Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:40:08 GMT

۱۶ هزار تن شیرخام در تاکستان جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۷۴۱۴

۱۶ هزار تن شیرخام در تاکستان جمع آوری شد

قزوین- رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان تاکستان از جمع آوری بیش از ۱۶ هزار تن شیر خام توسط شرکت تعاونی کشاورزی گاوداران تاکستان خبر داد.

علیمحمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دامداری ها به صورت پراکنده در مناطق روستایی گرفته است، تاکید کرد: احداث مراکز جمع آوری شیر و فعالیت آنها جایگاه مهمی را در تولید شیر و فراورده های آن به خود اختصاص می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد بازار دائمی و مطمئن برای دامداران، به خصوص دامداران خرده پا در محیط روستایی و اطراف روستاها به نحوی که با اطمینان به تولید شیر اشتغال یافته و از فروش محصول خود مطمئن می شوند.

حیدری با تاکید بر اینکه کوتاه کردن دست واسطه ها از بازار شیر ضروری است، گفت: فعالیت این واسطه ها نوسانات شدیدی در بازار ایجاد کرده و امکان برنامه ریزی تولید را از دامدار سلب می کند.

وی تصریح کرد: شیر و فرآورده های آن از مهمترین اجزای تشکیل دهنده جیره غذایی انسان می باشند که از لحاظ ارزش غذایی از کلسیم، فسفر، ویتامین های مورد نیاز و پروتئین، غنی هستند.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان تاکستانافزود: پروتئین موجود در شیر و فرآورده های آن در مقایسه با منابع دیگر پروتئین های حیوانی و گیاهی ارزان تر و از ارزش بیولوژیکی بالایی برخوردار هستند.

اخذ مجوز توزیع کود شیمیایی برای شرکت های تعاونی روستایی تاکستان

حیدری در ادامه با اشاره به اخذ مجوز توزیع کود شیمیایی برای شرکت های تعاونی روستایی کیهان، راد و پروین، تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی به دلیل گستردگی در سطح استان، انواع نهاده های کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان تاکستان با تاکید بر تهیه به موقع نهاده های مورد نیاز کشاورزان برای رسیدن به کشاورزی پایدار، گفت: توزیع کود شیمیایی و مصرف بهینه آن با عملکرد محصولات کشاورزی رابطه تنگاتنگی دارد.

وی با بیان اینکه کودهای شیمیایی و دامی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هر دو بایستی در باغات استفاده شوند، افزود: کود حیوانی شرایط جذب را برای عناصر شیمیایی فراهم می کند اما تمام نیاز گیاه را نمی تواند برآورده کند و این کمبودها باید توسط کود های شیمیایی مرتفع شود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان تاکستان همچنین از تبدیل انبار فرعی ضیاء آباد به انبار اصلی برای توزیع کود خبر داد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید زمانی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری برای مدیریت عرضه و تقاضا در بازار قزوین توزیع شد.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم را ن ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 6090305

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده