Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آبله مرغان به شدت واگير است. اگر واکسينه نشده ايد و در معرض فردي که آبله مرغان دارد قرار بگيريد احتمال ابتلاي شما به آبله مرغان بسيار زياد است.


آبله مرغان در بارداري
بستگي دارد. اگر قبلا آبله مرغان گرفته باشيد مصون هستيد. اگر واکسيناسيون آبله مرغان انجام داده باشيد نيز ايمن هستيد.
مقدار استاندارد واکسن آبله مرغان که در ابتدا توصيه شد حدودا از هشتاد تا هشتاد و پنج درصد موارد بيماري جلوگيري کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسيناسيون مجدد نيز براي اطمينان خاطر انجام مي شود.
از آن جايي که بزرگسالان مصون هستند تعداد کمي از خانم هاي باردار مبتلا به آبله مرغان مي شوند؛ حدود يک تا پنج مورد در هر ده هزار خانم باردار. اما در صورتي که مصون نباشيد و باردار باشيد احتمال ابتلا به آبله مرغان خيلي زياد است اما بر روي جنين تاثيري نمي گذارد. مي توانيد با انجام آزمايش خون سيستم ايمني بدن را چک کنيد.

اگر در ابتداي بارداري مبتلا به آبله مرغان شوم چه اتفاقي براي جنين مي افتد؟
جنين به احتمال زياد آسيبي نمي بيند. اما اگر در سه ماهه اول يا دوم بارداري مبتلا به آبله مرغان شويد احتمال کمي وجود دارد که جنين به سندرم آبله مرغان مادرزادي دچار شود. احتمال ابتلاي جنين به سندرم افزايش مي يابد اگر مادر در هفته سيزدهم بارداري تا هفته بيستم بارداري مبتلا به آبله مرغان شود.
سندرم آبله مرغان مادرزادي همراه با نقص تولد مانند خراش و زخم پوست، سر کوچک، مشکلات بينايي و مشکلات عصبي مي باشد. جنين مبتلا به سندرم آبله مرغان مادرزادي در رحم با سرعت کمي رشد مي کند و از ناتواني هاي روحي و جسمي رنج مي برد. اين مسئله ممکن است باعث سقط جنين يا تولد فرزند مرده شود.
اگر آبله مرغان داشته باشيد، در ابتدا سونوگرافي حاملگي انجام مي شود تا علائم نقص و مشکلات بررسي شود. همچنين بايد با مشاور ژنتيک ملاقات کنيد تا درباره احتمال خطر با او صحبت کنيد.
اگر در زمان نزديک به زايمان آبله مرغان بگيرم فرزندم در معرض خطر قرار مي گيرد؟
اگر در ابتداي سه ماهه سوم بارداري مبتلا به آبله مرغان شويد فرزندتان خوب خواهد بود. دليل: پنج روز پس از ابتلا به آبله مرغان، بدن شروع به توليد پادتن ويروس مي کند و اين پادتن از طريق جفت به جنين مي رسد. اين پاددتن حفاظتي که سيستم ايمني ناتمام جنين نمي تواند فراهم کند را برقرار مي کند.
خطرناک ترين زمان ابتلا به آبله مرغان بين پنج روز پيش از زايمان و دو روز بعد از زايمان است زيرا در اين زمان، فرزند شما در معرض ويروس است اما زمان لازم براي رسيدن پادتن به جنين وجود ندارد. در اين حالت احتمال آبله مرغان در نوزاد تازه به دنيا آمده زياد است. اين مشکل بسيار جدي است و امکان مرگ نوزاد نيز وجود دارد.
در صورتي که به جنين گلوبين ايمني آبله مرغان از طريق محصولات خوني پادتن داده شود احتمال به خطر افتادن جنين بسيار کم مي شود. اگر شما پنج روز پيش از زايمان، آبله مرغان گرفته باشيد پس از تولد به سرعت به نوزاد گلوبين تزريق مي شود. همچنين اگر دو روز بعد از زايمان نيز جوش ها و دانه هاي آبله مرغان را مشاهده کنيد بلافاصله به نوزاد گلوبين تزريق مي شود.
اين واکسن به نوزادي که پيش از هفته بيست و هشتم بارداري يا پس از هفته بيست و هشتم بارداري (مادري که مصون نباشد) به دنيا بيايد نيز تزريق مي شود.
در صورتي که نوزاد تازه به دنيا آمده علائم عفونت مانند تب يا خارش يا دانه داشته باشد واکسن داخل وريدي ضد ويروس به او تزريق مي شود.
آيا آبله مرغان در بارداري براي سلامتي من خطرناک تر است؟
بله، اگر در بزرگسالي مبتلا به آبله مرغان شويد از کودکي خطرناک تر است زيرا بيشتر بزرگسالان که مبتلا به عفونت مي شوند بيشتر در خطر هستند. اگر سيگار مي کشيد يا در سه ماهه سوم بارداري آبله مرغان گرفته ايد، احتمال ذات الريه بيشتر است. در خانم هاي باردار مبتلا به اين بيماري ها، احتمال زايمان زودرس بيشتر است.
اگر مبتلا به آبله مرغان شوم بايد چه کاري انجام دهم؟
اگر شما نسبت به آبله مرغان مصون هستيد، نيازي نيست کاري انجام دهيد. اگر مطمئن نيستيد با پزشک خود تماس بگيريد و آزمايش خون انجام دهيد.
اگر آزمايش نشان دهد مصون نيستيد بهتر است تزريق گلوبين انجام دهيد تا احتمال عفونت کاهش يابد. مي توانيد تا ده روز پس از ابتلا به آبله مرغان تزريق انجام دهيد. متاسفانه اين تزريق از عفونت جنين جلوگيري نمي کند.
نکته: اين تزريق به مدت سه هفته دوام دارد بنابراين اگر سه هفته پس از تزريق در معرض آبله مرغان قرار گرفتيد دوباره تزريق انجام دهيد.
اگر در معرض آبله مرغان قرار بگيرم احتمال آبله مرغان گرفتن چقدر است؟
آبله مرغان به شدت واگير است. اگر واکسينه نشده ايد و در معرض فردي که آبله مرغان دارد قرار بگيريد احتمال ابتلاي شما به آبله مرغان بسيار زياد است. به عنوان مثال اگر فردي در منزل شما آبله مرغان دارد و شما واکسينه نشده ايد، احتمال ابتلاي شما به آبله مرغان نود درصد است.
چقدر طول مي کشد تا علائم آبله مرغان پيشروي کنند؟
هنگامي که در معرض آبله مرغان قرار مي گيريد ده تا بيست و يک روز طول مي کشد تا علائم آبله مرغان ظاهر شوند. در ابتدا معمولا علائم آنفولانزا را با همراه جوش هايي که مي خارند مي بينيد. اين جوش ها کم کم به صورت تاول هاي کوچک قرمز مي شوند که بزرگ تر مي شوند و کم کم خشک و زخم مي شوند.
در ابتدا جوش بر روي صورت، سينه يا شکم ديده مي شود سپس بر روي قسمت هاي ديگر بدن نيز جوش ها ديده مي شوند. شما از حدود چهل و هشت ساعت پيش از تشکيل تاول ها مبتلا به آبله مرغان شده ايد.
اگر فکر کنم آبله مرغان دارم بايد چه کاري انجام دهم؟
اگر علائم آبله مرغان را مي بينيد بهتر است با پزشک خود تماس بگيريد. بدون خبر دادن به پزشک، به مطب مراجعه نکنيد زيرا ساير خانم هاي باردار را نيز در خطر قرار مي دهيد. اگر نيازي باشد به پزشک مراجعه کنيد با شما هماهنگ مي کند که بين جمعيت و در اتاق انتظار حضور پيدا نکنيد.
اگر آبله مرغان داريد مي توانيد قرص ضد ويروسي آسيکلووير مصرف کنيد. اگر علائم ذات الريه مانند تب با تند نفس کشيدن، سرفه يا سخت نفس کشيدن را مشاهده کرديد با پزشک تماس بگيريد زيرا اين علائم به سرعت بدتر مي شوند.
اگر علائم شديد داريد مانند درد قفسه سينه يا تنگي نفس در حاملگي حتما با اورژانس تماس بگيريد. حتي اگر علائم شما خيلي شديد نيست نيز به بيمارستان مراجعه کنيد و تحت مراقبت پزشک قرار بگيريد.

در هنگام بارداري مي توانم واکسن آبله مرغان بزنم؟
خير، پزشکان توصيه مي کنند خانم ها يک ماه پيش از باردار شدن واکنس آبله مرغان را تزريق کنند.
دقيقا پس از زايمان اولين واکسن را بزنيد بنابراين در بارداري بعدي نگران عفونت نخواهيد بود. مي توانيد در هنگام شيردهي واکسن را تزريق کنيد.
اگر واکسينه نباشم چطور مي توانم در طول بارداري احتمال ابتلا به آبله مرغان را کاهش دهم؟
سعي کنيد از افرادي که آبله مرغان دارند يا احتمال دارد داشته باشند، دوري کنيد. اين افراد شامل افرادي هستند که واکسن نزده اند و در سه هفته گذشته در تماس با افراد بيمار قرار گرفته اند و يا افرادي که علائم آنفولانزا دارند. افرادي که آبله مرغان دارند پيش از تشکيل جوش خيلي راحت آبله مرغان را انتقال مي دهند.
سعي کنيد از افرادي که زونا دارند دوري کنيد زيرا افرادي که آبله مرغان دارند را تحت تاثير قرار مي دهند. ويروس آبله مرغان با زونا فعال مي شود و باعث درد و خارش پوست مي شود. از فردي که زونا دارد بيماري به شما منتقل نمي شود اما ويروس آبله مرغان منتقل مي شود.
توصيه مي شود افرادي که با شما زندگي مي کنند حتما واکسن آبله مرغان تزريق کنند تا در طول بارداري آبله مرغان به شما منتقل نشود. اگر افراد در معرض آبله مرغان باشند نيز بايد واکسينه شوند تا احتمال ابتلا به بيماري کاهش يابد.
آيا امکان دارد آبله مرغان از فردي که واکسينه شده است منتقل شود؟
اگرچه از نظر تئوري انتقال آبله مرغان از فردي که تازه واکسينه شده است امکان پذير است اما احتمال آن بسيار کم است. احتمال ابتلا به آبله مرغان از طريق فردي که واکسينه شده است کمتر از احتمال ابتلا به آبله مرغان از طريق اعضاي خانواده که در معرض آبله مرغان قرار گرفته اند است.
آيا زونا در بارداري خطرناک است؟
زونا معمولا بر افراد پيرتر و افرادي که سيستم ايمني ضعيفي دارند تاثير مي گذارد. زونا در خانم هاي باردار بسيار نادر است. اما اگر مبتلا به زونا شويد هيچ خطري جنين را تهديد نمي کند.
اوما
اخبار مرتبط :
آيا جنين هم آبله مرغان ميگيرد ؟
روش‌هاي پيشگيري از آبله مرغان
آبله مرغان چگونه منتقل مي شود؟
آبله مرغان بزرگسالي ، خطرناک است؟
تسکين آبله مرغان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده «سقط جنین» چیست؟

 به گزارش تابناک، دکتر انسیه خزعلی در همایش هم اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها که در مشهد مقدس برگزار شد بیان کرد: امیدواریم بنیاد آبشار عاطفه‌ها در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ وی ادامه داد: مسئله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادیست که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت کند.

دیگر خبرها

  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی