Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@23:53:10 GMT

4 روستا در شهرستان سرخس دچار آسیب شده اند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۱۳۲۵۳

4 روستا در شهرستان سرخس دچار آسیب شده اند

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شاهین فتحی درباره آخرین زمین لرزه در خراسان رضوی گفت: تا کنون 15 زمین لرزه در منطقه رخ داده است که بزرگترین آن 7.7 ریشتر بوده است.

وی ادامه داد: 4 روستا در شهرستان سرخس شامل چلاته منار،چلاته حاجی کار، خارزار و چارمزار دچار آسیب شده اند.

معاونت عملیات امداد و نجات گفت: در طرح عملیاتی شعب که پیش از این در سازمان امداد و نجات تهیه شده بود؛ کلیه نیازهای امدادی منطقه براورد شده و مشکل خاصی در ارایه خدمات امدادی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر جلسه مدیریت بحران سازمان امداد ونجات با حضور دبیرکل و رییس سازمان امداد و نجات و ارتباط ویدیویی با رییس جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است.

فتحی در پایان از مردم خواست تا از حضور در منطقه آسیب دیده خودداری کنند و خبرها رو از منابع رسمی دریافت کرده و از تماس بی مورد با مناطق آسیب دیده خودداری کنند.

لازم به ذکر است زلزله‌ای با شدت شش ریشتر ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه بخش‌هایی از چند شهرستان خراسان‌رضوی را در مرکز و شرق این استان لرزاند.
به گزارش موسسه ژئوفیزیک کانون این زمین لرزه عمق 10 کیلومتری زمین در شهر سفیدسنگ از توابع بخش قلندرآباد شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب مشهد بود.
این زمین لرزه در مشهد نیز کاملا محسوس بود؛ بنا به گزارش برخی منابع شبکه تلفن برخی مناطق به دنبال این زمین لرزه دچار اختلال شده است.
مشخصات جغرافیایی این زلزله عرض 60،23 و طول 35،83ثبت شده است.
مرکز لرزه نگاری اعلام کرده پس از زلزله 6 ریشتری، چند پس لرزه نیز با قدرت 3 تا 4،7 ریشتری سفید سنگ را لرزانده است.

دریافت کننده و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701701

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند
  • وقوع زمین‌لرزه ۶.۹ ریشتر در جنوب ژاپن+ فیلم
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند