Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سرهنگ جهانگیر کریمی در جمع کارشناسان مشاوره نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: امروز باید میان دانش آموزان و مشاوران اعتمادسازی ایجاد شود و تا دانش آموزان بتوانند براحتی مشکلات خود را با مشاوران در میان بگذارند.
وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون در این زمینه موفق عمل نکرده ایم، اظهار کرد: بابررسی پرونده های خاص می بینیم که فرد 24 ساله کلکسیونی از جرائم را انجام می دهد و توسط نیروی انتظامی دستگیر و سپس اعدام می شود این در حالی است که تاکنون اقدام به دلایل شکل گیری و انجام جرم توسط این افراد نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ کریمی افزود: تحقیقات نشان می دهد که فاصله بین بروز و شکل گیری جرم چهار یا پنج سال است که دیده نمی شود و پس از بروز جرم مشخص می شود و این همان نکته ای است که اهمیت اعتماد سازی میان مشاوران و دانش آموزان را به ما نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: مشاوران و روانشناسان می توانند با شناسایی مشکلاتی که زمینه بروز جرم را فراهم می کنند به خلاء های موجود در این بخش کمک کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: بنابراین اگر بتوانیم افراد بیش فعال را در سنین ابتدایی شناسایی کنیم، بسیاری از جرائم و مشکلات کاهش می یابد.
وی به کارشناسان مشاوره آموزش و پرورش استان توصیه کرد که قبل از بروز جرم وارد میدان عمل شوند و اقدام به بررسی آسیب های اجتماعی کنند.
سرهنگ کریمی همچنین یادآور شد: در حوزه اعتیاد نیاز به مشاوره فعال، ارتباط و تعامل بیشتر با دانش آموزان هستیم بنابر این اگر بتوانیم به درستی اقدام به رصد و غربالگری افراد کنیم می توان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نتایج مورد دلخواه خود را بدست آوریم.
هم اکنون در استان اصفهان بیش از 850 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند که یک سوم آنها در مقطع ابتدایی حضور دارند و از همان ابتدا باید آموزش های لازم به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی به آنها ارائه می شود.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر ، مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت:کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند