Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛کارشناسان اعتقاد دارند ملاک موفقیت و کسب ثروت و درآمد یک فرد در دنیا علاقه او به تحصیل و علم‌اندوزی، تلاش و همت زیاد و ریسک پذیری است، اما در کنار تمامی این موارد تحصیل در یک دانشگاه مطرح و شرکت در کارگاه‌های آموزشی، بهره بردن از گنجینه معلومات استادان نخبه و فرصت گفت‌وگو با دانشجویان برتر هم بر موفقیت فرد در زندگی و کار تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، بسیاری از والدین در جهان تلاش می‌کنند فرزندان آن‌ها در دانشگاه‌های تراز اول جهانی تحصیل کنند تا در آینده شاهد موفقیت بیشتر آنان باشند. بسیاری از شرکت‌ها و موسسات آماری در دنیا که وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر را بررسی کرده‌اند، بر این باورند فارغ التحصیلان این دانشگاه‌ها در مقایسه با دانش‌آموختگان دیگر از حقوق و درآمد بالاتری برخوردار هستند. بر این اساس یک رتبه بندی در خصوص وضعیت درآمد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر جهان دسته بدنی شد که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید. در صدر این رتبه بندی، دانشگاه MIT و Harvey Mudd College قرار دارد که میانگین دریافتی فارغ‌التحصیلان آن بالغ بر ۱۱۰ هزار دلار در سال است. رتبه بعدی متعلق به دانشگاه استنفورد و دانشگاه هاروارد با میانگین درآمد ۱۰۰ هزار دلار در سال بوده است. دو دانشگاه liberal arts school Washington و Lee University نیز به عنوان بهترین‌های این فهرست معرفی شدند که فارغ التحصیلان آن‌ها درآمدی در حدود ۱۰۰ هزار دلار دارند. از جمله سایر دانشگاه‌های درآمد زا برای فارغ‌التحصیلان می‌توان به Stevens Institute of Technology، Caltech، Rensselaer Polytechnic Institute، Georgetown University و Tufts University اشاره کرد که دانشجویان این مراکز آموزش عالی پس از اتمام درس و استخدام در موسسات و سازمان‌ها بین ۹۰ الی ۱۰۰ هزار دلار درآمد کسب می‌کنند. بسیاری از دانشجویان این دانشگاه‌ها حتی در زمان دانشجویی با ایده‌های برتر و خلاقانه خود جذب بازار کار شده و به سرعت به یک کارآفرین برتر تبدیل شده اند. گفتنی است؛ فارغ التحصیلان رشته‌های فناوری اطلاعات، پزشکی، مهندسی و برخی شاخه‌های هنر اکنون در دنیا صاحب درآمدهای بالا هستند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرار سرمایه‌ها از اسرائیل ادامه دارد
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • مشکل صلاح کلوپ را میلیاردر می‌کند!
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند