Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@00:06:10 GMT

حواستان به پوست بچه هايتان باشد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۰۴۷۹

خبرگزاري آريا -
استفاده از کرم ضدافتاب در کودکي، جلوي ابتلا به چين و چروک در بزرگسالي را مي گيرد

آيا مي دانيد آفتاب سوختگي در دوران کودکي، خطر ابتلا به بدترين نوع سرطان پوست يا همان ملانوما در بزرگسالي را 2 برابر مي کند. محققان آمريکايي به تمام والدين توصيه مي کنند براي پيشگيري از ابتلا به سرطان پوست در کودکان، استفاده از کرم هاي ضدآفتاب براي آنها را پشت گوش نيندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از کرم ضدافتاب در سنين کودکي، جلوي ابتلا به چين و چروک و خطرهاي ناشي از آفتاب سوختگي در دوران بزرگسالي را هم مي گيرد. اما براي اين منظور بايد شيوه استفاده از اين ابزار محافظتي را نيز به کودک آموزش داد و روش هاي جلوگيري از آفتاب سوختگي را به او آموخت و گوشزد کرد.

از آنجا که معمولا بچه ها در فصل هاي گرم تر سال، لباس هاي بازتري مي پوشند و پوستشان با وسعت بيشتري در معرض تابش مستقيم نور آفتاب قرار مي گيرد، بهتر است تمام صورت (جز اطراف چشم ها)، پشت زانوها، گوش ها و گردن آنها را ضدآفتاب بزنيد. ضدآفتاب بچه ها را بايد حدود 30-15 دقيقه پيش از خروج آنها از منزل بزنيد و هر 2 ساعت يکبار هم آن را تمديد کنيد. اگر فرزندتان قصد شنا در استخرهاي روباز را دارد، بايد هر 1.5 ساعت، ضدآفتاب را تمديد و از ضدآفتاب هاي مقاوم در برابر آب استفاده کنيد. به فرزندان بالاي 6 سال خود هم نحوه استفاده از ضدآفتاب را آموزش دهيد تا بتوانند هنگام ورزش و بازي، خودشان ضدآفتاب را تمديد کنند.

به بچه ها بگوييد امکان آسيب ديدن پوست نازک و حساس آنها در برابر نور آفتاب، بيشتر از بزرگسالان است و بايد براي حفاظت از پوست خود، استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنند.

اولين نکته اي که بايد هنگام خريد ضدآفتاب براي بچه ها به آن توجه داشته باشيد، اين است که محصول مناسب پوست کودکان براي آنها بخريد. بهتر است ضدآفتاب بچه ها، حاوي ترکيب هايي مانند زينک اکسايد يا دي اکسايد تيتانيوم باشد. چون اين ترکيب ها، کمترين تحريک پوستي را براي پوست حساس و لطيف بچه ها ايجاد مي کنند و جذب پوست آنها هم نمي شوند.

محققان آمريکايي به صراحت اعلام کرده اند در حال حاضر، اين دو ترکيب، ايمن ترين ترکيب هاي موجود در ضدآفتاب هاي مختلف موجود در بازار براي بچه ها هستند. بهتر است بدانيد که هرچند سازمان غذا و داروي آمريکا (FDA) استفاده از ترکيب هايي مانند اکسي بنزون و رتينيل را هم در کرم هاي ضدآفتاب تاييد کرده است اما استفاده از چنين کرم هايي با اين ترکيب ها مي تواند براي پوست نازک بچه ها خطرناک باشد.

بهتر است ضدآفتاب بچه ها حاوي ترکيب هايي مانند زينک اکسايد يا دي اکسايد تيتانيوم باشد

ضدآفتاب بچه ها بايد داراي SPF30 يا بالاتر (با توجه به منطقه زندگي تان) باشد.

روي برچسب ضدآفتاب مخصوص کودکان نگاهي بيندازيد تا عبارت «broad soectrum» را روي آن ببينيد. معناي اين عبارت آن است که اين محصول، پوست فرزندتان را هم در برابر اشعه UVA و هم در برابر اشعه UVB محافظت مي کند. اگر فرزندتان به آلرژي هاي تماسي مانند اگزما مبتلا باشد، استفاده از ضدآفتاب هاي رنگدانه دار، به هيچ وجه براي او مناسب نخواهدبود.

بهتر است از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر که شديدترين ساعت تابش نور آفتاب است، از بازي بچه ها در فضاي آزاد يا بيرون بردن آنها براي خريد و تفريح خودداري کنيد.

لباس هاي پوشيده، بهترين ضدآفتاب فيزيکي براي بچه ها هستند. به جاي لباس هاي باز و تنگ در تابستان، کلاه لبه دار، لباس هاي آستين دار، بلند اما کمي گشاد و با رنگ روشن به تن آنها کنيد. به اين ترتيب، هم بچه ها گرمشان نمي شود و هم پوستشان در اثر تابش مستقيم نور آفتاب به آن آسيب نمي بيند. استفاده از کرم هاي ضدآفتاب، در سنين کمتر از 6 ماهگي ممنوع است. پس، نوزادان زير 6 ماه را به هيچ وجه در ساعت هاي اوج تابش نور خورشيد از خانه بيرون نبريد.

يکي از اشتباه هاي رايج والدين در فصل تابستان، اين است که بچه ها را با لباس هاي آستين کوتاه، شلوارهاي کوتاه يا دامن هاي کوتاه و بدون جوراب به پارک بازي مي برند. اين کار باعث مي شود پوست بچه ها بيشتر در معرض آفتاب و سوختگي نشاي از آن قرار بگيرد، هنگام بازي روي وسايل پارک دچار ساييدگي و سوزش ناشي از آن شود و هم احتمال خراشيدگي و بريدگي روي پوست در اثر زمين خوردن روي سنگريزه ها يا کف خيابان براي آنها به وجود بيايد. عفوني شدن زخم ها در اثر همين زمين خوردن هاي ساده مي تواند بچه ها و شما را به دردسر بيندازد.

هنگامي که بچه ها فعاليت فيزيکي دارند نبايد صندل بپوشند

خطر صندل و کفش تابستاني براي کودکان
2 نکته مهم درباره کفش تابستاني بچه ها وجود دارد؛ اول اينکه بچه ها به هيچ وجه نبايد صندل بپوشند؛ مخصوصا هنگامي که قرار است به پارک بازي، خريد يا پياده روي بروند و فعاليت فيزيک زيادي داشته باشند. صندل ها، 2 مشکل براي بچه ها ايجاد مي کنند؛ به دليل محافظت ضعيفي که از کف و مچ پا دارند، باعث چرخش ناگهاني مچ پا در اثر دويدن يا زمين خوردن ساده مي شوند و امکان بروز دررفتگي يا آسيب ديدن تاندون و آشيل پا وجود دارد. دوم اينکه به دليل باز بودن اطرافشان، امکان ورود خاک و سنگريزه به داخل اين صندل ها وجود دارد و اين مساله مي تواند باعث آسيب پوست کف پاي بچه ها شود.


دومين نکته درباره کفش هاي تابستاني بچه ها اين است که به هيچ وجه نبايد کفش آنها را بدون جوراب بپوشانيد. بچه ها در طول بازي و فعاليت، بيش از اندازه عرق مي کنند. معمولا جنس و رنگ بيشتر کفش هاي بچه گانه مصنوعي است. اين ترکيب هاي مصنوعي در اثر تعريق پا، تماس بيشتر و عميق تري با پوست برقرار مي کنند و مشکلاتي مانند آلرژي هاي پوستي و عوارض ناشي از آن مثل قرمزي، التهاب و خارش به وجود مي آورند. بد نيست بدانيد تعريق بيش از حد پا در کفش مي تواند محيط گرم، مرطوب و مناسبي براي رشد قارچ ها ايجاد و پوست حساس و نازک بچه ها را درگير اين قارچ هاي پوستي کند. به همين دليل توصيه مي شود کفش و صندل را حتما با جوراب نخي روشن بپوشند و جوراب هاي آنها را هم حتي در صورتي که بو نمي دهد و فقط عرق کرده، بعد از رسيدن به منزل بشوييد.

منبع:هفته نامه سلامت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، بیست و پنجم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و چهارم می‌سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۷ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه است.
اذان صبح فردا یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۳ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۰ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی ۱۷ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت در سمنان
  • اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت در سمنان
  • آقای علم‌الهدی! چرا منیژه؟
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟
  • اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر