عضلات کمک کند.

۴) انجام ورزشهای سبک

هرگز پس از تجربه دردهای عضلانی در پی تمرینات ورزشی، دلسرد نشوید و یکباره ورزش را رها نکنید. اینکه بعد از تمرین دچار درد عضلانی می‌شوید، به علت تجمع اسید لاکتیک در ماهیچه‌هاست و نشانه این است که عضلات شما کشیده شده‌اند و قرار است به مرور قوی‌تر شوند. با انجام ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی یا شنا می‌توانید از بین بردن تجمع اسید لاکتیک را تسریع کنید.

۵) حمام آب گرم

یک دوش آب گرم می‌تواند گرفتگی ماهیچه‌ها را بعد از ورزش از بین ببرد، گردش خون را تقویت کند و باعث تسکین دردهای عضلانی شود.

۶) تغذیه سالم

رژیم غذایی در بهبودی دردهای عضلانی نقش مهمی دارد. گوجه فرنگی، روغن زیتون، سبزیجات دارای برگ‌های سبز، آجیل، ماهی‌های چرب (مانند سالمون و تن) و میوه‌ها (به‌ویژه توت‌ها) دارای خواص ضد التهابی هستند و به کاهش دردهای عضلانی کمک می‌کنند. سعی کنید از این مواد غذایی سالم در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا دردهای پس از ورزش را کاهش دهید.

این دردهای عضلانی معمولاً چقدر طول می‌کشند؟

دردهای عضلانی که در پی یک تمرین سخت ایجاد می‌شوند، معمولاً پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت استراحت فروکش می‌کنند. اگر درد پس از چند روز استراحت از بین نرفت یا حتی شدیدتر شد، می‌تواند نشانه‌ای از آسیب جدی عضلانی باشد. تجربه درد شدید عضلانی در طول تمرین نیز ممکن است نشانه‌ای از کشیدگی یا صدمات عضلانی باشد. اگر درد عضلانی با مشکل تنفسی، تب بالا، ضعف عضلانی و گرفتگی گردن همراه بود، به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

با ۲۰ دقیقه ورزش متوسط در روز به جنگ افسردگی بروید یک ورزش ساده با ۶ مزیت فوق‌العاده معرفی ۵ ورزش ساده برای بهبود علائم افسردگی بدون اینکه ورزش کنید، لاغر شوید/ ۸ گام ساده برای کاهش وزن

منابع: healthxchange ، ukhealthcare

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895111

دیگر خبرها

  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل و اوباش
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی