Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرتی‌فر گفت: دریافتی ماهانه‌ام نه‌تنها نجومی و غیرمتعارف نیست، بلکه به قدری کم است که اگر بگویم باور نمی‌کنید و می‌گویید امکان ندارد یک فرماندار این‌قدر حقوق بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، رحیم شهرتی‌فر فرماندار 56 ساله‌ی تبریز است که از آغاز به‌کار دولت یازدهم این سمت را عهده‌دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کابینه‌ی تدبیر و امید در شهرستان تبریز طی گفت‌وگویی صمیمی از نحوه‌ی انتخابش به عنوان فرماندار سخن گفته و از روزهایی که مجبور بوده شب را در اداره صبح کند، حرف زدهاست. شهرتی‌فر ضمن تشریح اهم اقدامات خود در سال 95 و تلخ‌ و شیرین‌ترین خاطره‌هایش، از آرزویی‌ها که دوست دارد در سال 96 برآورده شود، پرده برداشته است.

فرماندار تبریز صریحاً به سوال «آیا فیش حقوقی‌اش نجومی است؟» پاسخ داده و دلایل عدم پذیرش پیشنهاد معاونت سیاسی استاندار اردبیل در سال گذشته را برای اولین‌بار شرح داده است.

متن کامل گفت‌وگوی آناج با مدیر کهنه‌کار تبریزی را در ادامه می‌خوانید:

قبل از فرمانداری در دانشگاه تدریس می‌کردم/ حضور در دولت یازدهم برای افتخار است

آناج: نحوه‌ انتخاب‌تان به عنوان فرماندار را برایمان شرح دهید:

بنده سابقه‌ی خدمت در وزارت کشور را در کارنامه‌ی خود داشتم و مدتی در استانداری آذربایجان‌شرقی نیز فعال بودم. سال 73 به عنوان مدیرکل اجتماعی و انتخابات استان برگزیده شدم و تا سال 78 در این پست انجام وظیفه می‌کردم، از 78 تا اوایل سال 81 مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری آذربایجان‌شرقی بودم و بعد از آن تا سال 85 در جایگاه فرماندار میانه خدمت‌گزاری می‌کردم. در واقع بین سیاسیون و مسئولین چهره‌ای شناخته شده بودم.

هنگامی که آقای جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی شدند، در دانشگاه آزاد اسلامی عضو هیئت علمی بودم و تدریس می‌کردم، ایشان مجددا بنده را برای همکاری دعوت کردند و خواستند مسئولیت فرمانداری تبریز را قبول نمایم، از آنجایی که قبول نمایندگی دولت تدبیر و امید برایم یک افتخار بزرگ بود، پیشنهاد دکتر جبارزاده را با کمال میل قبول کردم.

اجازه ندادم بین دستگاه‌ها ناهماهنگی به وجود آید/ امنیت تبریز را با تلاش نهادهای ذی‌ربط تامین کردیم

آناج: اگر یک شهروند از شما سوال کند در سال 95 چه اقدام شاخصی انجام دادید و کدام مشکلات را حل کردید، چه پاسخی خواهید داشت؟

فرماندار هر شهرستان به عنوان نماینده دولت مسئولیت هماهنگ کننده تمامی دستگاه‌های دولتی را برعهده دارد، به عبارت دیگر فرماندار به جز در زمان انتخابات که مجری می‌باشد، در سایر مواعد مستقیماً مسئول اجرای امر خاصی نیست. کارگروه‌هایی مثل سلامت و امنیت غذایی به ریاست فرماندار تشکیل می‌یابد و اداره‌ی جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش شهرستان نیز برعهده فرماندار است. ریاست شورای تامین شهرستان و مسئولیت حفظ امنیت شهر و کارهایی از این قبیل هم با فرماندار می‌باشد.

فرمانداری تبریز نیز همچون سایر فرمانداری‌ها در ایفای مسئولیت هماهنگ کننده، عملکرد قابل قبولی را داشته است، به طوریکه در بین دستگاه‌های خدمت‌رسان به مردم هیچ‌گونه ناهماهنگی به وجود نیامده و آن‌ها در انجام کارها مانع یکدیگر نشده‌اند. در بحث شاخص‌های امنیتی نیز با کاهش جرایم، سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی روبرو بوده‌ایم که این نیز در سایه‌ی تلاش تمام دستگاه‌های مرتبط با قضیه تحقق یافته است.

رفع مشکلات واحدهای تولیدی اصلی‌ترین دغدغه‌ام بود/ مانع توقف تولید کارخانه‌هایی مثل ماشین‌سازی و ریخته‌گری شدیم

حفظ و تداوم فعالیت واحدهای تولیدی و جلوگیری از روند توقف تولید محصول در واحدهای صنعتی برایم تبدیل به یک دغدغه‌ی بزرگ شده بود و در سال 95 به صورت جدی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات تعدادی از واحدهایی که دچار مشکل شده بودند، به کار بستم. برخی از مجموعه‌ها به علت بدهی‌های مالی انباشته از قبل و تعدادی دیگر درپی سوءمدیریت در بحران به سر می‌بردند، نوسانات اقتصادی نیز بر دامنه‌ی مشکلات آن‌ها افزوده بود. در چنین شرایطی ما سعی کردیم این اتفاقات را به حداقل برسانیم.

میزان تولیدات ریخته‌گری ماشین‌سازی به هزار تن در ماه رسیده است/ محصولات شرکت به کشور صنعتی آلمان صادر می‌شود

شاخص‌ترین کاری که فرمانداری با کمک دیگر دستگاه‌ها و مقامات انجام داد، کاهش مشکلات ماشین‌سازی و بخش ریخته‌گری این مجموعه صنعتی بود. مسئولین هرآنچه از توان‌شان برمی‌آمد را انجام دادند تا تولید آن‌ها استمرار یابد. در واقع کم مانده بود که وضعیت ماشین‌سازی به صورت جدی بحرانی شود، لکن اقدامات ثمر داد و اخیرا به بنده اعلام کردند که میزان تولید بخش ریخته‌گری به 1000 تن افزایش یافته که این در طول تاریخ فعالیت این شرکت بی‌سابقه است. همچنین گزارش داده‌اند محصولات ماشین‌سازی اکنون به کشور صنعتی آلمان نیز صادر می‌گردد.

البته برای رفع مشکلات و موانع سایر واحدهای صنعتی نیز اقداماتی صورت گرفت و نتایج خوبی را نیز درپی داشت، همچنین فرمانداری در سال گذشته پیگیر مسایل حاشیه‌نشینان بود و با همکاری شهرداری 170 واحد جدید احداث و تحویل ساکنان مناطق حاشیه‌نشین شد، واحدهایی در شهرک اندیشه در همین راستا احداث می‌شود و در آینده شاهد اقدامات عملی بیشتر در این حوزه خواهیم بود.

یک فرماندار بیست و چهار ساعته آماده‌ی انجام وظیفه است/ شب‌ها گوش بِزنگم

آناج: روزانه چند ساعت کار می‌‌کنید؟

طبق قانون ساعت کاری ادارات مشخص شده اما مسئولیت فرمانداری جزو مشاغل 24 ساعته محسوب می‌شود، نه اینکه بگویم 24 ساعت کار می‌کنم اما به صورت شبانه‌روزی پایِ کار و آماده‌ی انجام وظیفه هستم. ساعت معینی برای فرمانداران وجود ندارد که از اداره بیرون بروند و کارشان نیز تمام شود، نه تنها بنده بلکه تمام فرمانداران وقتی شب سر بر بالش می‌گذارند، موبایل‌شان را نزدیک خود قرار می‌دهند تا اگر اتفاقی رخ داد، برای انجام وظیفه برخیزند.

8 صبح به اداره می‌‌‌رومو 9 شب به خانه برمی‌گردم/ بعضی اوقات شب را هم در اداره می‌مانم

معمولا بنده صبح رأس ساعت 8 در فرمانداری حاضر می‌شوم و با لحاظ جلسات و سایر مسایل ساعت 9 شب کارم تمام می‌شود و به خانه برمی‌گردم. در زمان انتخابات فرماندار مسئولیت مستقیمی دارد و از آنجایی که براساس روزشمار انتخابات و زمان‌بندی لحاظ شده کارها باید پیش بروند، فرماندار وظیفه دارد به صورت مستمر پیگیر امور شده و از حسن انجام کار اطمینان حاصل کند، لذا در زمان انتخابات گاهاً شب را نیز در فرمانداری می‌مانم، البته این بدان معنا نیست که کارمان شدید می‌شود اما درگیری فرمانداری از نظر زمانی افزایش می‌یابد.

امکان ندارد در اداره‌ی دولتی فردی حقوق نامتعارف بگیرد/ دریافتی‌ام نجومی نیست/ به قدری حقوقم کم است که شاید ببینید و باور نکنید

آناج: باتوجه به قضیه‌ی فیش‌های حقوقی، شاید برای برخی‌ها سوال پیش آید که آیا فرماندار تبریز هم حقوق نجومی می‌گیرد؟

کارمندان دولت براساس اشل پرداخت، میزان تحصیلات، سنوات خدمت، حق عائله‌مندی و... حقوق تعریف شده‌ای در قانون دارند و دریافتی‌شان با سایر اشخاص تفاوت چندانی نمی‌کند، دیوان محاسبات نیز کاملا بر پرداخت حقوق کارمندان دولت نظارت دارد، بنابراین غیرممکن است در ادارات دولتی پرداختیِ غیرمتعارف صورت گیرد. چنین پرداخت‌هایی در جاهایی است که هیئت مدیره وجود دارد و آن‌ها براساس اختیارات و توان مجموعه، برای خود و کارکنان پاداش، حقوق و امتیازات بیشتری در نظر می‌گیرند اما در سیستم دولتی حقوق‌ها از خزانه پرداخت می‌شوند و نمی‌توان حقوق اضافه‌ای به کسی پرداخت کرد.

بنده نیز به عنوان کارمند دولت براساس سنوات، میزان تحصیلات و موقعیت شغلی‌ام حق‌الزحمه می‌گیرم و دریافتی‌ام نه تنها نجومی نیست بلکه به قدری کم است که شاید هرکسی بشنود بگوید: «شهرتی‌فر شوخی می‌کنی و چنین چیزی امکان ندارد، به فرماندار زیاد پول می‌دهند».

سال 58 وارد سپاه پاسداران شدم/ اگر به آن سال‌ها بازگردم بازهم همین کار را می‌کنم

آناج: اگر به سال 92 باز گردید، بازهم پیشنهاد فرمانداری را قبول می‌کنید؟

قبول مسئولیت در جمهوری اسلامی تحمیلی نیست و بنده خدمت در نظام را با کمال میل و افتخار پذیرفته‌ام، شهرتی‌فر سال 58 وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده و علی‌رغم اینکه 18 سال سن داشته، با اعتقاد و ایمان کامل به این نهاد پا گذاشته است، پس می‌توان گفت نه تنها سال 92 بلکه بنده اگر به سال 58 نیز برگردم، بازهم این راه را انتخاب می‌کنم. تا زمانیکه از بنده می‌خواهند در مسئولیتی ایفای نقش کنم و بنده فکر کنم که از عهده‌ی آن برمی‌آیم، قطعا نه نمی‌گویم.

اگر یک روز فرماندار نباشم، در دانشگاه تدریس می‌‌کنم

آناج: اگر یک روز فرماندار نباشید، به چه کاری مشغول می‌شوید؟

چون دانش‌آموخته‌ی تاریخ بودم، قبل از سال 92 به اقتضای علاقه‌ای که داشتم در دانشگاه‌ها با دو گروه معارف و تاریخ همکاری می‌کردم و شخصاً عضو گروه تاریخ بودم. با این انگیزه تدریس کردن را دوست دارم و چنانچه روزی این امر نیز میسر نشود، به کارهای پژوهشی‌ام ادامه می‌دهم.

عضو هیچ تشکل و حزب سیاسی نیستم

آناج: انسانی سیاسی هستید یا آنکه صرفاً مسایل سیاسی را دنبال می‌کنید؟

عضو هیچ تشکل سیاسی نیستم، یعنی جزو آن آدم‌هایی نمی‌باشم که در حزب و تشکل خاصی فعالیت کنم اما نکته‌نظر و علایق سیاسی دارم و اینکه در چهارچوب نظام مسئولیتی سیاسی قبول کرده‌ام، نشان می‌دهد از سیاست هم گریزان نیستم.

اخبار صداوسیما را همیشه می‌بینم/ اخبار استان را از طریق کانال‌های تلگرامی معتبر دنبال می‌کنم

آناج: چه اندازه اخبار را دنبال می‌کنید؟

آدم‌هایی مثل من که مسئولیتی را برعهده دارند، بیشتر وقت‌شان صرف انجام وظایف‌شان می‌شود اما کارمان ایجاب می‌نماید اخبار را هم دنبال نماییم، معمولا سعی می‌کنم برای شنیدن اخباری که از صداوسیما پخش می‌شود، وقت بگذارم و گوش دهم، اگر از تلویزیون هم نشد، حداقل در مسیر از طریق رادیو مطلع می‌شوم. اخبار استان را هم همواره در خبر آخر شب شبکه سهند دنبال می‌کنم لکن با رسانه‌ها نیز قطع ارتباط نکرده‌ام، مثلاً در کانال تلگرامی آناج عضو هستم و اخبار را می‌بینم و در برخی مواقع، مستقیما به سایت آناج و سایر پایگاه‌های خبری هم مراجعه می‌کنم.

هنگام وقوع حادثه قطار تبریز در مشهد بودم/ با اولین پرواز خود را به تبریز رساندم

آناج: تلخ و شیرین‌ترین خاطره‌تان در سال 95 چه بود؟

تلخ‌ترین خاطره، حادثه‌ی قطار تبریز-مشهد بود که درپی آن تعدادی از هم‌وطنان مان جان باختند و نه تنها مردم آذربایجان و مسئولین استان، بلکه کل ملت ایران داغدار شدند. بنده در روز حادثه مشهد مقدس بودم و هنگامی که صبح اولِ وقت مطلع شدم قطار تبریز در دامغان دچار حادثه شده است، بلافاصله با اولین پرواز خود را به تبریز رساندم و از فرودگاه مستقیم به سمت راه‌آهن آذربایجان رفتمچراکه جلسه ستاد بحران در آنجا تشکیل یافته بود. در ابتدا با فرماندار دامغان و سپس فرماندار سمنان گفت‌وگو کردم، ما از کم و کیف حادثه خبر نداشتیم و اطلاعات دقیقی در دست نبود. البته از مسئولین استانی و عوامل ستاد بحران نیز در محل حادثه حضور یافته بودند.

تماشای چهره‌ی بانشاط کارگران شیرین‌ترین خاطره‌‌ام را رقم زد

شیرین‌ترین خاطره‌ام نیز به حضور در جشن بدرقه‌ی بازنشستگان مجموعه‌ی ماشین‌سازی بر می‌گردد، آنان 24 ماه پیش بازنشسته شده بودند اما به علت مشکلات مالی هیئت مدیره توان پرداخت پایان کار و مطالبات‌شان را نداشت که خوشبختانه این مشکل نیز رفع گردید، در آن جشن هنگامی که چهره‌ی بانشاط کارگران و کارکنان را می‌دیدم، خرسند می‌شدم و لبخند آن‌ها از رفع مشکلات و افزایش میزان تولید، برایم شیرین بود.

از نزاع خودی‌ها، شیطان صفتان بهره می‌برند/ سعی می‌کنم از درگیری دور بمانم

آناج: وقتی در رسانه‌ها می‌بینید شخصی علیه شما صحبت کرده، چه واکنشی نشان می‌دهید؟

معتقدم آدم باید روشنگری کند، بنده باکسی درگیری ندارم اما عده‌ای به‌خاطر اغراض سیاسی، جناحی و اهداف‌شان دنبال سوژه‌ای هستند تا درجامعه بگومگوی دوطرفه ایجاد کنند تا از این مسیر خود و جناح سیاسی‌شان را اثبات نمایند. بنده این روش را دوست ندارم و معمولا سعی می‌کنم چنانچه مطالب ناصحیحی به جامعه منتقل می‌شود، پاسخ آن‌ها را بدهم. روشنگری می‌نمایم اما با اشخاص قصد رویارویی ندارم، معتقدم از این نزاع‌ها انسان‌های شیطان‌صفت بهره می‌برند و چیزی عاید ما نمی‌شود.

در کل می‌توانم بگویم از درگیری دور می‌مانم لکن این به این معنا نیست که از حق دفاع نکنم.

اگر معاون استاندار اردبیل می‌شدم، باید خانواده‌ام را نیز با خود می‌بردم/ تحصیل فرزندانم این اجازه را به من نداد

چرا پیشنهاد استاندار اردبیل و نشستن بر کرسی معاونت سیاسی آن استانداری را قبول نکردید؟

آن زمان استاندار محترم اردبیل بنده را دعوت کردند و حضوری با خودشان صحبت نمودم، دلیل اول رد آن پیشنهاد به مسایل خانوادگی مربوط می‌شد چون اگر قرار بود به اردبیل سفر کنم باید خانواده‌ام را هم با خود می‌بردم و به علت تحصیل فرزندانم این امر میسر نبود. بنده پیش‌تر هرکجا مسئولیت قبول کرده‌ام با اهالی آن شهر زندگی نموده‌ام، هنگامی که فرماندار میانه شدم خانواده‌ام را هم با خود بردم تا با مردم آن منطقه زندگی کنند.

آقای جبارزاده با رفتنم به اردبیل مخالفت کردند/ خودم نیز راضی به رفتن نبودم

علت دوم رد آن پیشنهاد، مسایل اداری بود، بالاخره بنده در تبریز مسئولیت قبول کرده‌ بودم و از لحاظ اخلاقی درست نبود آن را نیمه‌کاره رها نمایم و به شهر دیگری بروم. لذا این مورد را به دو استاندار محول کردم و از آنان خواستم موضوع را فی‌مابین خودشان حل کنند. آقای جبارزاده نیز با استاندار اردبیل حرف زدند و به ایشان گفتند باتوجه به نزدیکی انتخابات، به بنده نیاز دارند و با انتقالم به اردبیل مخالفت کردند، بنده نیز به دلیل مسایل خانوادگی از رفتن به شهری دیگر معذور بودم.

با استاندار رابطه‌ای صمیمی دارم/ از زمان دفاع مقدس همدیگر را می‌شناسیم

آناج: رابطه‌تان با استاندار آذربایجان‌شرقی چگونه است؟

آقای جبارزاده از نظر سازمانی رئیس بنده محسوب می‌شوند و مدیریت عالی استان برعهده ایشان است، لذا ما باید خودمان را با دکتر جبارزاده هماهنگ کنیم و تاکنون نیز این اتفاق رخ داده است. بنده رابطه‌ای صمیمی و دوستانه با استاندار دارم و همدیگر را از زمان جنگ تحمیلی می‌شناسیم.

وزیر کار هر بار مرا می‌بیند «رحیم» صدایم می‌زند

آناج: از چهره‌های شناخته شده‌ی کشور در سطح ملی کسی دوست شما است؟

از سال 58 کار می‌‌کنم و بعضی از شخصیت‌ها بنده را می‌شناسند، مثلاً وزیر کار از دهه‌ی 60 مرا می‌شناسد و حتی به اسم کوچک صدایم می‌‌زند. بالاخره بنده نیز حد خودم را می‌دانم و اینگونه نیست که با تمامی وزرا و مقامات رده‌ی اول صمیمی باشم، اما خب یک زمانی بنده با آقایان عبدالعلیزاده و سبحان‌الهی کار کرده‌ام، فردا اگر آنان در مرکز مسئولیتی را برعهده بگیرند، قطعا می‌توانم بگویم فلان شخص با من رابطه‌ای دوستانه داشت.

به امام خمینی(ره) علاقه‌ی زیادی داشتم

آناج: از بین شخصیت‌های سیاسی کشور، به فرد خاصی علاقه دارید؟

معتقدم انسان نسبی است و اینکه آدمی به شخصی تعلق‌خاطر داشته باشد و به او وابسته گردد صحیح نیست، آدم‌ها را در زمان حال باید مورد ارزیابی قرار داد، اما خب برخی شخصیت‌ها کاریزماتیک هستند، درست مثل امام راحل که ما به ایشان واقعا علاقه زیادی داشتیم و عاشقانه از او پیروی می‌کردیم. اکنون نیز به شخصیت‌های زیادی علاقه‌مندم اما وابسته نیستم.

کوهنوردی و پیاده‌روی می‌کنم

آناج: ورزش هم می‌کنید؟

یک زمانی رئیس هیئت جودو استان بودم، به ورزش علاقه دارم و گاهی اوقات کوهنوردی می‌روم، پیاده‌روی هم می‌کنم. با ورزشکاران هم ارتباط دارم و خیلی از آن‌ها را می‌شناسم، به ورزشکارانی هم که افتخارآفرینی کرده‌اند و مقام آورده‌اند احترام ویژه‌ای قائلم.

ای کاش سال 96 فقر ریشه‌کن شود/ آرزو می‌کنم آمار بیکاری کاهش یابد

آناج: آرزویی دارید که می‌خواهید در سال جاری برآورده شود؟

در کنار تمام آرزوهای شخصی و سعادت مردم ایران، آرزو می‌کنم سال 96 برای مردم پربرکت باشد و رونق اقتصادی شکل بگیرد، واقعاً فقر از جامعه ریشه‌کن شود و در نتیجه‌ی آن برای جوانان نیز اشتغال فراهم گردد و آمار بیکاری کاهش یابد. در عین حال از خدا می‌خواهم اهداف جمهوری اسلامی ایران به عنوان منادی حق و عدالت‌خواهی در جهان پرتلاطم امروز محقق شود.

خبرنگار وقتی می‌نویسد بداند خدایی هم هست

آناج: سخن آخر...

از تمامی اهالی رسانه خواهش می‌کنم وقتی قلم به دست می‌گیرند تا خبری را بنویسند و تحلیلی ارائه دهند، بدانند خدا جایِ حق نشسته است. صداقت در گفتار و بیان باید سرلوحه‌ی کار خبرنگاران باشد و اینگونه نشود که چون از مسئولی خوش‌مان نمی‌آید یا این مدیر وابسته به فلان جریان است، او را بکوبیم یا خبرش را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که به نفع جریان رقیب باشد، خبرنگاران باید طوری کار کنند که گرهی از گره‌های جامعه باز شود، اگر می‌دانند فلان جمله به اختلافات دامن می‌زند آن را ننویسند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید

ایسنا/کرمانشاه شهردار کرمانشاه با انتقاد از صحبت‌های رییس شورای شهر و نادرست دانستن این صحبت‌ها در خصوص لایحه بودجه امسال شهرداری، گفت: سوال من این است اگر با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود و بودجه شهر را نگه دارید.

به گزارش ایسنا، نادر نوروزی در نشست خبری امروز (۱۰ اردیبهشت) با اشاره به نشست خبری اخیر رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: توضیحاتی در خصوص بودجه در این جلسه داده شده که یا درست نیست و یا درست توضیح داده نشده و ایجاد شبهه کرده است.

نوروزی با اشاره به تحویل به موقع لایحه بودجه شهرداری به شورا، گفت: ما حتی زودتر از موعد مقرر لایحه را آماده کردیم، اما جلسات شورای شهر از مردادماه سال گذشته تا دی ماه همان سال کلا برگزار نشد و دی‌ماه بررسی لایحه آغاز شد.

شهردار کرمانشاه گفت: معاونین، شهرداران مناطق و روسای سازمان های شهرداری در جلسات شورا حاضر شده و پاسخگوی سوالات بودند اما بودجه به موقع مصوب نشد و با پیگیری های بسیار در نهایت کلیات بودجه پنجم اسفندماه مصوب شد، اما به فرمانداری ارسال نشد.

وی افزود: بازهم پیگیری کردیم و در نهایت مصوبه کلیات بودجه ۲۸ اسفندماه به فرمانداری ارسال شد و همین امر موجب تاخیر دوماهه در بحث بودجه شد، بعد هم که پیگیر شدیم متوجه شدیم شورا دو دوازدهم مصوب کرده که خلاف قانون است، چرا که کلیات بودجه از قبل مصوب شده است. این اعتراض را به کمیته تطبیق هم اعلام کردیم اما به خاطر شرایط شهر و شهرداری در نهایت این مصوبه تصویب شد تا کارهای شهر زمین نماند.

نوروزی گفت: اخیرا هم که طرح دو فوریتی لایحه بودجه امسال را به صحن شورا بردیم و باید بر اساس قانون دو فوریتی بودن آن به رای اعضای شورا گذاشته می شد، اما رییس شورا در یک حرکت عجیب که نقض قانون است، عنوان کرد که با اختیار خودم این کار را انجام نمی‌دهم و لایحه را باز به کمیسیون می‌فرستم که بررسی شود.

جوری حرف می‌زنند که انگار بنده ۴۲ میلیارد تومان غذا خورده‌ام!

شهردار کرمانشاه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص هزینه های عجیب در لایحه بودجه امسال و اصلاحیه بودجه سال گذشته گفت: قبل از شفاف سازی کُدهای بودجه‌ای، باید عنوان کنم که فلوچارت بودجه بر اساس یک ساختار مشخص که در تمام شهرداری‌های کشور یکسان است تدوین می‌شود و نمی‌توان کُدهای ساختگی به آن اضافه کرد.

وی افزود: از طرفی بجز شورای شهر کرمانشاه، ۱۱ نهاد نظارتی از جمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر عملکرد ما در بودجه و خرج و مخارج شهرداری کاملا نظارت دارند و کوچکترین تخلفی در این زمینه با دقت رصد می‌شود و باید به این نهادها پاسخگو باشیم و این طور نیست که هر کاری دلمان بخواهد انجام دهیم و طبق قانون بودجه تقسیم بندی و توزیع می‌شود.

نوروزی گفت: یکی از هزینه‌های عجیبی که در جلسه مذکور رییس شورای شهر عنوان شده بود اینکه هزینه بازدیدهای بنده ۶۴ میلیارد تومان شده است و این در حالی است که اصلا بازدید هزینه‌ای ندارد. بنده وقتی جایی می‌روم چه خرجی دارم که باید ۶۴ میلیارد تومان شود؟ بازدیدهای شهرداری ذیل کُد بودجه‌ای هزینه‌های پیش بینی نشده قرار دارد و این یعنی بنده یا معاونین یا شهرداران مناطق بازدید می‌رویم و اگر به‌طور مثال آسفالت کوچه‌ای خراب باشد یا مرکز فرهنگی نیاز به وسایل سرمایشی یا گرمایشی داشته باشد و یا هر مورد پیش بینی نشده‌ای که در بودجه برای آن برنامه‌ریزی نکرده ایم، از این محل انجام می‌شود.

وی افزود: مورد بعدی بحث هزینه غذا است که عنوان شده ۴۲ میلیارد تومان هزینه غذا داده‌ایم و جوری این را عنوان کرده‌اند که انگار بنده و معاونین در طول سال ۴۲ میلیارد غذا خورده‌ایم. شهرداری ۱۷۰۰ کارگر دارد که دو شیفت کار می‌کنند و باید در طول روز وعده غذایی دریافت کنند و اگر هزینه هر پرس غذا را با حداقل قیمت هم حساب کنیم در طول سال بیش از ۴۲ میلیارد تومان می‌شود.

نوروزی گفت: طبق محاسبات ما هزینه غذا حدود ۹۰ میلیارد تومان می‌شود اما ما مواد اولیه را گرفته و در رستوران شهرداری غذا را تهیه می‌کنیم که هزینه‌ها کمتر شود و عملا هزینه را به نصف کاهش داده‌ایم.

شهردار کرمانشاه در خصوص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای «تشویقی موردی» گفت: هر نیروی پرسنل شهرداری می‌تواند دوبار در سال تشویقی معادل یک ماه حقوق دریافت کند و این اعتبار هم برای همین گذاشته شده است.

اعتبارِ آسفالت نه تنها نصف نشده که افزایش هم پیدا کرده است/ با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید

وی درخصوص صحبت رییس شورای شهر مبنی بر نصف شدن اعتبار آسفالت و رسیدن اعتبار آن از ۱۴۰ میلیاردتومان به ۷۰ میلیارد تومان گفت: این عددها اشتباه است، چرا که ما سال گذشته ۲۹۰ میلیارد تومان برای آسفالت شهر هزینه کردیم و امسال هم این مبلغ را به ۳۲۰ میلیارد در لایحه بودجه رسانده ایم.

نوروزی با اشاره به مشکلاتی که برای شهر و شهرداری در پی تاخیر در تصویب لایحه بودجه امسال و لایحه اصلاحیه بودجه سال گذشته بوجود آمده، گفت: سوال من این است اگر کسی با بنده مشکل دارد چرا باید شهر و شهرداری دچار مشکل شود. چرا باید بودجه یک کلانشهر را به خاطر مشکلی که با بنده دارند نگه دارند.

در پایان این نشست با توجه به با توجه به اینکه شهردار کرمانشاه بسیاری از صحبت های رییس شورای شهر را رد کرده و عنوان کرد که اعداد و ارقام اشتباه بیان شده، اهالی رسانه از شهردار خواستند تا یک نشست دو نفره با رییس شورای شهر در حضور رسانه‌ها برگزار کرده تا حقایق این میان مشخص شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • رابطه عاشقانه به خون کشیده شد / قتل هولناک زن جوان با ضربات چاقو
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد
  • مرحوم مجتهدی غرب را می‌شناخت اما غرب زده و شیفته غرب نبود
  • رابطه عاشقانه درخیابان گاندی با ۲۰ ضربه چاقو به خون کشیده شد
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است