Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@22:50:39 GMT

شرایط فرزندپذیری در استان قم

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۴۳۸۹

شرایط فرزندپذیری در استان قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،با تبیین شرایط فرزند پذیری توسط خانواده‌های واجد شرایط، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های شبه خانواده بهزیستی فرزند خواندگی و حضور فرزندان در خانواده است.

وی افزود: فرزند پذیری توسط خانواده‌های واجد شرایط می‌تواند موجب رفع مشکلات روحی اطفال بدون سرپرست شده و نقش و تأثیر چشمگیری برای زوجینی که از نعمت فرزند محروم هستند داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: اما در واگذاری فرزندان به خانواده‌ها با توجه به امانت بودن این اطفال نزد بهزیستی و مراجع قضایی، حساسیت‌های خاصی وجود دارد.

سلیقه ادامه داد: امکان انتخاب از میان متقاضیان، دقت نظر در انتخاب والدین مناسب که صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، علاقه و توان جسمی و روحی دارند به صورت موشکافانه باید صورت بگیرد.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که در این زمینه ضرورت دارد، صلاحیت نگهداری فرزندان از سوی متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی که با متن این قانون همراه و هماهنگ است، گفت: به منظور تحقق منافع عالیه کودک و برخورداری از خوشبختی دنیوی و سعادت اخروی که اصلی اساسی است، ویژگی‌های واجدین شرایط فرزندپذیری در این قانون به صراحت بیان شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: براساس قانون، احراز صلاحیت زوجین متقاضی برای تأیید صلاحیت و تحویل طفل لازم الاجرا است و این مسؤولیت سنگین در مرحله نخست از سوی قانونگذار به سازمان بهزیستی سپرده شده است.

وی افزود: باید به این نکته مهم همواره توجه داشت که هدف و رسالت دفتر فرزندخواندگی برطرف کردن مشکلات ناشی از فقدان فرزند در زندگی زوجین نابارور و برآوردن آرزو و نیاز ایشان به داشتن فرزند نیست، بلکه بر طبق دستورالعمل‌های تخصصی مراقبت و پرورش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و آیین نامه اجرایی فرزندخواندگی، بهزیستی موظف به تأمین منافع عالیه کودکان، دفاع از حقوق ایشان، فراهم کردن بستر مناسب رشد همه جانبه از طریق حضور در کانون گرم خانواده یعنی فرزندخواندگی است.

سلیقه گفت: به همین دلیل درخواست متقاضیان با تعیین اولویت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در نتیجه انتخاب مناسب‌ترین و بهترین زوجین و معرفی آنان به دستگاه قضایی برای تصمیم گیری نهایی و صدور احکام قضایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اولویت واگذاری فرزند به خانواده‌های قمی عنوان کرد: اولویت با زوجینی است که شیعه، تبعه ایران، ساکن یکی از شهرهای استان قم، دارای عقد دائم، حداکثر دارای 45 سال سن، تحصیلات حداقل دیپلم با سابقه پنج سال زندگی مشترک، موقعیت شغلی و اجتماعی مناسب، در آمد و تمکن مالی مناسب و قادر به ارائه گواهی ناباروری از مراکز درمان ناباروری معتبر بوده و همچنین به انجام واجبات و ترک محرمات الزام داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: نباید هیچ یک از زوجین دارای محکومیت جزایی مؤثر به علت ارتکاب جرائم عمدی باشند.

سلیقه عنوان کرد: در سال‌های اخیر تعداد متقاضیان ثبت نام فرزندپذیری که شرایط مطلوبی دارند به دلایلی مانند افزایش نرخ ناباروری و تبلیغات رسانه‌های جمعی به صورت چشمگیری رو به افزایش بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده پذیرش فرزندان در مراکز شبانه روزی بهزیستی بیمار، معلول و بدسرپرست بوده و تعداد فرزندان نوزاد سالم و به لحاظ قانونی قابل تحویل رو به کاهش است، بهزیستی حتی از بین افراد با شرایط مطلوب نیز ناچار به انتخاب مناسب‌ترین افراد خواهد بود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت: از سال گذشته نهضت تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی اولویت دار شامل ویلچر، تشک مواج و سمعک به تعداد 4 هزار مورد بین معلولان دهک یک تا 7 که دارای معلولیت تایید شده در کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت بهزیستی بودند توزیع شد.

شیخانی با بیان اینکه این اقلام براساس نیاز سنجی صورت گرفته و با توجه به اینکه بیشترین نیاز معلولان اعلام شده بود در اولویت بوده، افزود: پارسال حدود 8 میلیارد تومان تامین اعتبار دراین خصوص انجام شده که امسال پیش بینی می شود این مبلغ حدود 8 تا 10 میلیارد تومان باشد.

وی گفت: افرادی که تاکنون  وسایل کمک توانبخشی را دریافت نکرده اند و  جامانده اند برای  دریافت این اقلام می توانند با مراجعه به ادارات شهرستانها درخواست خودشان را مطرح و در صورت تایید کمیسیون و یا کارشناس مربوطه این اقلام را دریافت کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت:  سال گذشته در مرحله اول برای این سه نوع اقلام توانبخشی  و امسال هم در صورت تامین اعتبار  برای تمام وسایل توانبخشی همچون وسایل کمک بینایی، کمک شنوایی، قطعات کاشت حلزون ، واکر ، کالسکه CP  برای معلولان برنامه ریزی شده است .

دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه