Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:43:47 GMT

23 تن مواد غذايي فاسد در همدان معدوم شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۱۳۳۵۷

23 تن مواد غذايي فاسد در همدان معدوم شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین خالقی‎مجد با اشاره به پایان طرح سلامت نوروزی و میزان بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی طی ایام نوروز افزود: از ابتدای طرح سلامت نوروزی به مدت 45 روز، 13 هزار و 228 مورد از این اماکن بازدید شد.

وی از صدور 74 مورد اخطار بحرانی برای مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی در همدان خبر داد و گفت: 161 مورد اخطار غیر بحرانی نیز برای مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان به معرفی 75 مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن بین راهی و عمومی به مراجع قضایی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ 171 مورد نیز از مراکز عرضه قلیان مورد بازدید قرار گرفته و 18 مرکز به مراجع قضایی معرفی شد.

وی از پلمپ 18 مرکز عرضه قلیان طی 45 روز با همکاری اداره اماکن در همدان خبر داد و گفت: 2 هزار و 705 کارت تندرستی برای کارکنان مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و مکان بین راهی و عمومی صادر شد.

خالقی‌مجد با اشاره به 100 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی در همدان، خاطرنشان کرد: 117 مورد از سامانه آبرسانی آب بازدید و 246 مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی انجام شد.

وی با اشاره به انجام 3 هزار و 324 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در ایام نوروز، بیان کرد: 23 هزار و 620 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف شامل مواد گوشتی، لبنی، روغنی، ادویه‌جات، شربت و ترشیجات کشف و معدوم شد.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان با اشاره به 28 مورد رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه 190، گفت: به 166 مورد شکایات تلفنی و حضوری مردمی نیز رسیدگی شد.

وی از 41 مورد برخورد با دستفروشان دوره‌گرد خبر داد و گفت: در طول اجرای طرح مراکز و اماکن عمومی حساس سه بار توسط بازرسان و کارشناسان بهداشتی مورد کنترل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود