Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، منصور آتشی افزود: از اهداف مهم این سازمان، ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه‌ شدگان و ایجاد رضایت ذینفعان است تا بتوانند با کمترین صرف زمان و هزینه خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: از این ‌رو به منظور دستیابی به چنین هدفی در حال بازنگری فرآیندهای موجود هستیم و بهبود گردش کارها را آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: همه اقدامات سازمان تامین اجتماعی به قصد خدمت ‌رسانی مطلوب ‌تر و خلق ارزش به ذی‌نفعان است و یکی از راهبردهای کلان این سازمان حرکت به سوی ایجاد ساختار و فرایندهای هوشمند و خدمت‌گراست.
آتشی ادامه داد: در این خصوص بهبود ساختار و فرآیندها را می‌توان گام اول دانست که بخشی از آن پرونده الکترونیک است تا فضایی ایجاد شود که ارائه خدمات از طریق بررسی اطلاعات ثبت و تصاویر اسکن شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازطراحی چیدمان و اصلاح سیستم مکانیزه و اصلاح گردش امور در دستور کار قرار دارد، به طوری که شاهد کاهش ایستگاه‌های مراجعه ارباب رجوع ، کاهش زمان انتظار و صف در واحدهای اجرایی باشیم.
وی به پرونده الکترونیک به عنوان یکی از برنامه های سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مطالعات اولیه پرونده الکترونیک از حدود دو سال پیش آغاز و عملیات اجرایی آن نیز از تیرماه سال ١٣٩٤ شروع شد.
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اجرای طرح پرونده الکترونیک ابتدا در شعبه ٢٧ تهران به صورت پایلوت (آزمایشی) آغاز شد. سپس با اندکی تغییر در طرح اولیه، به ٤٨ شعبه که عمدتا از تهران بودند، تسری یافت و سپس تعداد شعب پایلوت به ٥٩ شعبه افزایش یافت که پس از بررسی نتایج و تغییراتی در معماری پروژه، طرح پرونده الکترونیک با معماری جدید در شعب ٢٥ و ٤ تهران به صورت پایلوت اجرا شد.
وی با بیان این‌که پرونده الکترونیک در دو مرحله بیمه ‌شدگان جدید و قدیمی تعریف شده است، گفت: فاز اول پرونده الکترونیک را برای بیمه‌شدگان جدیدالورود در سراسر کشور راه‌ اندازی کردیم، به عبارت دیگر، در حال حاضر اطلاعات بیمه‌شدگان جدید در سراسر کشور به صورت الکترونیک ثبت می‌شود و در رابطه با بیمه‌شدگان قدیمی هم اسکن و تصویربرداری پرونده‌ها در شعب تهران در حال انجام است.
آتشی افزود: الکترونیکی شدن پرونده‌ها باعث حذف گردش کاغذی پرونده‌ها شده که این امر مزایای زیادی هم برای بیمه شده و هم برای سازمان دارد البته این امر منحصر به بخش امور فنی بیمه‌شدگان نیست، بلکه به موازات اجرای آن در این بخش، در واحد امور فنی مستمری‌‌ها و درآمد حق بیمه نیز در حال انجام است.
مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیمه‌شدگان در هر سال به طور متوسط ١٢ میلیون بار به واحدهای اجرایی مراجعه می‌کنند که در هر نوبت مراجعه، حداقل یک بار از این پرونده‌ها استفاده می‌شود.
وی اضافه کرد: به عبارت دیگر هر سال حداقل ١٢ میلیون بار پرونده‌ها در شعبه یا بین شعب یا حتی شهر یا استان جابه‌جا می شود که این‌گونه جابه‌جایی پرونده‌های کاغذی مخاطراتی را به همراه دارد .در حالی ‌که با الکترونیکی شدن پرونده‌ها مخاطرات به حداقل می‌رسد.
وی افزود: ایجاد پرونده الکترونیک دیگر به عنوان نیاز مطرح نبوده، بلکه یک ضرورت و الزام برای توسعه سازمان محسوب می‌شود.
آتشی، کاهش زمان انتظار برای دریافت خدمات توسط بیمه شده، کاهش تردد مراجعان، فراهم کردن بستر خدمات غیرحضوری، سهولت دسترسی به اطلاعات پرونده‌ها، افزایش سرعت، دقت و صحت در خدمات‌رسانی، کاهش خطای کاربری و مخاطرات ناشی از جابه‌جایی پرونده‌ها و افزایش ضریب امنیت پرونده‌ها در هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی، امکان بهره‌گیری همزمان از اطلاعات پرونده‌ها در همه واحدهای اجرایی و استفاده بهینه از نیروی انسانی و فضای فیزیکی در شعب را از دیگر مزایای ایجاد پرونده‌های الکترونیک برشمرد.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد.
اجتمام**7268 ** 1418
تنظیم کننده: مهناز بیرانوند** انتشار: مریم برزآبادی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم روز جهانی کارگر اظهار کرد: جامعه شریف کارگران در همه عرصه‌های انقلاب حضوری تاثیرگذار داشتند و در عصر انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند.

وی افزود: امروز اگر شاهد شکوفایی، توسعه در عرصه‌های گوناگون کشور هستیم مرهون زحمات کارگران است و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «کارگران ستون فعالیت‌های اقتصادی کشور هستند» و این جایگاه ارزشمند کارگران را می‌رساند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اذعان کرد: با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان توانسته‌ایم که خدمتگزار کارگران استان باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۹ هزار و ۲۸۰ واحد تولیدی در استان اعلام کرد: ۱۹ هزار بازرسی در سال گذشته برای بهداشت، حفاظت کارگران و ایمنی انجام شد.

پیشکاری تصریح کرد: ۱۰ هزار پرونده در حوزه روابط کار، بیمه بیکاری پرونده‌ها بررسی شدند و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات وزارت کار در کردستان بهره‌مند هستند.

وی اذعان کرد: ارتقای دانش، آگاهی، تحرکات جسمی، نشاط کارگری را در استان مدنظر قرار دادیم و در واحدهایی که ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را بیمه کرده‌اند خانه بهداشت را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حوزه اشتغال با راهبری و اندیشه مسوولان استان سال گذشته، جلسات کارگروه اشتغال استانی و شهرستانی را برگزار کردیم و رویدادهای مختلف اشتغال را برگزار کردیم و دانشجویان را با واحدهای تولیدی استان آشنا کردیم.

پیشکاری اذعان کرد: در راستای تفاهمنامه ای که با دانشگاهها و آموزش و پرورش منعقد شد زمینه آموزش چهره به چهره دانشجویان در زمینه رویدادهای اشتغال و فعالیت واحدهای تولیدی مهیا شد.

وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، اضافه کرد: آموزش مهارت‌آموزی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در کردستان مورد توجه است.

کد خبر 6092958

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است