Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@22:07:42 GMT

رابطه زناشويي پس از زايمان، علت کاهش آن چيست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۳۶۴۳

خبرگزاري آريا -
پس از زايمان، اندازه ديواره واژن، فرج و ساير اعضاي لگن به تدريج کاهش پيدا کرده و به حالت عادي بر مي گردند. اما بازگشت آنها به حالت عادي به ندرت رخ مي دهد. اين برگشت معمولا 4 تا 6 هفته زمان مي برد.

بلافاصله پس از زايمان،پارگيهاي واژن و فرج نيز موجب کاهش واکنش ارگاسمي اين اعضاو رسيدن به اوج لذت مي گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محل اپي زياتومي- برشي که در طي زايمان طبيعي، در ناحيه ورودي واژن زده مي شود- معمولا موجب بروز نگرانيهايي در زن و همسرش مي شود. بهبود اين زخم معمولا 2 هفته طول مي کشد ، اما ممکن است 4 ماه زمان ببرد.تا محل جوش خوردن زخم آنقدر حالت الاستيکي پيدا کند تا آميزش به راحتي و بدون مشکل انجام پذيرد.

آميزش زودرس، قبل از قطع خونريزي ،براساس ادعاي يکي از پژوهشگران جين رابينسون(1998) موجب بروز آمبولي هوا و مرگ زنان شده است. او در مقاله خود با عنوان ”مردن براي فعاليت جنسي" به 2 خطر عمده فعاليتهاي جنسي زودهنگام و قبل از توقف کامل خونريزي اشاره مي کند:

1- گشاد شدن سينوسهاي رحمي در ماه نهم و ورود هوا در رگهاي رحمي در طي فعاليت جنسي ( بويژه در زنان چند زا که رحم با سرعت کمتري منقبض مي شود)و خطر بروز آمبولي هوا

2-پرهيز از قرار گرفتن در وضعيت سجده تا توقف کامل خونريزي (قرار گيري رحم در سطحي بالاتر از دهليز راست قلب و ايجاد فشار منفي و مکيده شدن هوا به داخل سياهرگهاي باز و بروز آمبولي هوا)

بنابراين بهترين توصيه براي والدين، به تاخير انداختن فعاليت جنسي تا توقف ترشحات پس از زايمان است.زمان اعلام آمادگي براي شروع فعاليت جنسي در ميان افراد مختلف مي باشد.بسياري ازخانمها، براي کسب اين آمادگي به 6 ماه وقت نياز دارند. زوج بايد از زمان طولاني لازم براي سازگاري دوباره زن با فعاليت جنسي، آگاه شوند گاهي زوجهايي که اين آمادگي به آنها داده نشده احساس بي کفايتي و گناه مي کنند و مرد نيز در پايان 6 هفته پس از زايمان ممکن است احساس کند، کنار گذاشته شده يا فراموش شده است.

علل کاهش فعاليت جنسي پس از زايمان
ديس پاروني
ديس پاروني، يا درد هنگام آميزش، اين درد مي تواند ناشي از اپيزياتومي و پارگيهاي پرينه در طي زايمان باشد وحتي در صورت بهبودي نيز مي تواند موجب کاهش فعاليت جنسي زنان گردد.

در صورتي که از درد هنگام آميزش، رنج مي بريد، به يک ماما يا پزشک مراجعه کنيد. در اين مرحله يک معاينه واژينال براي بررسي علت ناراحتيهاي شما ضروري است زيرا مي تواند علل ترس و اضطراب شما را در مورد واژن و پرينه مشخص کند.

شيردهي
اگرچه ثابت شده است، شيردهي موجب ايجاد دلبستگي بين مادر و نوزاد مي گردد، مکيدن پستان توسط نوزاد براي مادر لذت بخش بوده و در برخي خانمها،موجب بروز تحريک مي شود. به همين دليل بسياري از مادران احساس گناه و اضطراب را تجربه مي کنند. به علاوه زن و شوهر ممکن است نتوانند با نقش دوگانه پستان کنار بيايندو بسياري از زنان، ترشح شير از سينه را زشت و خجالت آور مي دانند.

خستگي
بارداري و زايمان يک مرحله بحراني و در عين حال خوشايند براي بسياري از خانمهاست. اين دوره معمولا موجب بروز خستگي فوق العاده در شما ، به عنوان يک مادر مي شود. کسب مسووليت بيشتر و مراقبت کودک و شب نخوابيها نيز به اين خستگي اضافه مي کند. در اين موارد اغلب خواب به مسائل جنسي ترجيح داده مي شود و زن از عدم همکاري شوهرش مي رنجد.اختصاص دادن وقتي در اوايل روز و پيش از بروز خستگيها به مسائل جنسي مي تواند در حل اين مشکل مفيد باشد.

افسردگي پس از زايمان
ده درصد از مادران جوان، دوره اي از افسردگي شديد را در اولين سال پس از زايمان تجربه مي کنند. از دست دادن ميل جنسي يکي از ويژگيهاي شاخص اين بيماري است. اين بيماران نيازمند حمايت و درمان کافي هستند. در صورتي که تغيير ي در ميل به غذا خوردن و خوابيدن در خود احساس مي کنيد يا احساس مي کنيد در اغلب ساعات روز خلق گرفته اي داريد و دلتان مي خواهد گريه کنيد، حتمااين موضوع را با ماما يا پزشکتان در ميان بگذاريد، زيرا ممکن است دچار درجاتي از افسردگي پس از زايمان شده باشيد.

زايمان
بسياري از زنان نمي توانند با مشکل برهنه شدن بدنشان در مقابل ديگران و بي احترامي ناشي از آن کنار بيايند. هنگامي که زايمان تجربه اي صدمه آور و سرشار از اين صحنه ها باشد، ترس از عدم بهبود صدمات ناشي از اين زايمان در دل زن ريشه مي دواند. . بسياري ازخانمها، نااميدي و احساس شکست زيادي را به علت ناتواني در انجام زايمان طبيعي تجربه مي کنند. در اين موارد تشويق زن به صحبت کردن از تجربه هاي زايمانش به بهبود او کمک خواهد کرد. بنابراين، اگر تجربه زايمان ناخوشايندي داشته ايد، سعي کنيد موضوع را با همسر و اطرافيانتان در ميان بگذاريد و از آنها بخواهيد از شما بيشتر حمايت کنند.

مشکلات زنانگي
بسياري از زنان ، زن بودن را بسيار مشکل مي دانند. آنها با پريودهاي ماهانه، سندرم پيش از قاعدگي، يائسگي و مشکلات ناشي از روابط جنسي ، سخت تر کنار مي آيند. خانمهايي که مسائل جنسي را تنها به عنوان بهانه اي براي بچه دارشدن قبول کرده اند، فعاليت جنسي را پس از زايمان ديرتر آغاز خواهند کرد. اين زنان ممکن است مسائل جنسي را تنها براي بجه دار شدن تحمل کرده باشند، اما پس از زايمان آن را غير ضروري تشخيص مي دهند.در حالي که فعاليت جنسي لذت بخش، بخشي از صميميت زناشويي است و به تداوم روابط زن و شوهر کمک مي کند.

پذيرش نقش مادري
سازگاري با يک نوزاد به پشتوانه اي قوي نيازمند است. خانمهايي که خودشان مراقبتهاي مادرانه کمتري را دريافت کرده و يا فاقد اين حمايتها بوده اند، سازگاري با نقش مادري را بسيار مشکل مي دانند و اين مشکل را با حمايت و مراقبت بيش از حد خودشان از نوزاد ، جبران مي کنند و به اين ترتيب وقت کمتري براي پرداختن به خود و يا همسرشان خواهند داشت.

وجود مشکلات درروابط همسران
بسياري از افراد براي حل مشکلات زن و شوهرهايي که با هم اختلاف دارند توصيه مي کنند زوج ، بچه دار شوند تا روابطشان مستحکمتر شود، در حالي که اين توصيه در اغلب مواقع درست نيست.مشکلات ارتباطي پيش از تولد کودک، اغلب با تولدفرزند تشديد مي شودو اين امر بر روابط جنسي نيز تاثير مي گذارد. بنابراين والدين بايد تشويق شوند که احساسات خود را با هم مطرح کرده و به اشتراک بگذارند.از هر خلوتي براي تبادل افکار و آرزوهايتان با هم استفاده کنيد.

مشکلات ارتباطي شوهر
مردان نيز ممکن است پس از تولد کودک، دچار کاهش فعاليتهاي جنسي شوندو کنار آمدن با نقش جديدشان را به عنوان پدر مشکل بيابند. در اين موارد پدران اسيب پذير تر و حساستر شده و نيازمند حمايت بيشتري هستندو از توجه مطلق همسرشان به کودک شکايت دارند.

احساس والدين در مورد ترس از مشاهده توسط نوزاد
بسياري از والدين از اينکه به محض آغاز فعاليت جنسي ، کودک بيدار شده و شير مي خواهد شکايت دارند.

روابط جنسي و شيردهي
شيردهي آثار حسي بسياري دارد، اما ممکن است زنان شيرده ، خستگي و عدم علاقه به فعاليت جنسي را در اين دوران تجربه کنند. بسياري از خانمها احساس مي کنند نياز بدنشان به تماس حسي با برقراري شيردهي، برطرف شده و نيازمند تماس حسي بيشتري با همسرشان نيستند. در حالي که عده اي ديگر شيردهي را تجربه اي حسي و عميق دانسته و در طي آن به ارگاسم مي رسند.پرشير بودن سينه ها نيز از نظر بسياري از همسران خوشايند است، ولي عده اي آن را نامطلوب مي دانند.

اثر شيردهي بر ميل جنسي شناخته شده،بعضي از خانمها، با تغييري درفعاليت و ميل جنسي خود مواجه نمي شوند ،ولي عده اي ديگر اين کاهش را تجربه مي کنند.براساس يکي از پژوهشها، ميل جنسي زنان شيرده درمقايسه با گروهي که کودکانشان رابا شيشه تغذيه مي کنند،کاهش نشان مي دهد.

منبع: drmolaei.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر

سید محمد مهدی سجادی گفت: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته ای در کاهش آلام و مشکلات مردم عزیز و صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تا کنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند، که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیلزده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • مسابقه عجیب شترسواری زنان در عربستان؛ سقوط برخی سوارکاران زن از روی شتر و مصدومیت آنها + ویدئو
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟