Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:47:42 GMT

120 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کارخانه GTI سلطانیه

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۵۴۷۷۵

120 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کارخانه GTI سلطانیه

استاندار زنجان به حضور سرمایه‌گذار خارجی در شرکت آرین توتون صنعت سلطانیه اشاره کرد و افزود: شرکت ژاپنی با خرید این شرکت، 120 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید برای طرح توسعه آن هزینه می‌کند.

به گزارش ایسنا، اسدالله درویش‌امیری در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال 96 که در محل کارخانه شرکت جی‌تی‌آی پارسیان برگزار شد، ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از بخش تولید استان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر مطابق با اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، حمایت‌هایی در قالب پرداخت تسهیلات، بخشودگی جرائم مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی برای واحدهای تولیدی دارای مشکل صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حضور این شرکت خارجی توانمند در بخش تولید سیگار اشاره کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری برای طرح توسعه این شرکت در سرجمع سرمایه‌گذاری خارجی استان لحاظ نشده که این‌کار باید صورت گیرد.

درویش‌امیری ادامه داد: در این کارخانه 151 نفر مشغول فعالیت بودند که با توسعه آن در این مرحله میزان اشتغال به 313 نفر رسیده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه سخن گفتن از تولید سیگار شاید به ظاهر خوشایند نباشد، خاطرنشان کرد: در اقتصاد و شرایط جامعه باید واقع بین باشیم. امروز حجم عمده‌ای از نیاز سیگار کشور که برای آن متقاضی وجود دارد، از طریق مبادی قانونی و غیرقانونی وارد کشور می‌شود که تولید سیگار در داخل کشور می‌تواند فواید اقتصادی آن را برای جامعه به ارمغان آورد.

وی با ابراز امیدواری از اجرای سریع طرح‌های توسعه این کارخانه، اظهار کرد: تکمیل این طرح توسعه و تحقق سرمایه‌گذاری جدید در این واحد از نتایج عملی برجام محسوب می‌شود که با توجه به سرعت بالای اجرای عملیات فیزیکی طرح توسعه این واحد تولیدی، امید است در شهریورماه سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

درویش‌امیری با بیان اینکه ژاپنی‌ها برای سرمایه‌گذاری در هر نقطه‌ای بسیار اهل محاسبه هستند، افزود: انتخاب بازار ایران و شهر سلطانیه برای این سرمایه‌گذاری دارای اهمیت زیادی است؛ چراکه ورود این شرکت به بازار ایران و سرمایه‌گذاری‌های جدید آن موجب اشتغال دو هزار نفری خواهد شد.

استاندار زنجان، محوریت اشتغال و تولید را در سال‌جاری مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی ـ تولید و اشتغال، تمام تمرکز مسئولان استانی در راستای حمایت از هر فرد و گروهی که برای تحقق این هدف تلاش کند بی‌دریغ خواهد بود و تمام ظرفیت و توان استان در این راستا به کار گرفته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز به فعالیت موثر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اشاره کرد و گفت: مصوبات این کارگروه موجب شد تا 27 واحد تولیدی استان مجددا احیا شوند.

ناصر فغفوری اظهار کرد: با احیای این 27 واحد تولیدی 860 شغل جدید ایجاد شده و برای احیای این واحدهای تولیدی 14 میلیارد تومان تسهیلات ارائه شد.

وی، توجه به اشتغال و تولید را در سال‌جاری بسیار بااهمیت برشمرد و افزود: محوریت برنامه‌های اقتصادی که در سال‌های اخیر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده باید بر مدار تولید و اشتغال باشد و انتظار از دستگاه‌های متولی در این بخش بسیار زیاد است.

این مسئول با بیان اینکه عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان طی سال گذشته مناسب بود، یادآور شد: با تدبیر استاندار زنجان و تلاش اعضای کارگروه شاهد تحقق سهم اعتباری تسهیلات بانکی و عبور از میزان تعیین شده بودیم که حاصل این حمایت‌ها نیز در تثبیت اشتغال‌های متزلزل، ایجاد شغل‌های جدید و تقویت واحدهای تولیدی برای ادامه فعالیت، نمایان بوده است.

وی به عملکرد این کارگروه در استان اشاره و اظهار کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید طی پارسال به میزان 207 مصوبه برای واحدهای تولیدی داشتیم که 165 مصوبه اجرایی و 42 مصوبه نیز در حال اجرا است. در مجموع 80 درصد مصوبات کارگروه عملیاتی شده است.

فغفوری از پرداخت 550 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: 40 جلسه کارشناسی نیز برای ارائه خوراک به کارگروه تسهیل و رفع موانه تولید در استان برگزار شده است.

در این جلسه، بررسی برخی مشکلات واحد جی‌تی‌آی پارسیان برای اجرای طرح توسعه، جزو مصوبات کارگروه بود تا توسط دستگاه‌های متولی پیگیری و مرتفع شود. همچنین مشکلات و درخواست‌های واحدهای تولیدی دیگر نیز در این جلسه طرح و بررسی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

  وی افزود: کشور‌های همسایه افریقایی، کشور‌های اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشور‌ها داریم.   علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشور‌های عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.   وی خاطرنشان کرد: با کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشور‌ها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشور‌ها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشور‌ها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.   توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو   وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمند‌های طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.   علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.   وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.   حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا   وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.   وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.   اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری   علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشور‌های منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میز‌های کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشور‌های هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازار‌های جدید و حوزه تامین است.   وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارز‌های محلی، توسعه بازار‌های مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشور‌ها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازار‌های صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟