Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس ستاد انتخابات استان تشريح کرد:
آخرين آمار داوطلبان انتخابات شوراها/ اعلام زمان‌بندي انتخابات/ توصيه به مردم و احزاب/ رصد فعاليت‌هاي انتخاباتي




رييس ستاد انتخابات استان آذربايجان شرقي در گفت‌وگو با خبرنگاران، آخرين آمار داوطلبان انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سعيد شبستري گفت: در پايان آخرين روز از مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهاي اسلامي، 13 هزار و 936 نفر در سطح استان با مراجعه به فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها نسبت به نام‌نويسي در اين انتخابات اقدام کردند.

وي، شمار داوطلبان انتخابات شوراهاي شهري را دو هزار و 428 نفر و داوطلبان انتخابات شوراهاي روستايي را 11 هزار و 508 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد مجموع داوطلبان انتخابات شوراها نسبت به دوره چهارم تقريبا 10 درصد افزايش يافته است.

رييس ستاد انتخابات استان با بيان اينکه در پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي در استان آذربايجان شرقي، شش هزار و 781 نفر براي عضويت در شوراها انتخاب مي‌شوند، گفت: در حوزه‌هاي شهري به طور متوسط براي هر کرسي شورا 7.35 و در حوزه‌هاي روستايي به ازاي هر کرسي 1.79 داوطلب نام‌نويسي کرده‌اند.

وي با اشاره به اينکه شهر تبريز با 672 داوطلب براي 13 کرسي بيشترين تعداد ثبت‌نام کننده را در انتخابات دارد، افزود: شهرهاي مرند، اهر، مراغه، سهند و هادي‌شهر به نسبت اعضاي شوراهاي شهري، بعد از شهر تبريز بيشترين ثبت‌نام کننده را دارند و شهرهاي ليلان و زرنق نيز با 9 نفر داوطلب براي 5 کرسي داراي کمترين داوطلب هستند.

شبستري، تعداد بانوان ثبت‌نام کننده در اين دوره از انتخابات شوراها در سطح استان را 411 نفر اعلام کرد و گفت: 267 نفر از اين تعداد در حوزه‌هاي شهري و مابقي در حوزه‌هاي روستايي نام‌نويسي کرده‌اند و تعداد بانوان داوطلب نيز در اين دوره نسبت به دوره قبل حدود 66 درصد افزايش يافته است.

وي در خصوص ميانگين سني داوطلبان انتخابات شوراها نيز گفت: يک‌هزار و 145 نفر از داوطلبان زير 30 سال و 167 نفر بالاي 75 سال سن دارند و بيشترين تعداد داوطلب نيز در محدوده سني 36 تا 40 سال قرار دارند.

به گفته شبستري، 42 نفر از داوطلبان داراي تحصيلات حوزوي، 105 نفر داراي مدرک دکترا، 758 نفر فوق‌ليسانس، 2364 نفر ليسانس، 430 نفر فوق‌ديپلم، 1469 نفر ديپلم و 8768 نفر زيرديپلم هستند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي درخصوص زمان‌بندي انتخابات شوراهاي اسلامي نيز گفت: از امروز به مدت 10 روز سوابق داوطلبان توسط هيات‌هاي اجرايي شهرستان‌ها از مراجع قانوني چهارگانه استعلام شده و پس از آن به مدت يک هفته رسيدگي به صلاحيت داوطلبان در اين هيات‌ها انجام مي‌شود.

وي با بيان اينکه اسامي داوطلبان در روز 24 فروردين به هيات‌هاي نظارت شهرستان‌ها اعلام مي‌شود، افزود: اين هيات‌ها به مدت يک هفته به صلاحيت داوطلبان رسيدگي و نتيجه بررسي‌ها را به هيات‌هاي اجرايي اعلام مي‌کنند.

شبستري خاطرنشان کرد: مراتب تاييد يا رد صلاحيت داوطلبان در روز دوم ارديبهشت به خود آنان ابلاغ مي‌شود و داوطلبان رد صلاحيت شده از روز سوم ارديبهشت به مدت چهار روز مهلت شکايت به هيات‌هاي نظارت را دارند که شکايت آنان در اين هيات‌ها به مدت 10 روز بررسي مي‌شود.

وي اضافه کرد: نتيجه نهايي بررسي هيات‌هاي نظارت در 17 ارديبهشت به هيات‌هاي اجرايي و داوطلبان اعلام مي‌شود و هيات‌هاي اجرايي ظرف سه روز آگهي اعلام اسامي نهايي نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي را منتشر مي‌کنند.

شبستري گفت: نامزدهاي انتخابات از روز 21 ارديبهشت به مدت يک هفته فرصت تبليغات دارند و بعد از يک روز ممنوعيت تبليغات، روز 29 ارديبهشت انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي برگزار مي‌شود.

رييس ستاد انتخابات استان در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر رعايت دقيق قانون از سوي هيات‌هاي اجرايي و نظارت استان، گفت: مجريان و ناظران انتخابات تلاش مي‌کنند تا افراد شايسته وارد عرصه انتخابات شوند و در نهايت انتخاب با مردم است.

وي با تاکيد بر اينکه مردم بايد آگاهانه انتخاب کنند، افزود: مردم بايد از خود سوال کنند کساني که ميلياردها خرج مي‌کنند تا وارد شورا شوند چه هدفي در سر دارند؟

شبستري با بيان اينکه وجود شوراي سالم و شايسته بسياري از مشکلات شهري و روستايي را حل مي‌کند، گفت: مردم بايد دقت کنند تا افرادي دلسوز، فهيم، فرهيخته و داراي سوابق مثبت وارد شوراها شوند.

وي با تاکيد بر اينکه بايد جايگاه احزاب در انتخابات تقويت شود، گفت: طبيعتا بررسي سوابق و برنامه‌هاي تک‌تک نامزدها بويژه در شهرهاي بزرگي مانند تبريز غيرممکن است، بنابراين بايد احزاب وارد صحنه شده و با تبيين برنامه‌ها و اهداف خود، نامزدهاي مورد اعتماد را معرفي کنند.

شبستري خاطرنشان کرد: البته در چند دوره اخير انتخابات مردم به ليست‌هاي ارائه شده از سوي احزاب رأي داده‌اند که نشان‌گر اعتماد مردم به احزاب است و انتظار مي‌رود احزاب با استفاده از اين اعتماد عمومي، افرادي شايسته و لايق را در ليست‌هاي خود قرار دهند.

وي اظهار داشت: خوشبختانه در دولت يازدهم فضاي خوبي براي فعاليت احزاب فراهم شده و در استان آذربايجان شرقي نيز علاوه بر تشکيل خانه احزاب، تعداد احزاب و تشکل‌هاي سياسي مجوزدار از 19 به 42 مورد افزايش يافته است.

رييس ستاد انتخابات استان با اشاره به اينکه همه سلايق و تفکرات سياسي در اين دوره از انتخابات شوراها نماينده دارند، گفت: اين امر نشان‌گر انتخاباتي پرشور و رقابتي در 29 ارديبهشت است و جاي اميدواري است که همه گروه‌ها خود را در سرنوشت کشور دخيل مي‌دانند.

وي با تاکيد بر اينکه فعاليت انتخاباتي داوطلبان انتخابات شوراها از امروز به صورت دقيق رصد مي‌شود، گفت: در صورت مشاهده تخلف قانوني يا تبليغات پيش از موعد، مراتب به ستاد پيشگيري از جرائم انتخاباتي گزارش و طبق قانون با متخلفان برخورد مي‌شود.

شبستري همچنين از اصحاب رسانه خواست تا در جهت آگاه‌سازي و روشنگري مردم حرکت کرده و براي حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي رأي که خواسته اصلي مسئولان نظام و مجريان انتخابات است تلاش کنند.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند

امام جمعه شهرستان خوی گفت: در گره‌گشایی مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گرامیداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا خطاب به اعضای شوراها اظهار کرد: منتخبان مردم در مدیریت شهری و روستاها باید امانت‌دار مردم و بیت‌المال باشند.

وی افزود: مسئولیت خطیری که بر عهده دارید، در راستای حل مشکلات مردم و جامعه به‌کارگیری کنید.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اعضا شوراهای شهر باید به فکر شهروندان بوده باشند و از هرگونه فعالیت در راستای مطامع شخصی بپرهیزند.

قاسم‌خانی خطاب به شوراها ادامه داد: در گره‌گشایی از مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی (ع) باشد.

کد خبر 748412

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند