Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@04:30:24 GMT

فارس گزارش می‌دهد کشتی قم به دنبال مجوز سفر به هند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۹۷۹۶

فارس گزارش می‌دهد کشتی قم به دنبال مجوز سفر به هند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کشتی در بین بیش از 40 هیأت‌‌‌ ورزشی فعال در استان قم یکی از موفق‌ترین رشته‌ها و هیأت‌‌‌‌های ورزشی است که با درخشش نخبه‌های رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و همچنین قهرمانان شاخص رده سنی بزرگسالان خود هر ساله افتخارات و مدال‌های زیادی را نصیب ورزش قم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رشته ورزشی هر ساله میادین متعدد شامل قهرمانی کشور، لیگ باشگاه‌های ایران و میادین بین‌المللی، آسیایی، جهانی، جام جهانی و هر چهار سال یک‌بار بازی‌های آسیایی و المپیک را پیش‌رو دارد و کشتی‌گیران قم به غیر از بازی‌های آسیایی و المپیک در سایر میادین موفقیت‌های متعددی به دست آورده‌اند.

* سپری شدن 5 سال از آخرین مدال کشتی قم در آسیا

آخرین موفقیت کشتی استان قم در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی بزرگسالان آسیا به پیکارهای سال‌های 1390 و 1391 قهرمانی قاره کهن باز می‌گردد که هادی علیزاده پورنیا چهره موفق و شاخص آن سال‌ها، توانست از پیکارهای آسیایی دو مدال طلا و نقره کسب کند.

در مسابقات سال 1390 کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی کره‌جنوبی، هادی علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم به میدان رفت و بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل رمضی صلاح المعارفی از اردن در دو تایم با نتایج مشابه یک بر صفر به برتری رسید.

* طلای آسیایی علیزاده‌پورنیا با شکست حریف ژاپنی

علیزاده‌پورنیا که هم اکنون مشغول تمرین برای بازگشت به دوران موفق گذشته است با این نتیجه راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله و در نخستین تجربه حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل هایلانگ تیان از چین در دو تایم و با نتایج مشابه دو بر صفر به پیروزی رسید تا راهی دیدار فینال شود.

وی خاطرنشان کرد: کشتی‌گیر با ارزش استان قم برای کسب مقام نخست و نشان طلای پیکارهای قهرمانی کشتی فرنگی آسیا در فینال به مصاف تاکه هیرو کاناکوبو از ژاپن رفت که در دو تایم و با نتیجه دو بر صفر و به پیروزی رسید تا نخستین مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد و خود نیز برای نخستین‌بار قهرمان آسیا شود.

* نقره سال 2013 رهاورد کشتی قم از سفر به هند

چهره شاخص و پرافتخار کشتی استان قم بعد از کسب مقام قهرمانی و مدال طلای پیکارهای سال 2012 کشتی فرنگی قهرمانی قاره کهن در کشور کره‌جنوبی، برای دومین بار در سال 2013 به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد ولی این بار به مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره دست یافت.

این در حالی است که میزبانی پیکارهای سال 2013 قهرمانی آسیا را کشور هندوستان بر عهده داشت و ستاره کشتی قم بار دیگر با کسب نتایج بسیار خوب خود را به دیدار نهایی وزن 74 کیلوگرم رساند اما با واگذاری نتیجه دیدار نهایی سرانجام با نشان نقره به کار خود پایان داد.

هادی علیزاده‌پورنیا در راه کسب این مدال ارزشمند، بعد از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد، ابتدا به مصاف حریفی از کشور قزاقستان رفت و با شایستگی رقیب خود را از پیش رو برداشت تا مجوز حضور در به مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا را به دست بیاورد.

* شکست علیزاده‌پورنیا برابر ستاره کشتی کره

این کشتی‌گیر در مسابقه مرحله نیمه نهایی پیکارهای وزن 74 کیلوگرم کشتی قهرمانی قاره کهن به کشتی‌گیری از کشور چین‌تایپه برخورد کرد و در یک مبارزه زیبا و فنی از سد رقیب خود گذشت تا در دومین حضور متوالی خود در مسابقات آسیایی بار دیگر جواز صعود به مسابقه پایانی این رقابت‌ها را کسب کند.

کشتی‌گیر پرافتخار استان قم در دیدار نهایی برابر یکی از بهترین‌های کشتی آسیا، جهان و المپیک یعنی کیم‌ هیون‌وو از کشور کره‌جنوبی به میدان رفت اما ناباورانه برابر وی تن به شکست داد تا با این اتفاق نخستین نشان نقره خود از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا را رقم بزند.

* ناکامی کشتی‌گیر سرشناس قم در پیکارهای جهانی 2014

این کشتی‌گیر موفق استان قم بعد از تجربه دو میدان آسیایی به رقابت‌های 2014 کشتی فرنگی قهرمانی جهان نیز اعزام شد اما در جریان این پیکارها با قبول شکست برابر رقبایی از کشورهای کرواسی و فنلاند موفق به کسب عنوان و مدال از پیکارهای جهانی کشتی فرنگی نشد.

ملی‌پوش سابق کشتی قم مبارزات خود را در رقابت‌های جهانی سه سال قبل با استراحت در دور نخست آغاز کرد و سپس در دور دوم با نتیجه چهار بر صفر برابر نوربک خاشیم‌بیکوف از ازبکستان به برتری رسید تا در دور سوم حریف نون زوگاج نفر سوم جهان از کرواسی شود و برابر این حریف ناباورانه با نتیجه هشت بر چهار شکست را بپذیرد.

با توجه به حضور کشتی‌گیر اهل کشور کرواسی در دیدار نهایی وزن 75 کیلوگرم مسابقات جهانی 2014 کشتی فرنگی، علیزاده‌پورنیا در گروه شانس مجدد فرصت کسب مدال برنز را پیدا کرد اما در یکی از کشتی‌های سخت خود با حساب 6 بر دو به سومینن از فنلاند باخت تا دست خالی از این رقابت‌ها باز گردد.

* درخشش پورنیا در جام جهانی و پیکارهای دانشجویان جهان

ستاره کشتی استان قم به جز حضور در دو دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا و همچنین یک دوره پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان، سابقه همراهی تیم ملی ایران در سه دوره پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی را نیز دارد و طلا و نقره جام جهانی را نیز در کارنامه دارد.

علیزاده‌پورنیا در رقابت‌های مهم و معتبر دیگری همچون قهرمانی دانشجویان جهان نیز موفق به کسب مدال شده است ولی تجربه جهانی وی در سال 2014 تلخ و فراموش نشدنی بود زیرا علاوه بر ناکامی در پیکارهای جهانی، با تصمیم غیر منتظره کادر فنی تیم ملی از ترکیب تیم اعزامی ایران به رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی به یک باره حذف شد تا به شدت از مربیان تیم ملی در آن مقطع انتقاد کند.

همین موضوع در کنار تداوم مصدومیت‌ کهنه هادی علیزاده‌پورنیا از ناحیه کتف موجب شد تا ستاره کشتی قم عملا ماه‌های زیادی از میادین رسمی داخلی و برون‌مرزی این رشته باز بماند و به همین دلیل افتخار آفرینی‌های این کشتی‌گیر دو سالی است که متوقف شده است.

* قم در حسرت کسب مدال از کشتی بزرگسالان قاره کهن

چند سال است که کشتی قم از مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا مدال نمی‌گیرد و اکنون نوبت به پیکارهای سال 2017 کشتی فرنگی قهرمانی قاره کهن رسیده است تا کشتی‌گیران قم در پیکارهای انتخابی تیم ملی توانمندی خود را به مربیان این تیم نشان داده و جانشین علیزاده‌پورنیا در تیم ملی مشخص شود.

این در شرایطی است که رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا برای روزهای 19 تا 24 اردیبهشت ماه سال جاری برنامه‌ریز شده است و بار دیگر شهر دهلی‌نو پایتخت هند میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده گرفت، کشوری که سه سال قبل برای کشتی قم با درخشش هادی علیزاده مدال نقره را برای کشتی قم به همراه داشت.

در حالی که رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی قاره کهن از روز نوزدهم اردیبهشت ماه و با وزن‌کشی پنج وزن آغاز می‌شود و در روز 21 اردیبهشت با برگزاری مسابقات سه وزن آخر تمام می‌شود که نتایج عملکرد کشتی گیران حضار در این مسابقات در سیستم رنکینگ برای حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه نیز محاسبه خواهد شد.

* کشتی‌گیران قم در راه آماده‌سازی برای 2 میدان مهم برون‌مرزی

اکنون برای حضور پرقدرت تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی 2017 آسیا و همچنین پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، مرحله جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی برنامه‌ریزی شده و کشتی‌گیران قم همراه با سایر دعوت شده‌ها تا 23 فروردین ماه زیر نظر مربیان تیم ملی تمرین می‌کنند.

میزبانی این اردو را خانه کشتی شماره دو تهران انجام می‌دهد و در حالی که اردوی ملی‌پوشان در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم جریان دارد، از قم مهدی ابراهیمی در وزن 80 کیلوگرم و علی‌اکبر حیدری در وزن 98 کیلوگرم شانس کسب سهمیه اعزام به رقابت‌های آسیایی و بازی‌های کشورهای اسلامی هستند.

* ابراهیمی و حیدری شانس‌های کشتی قم برای سفر به هند

در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان از البرز و رامین طاهری از خوزستان حریفان مهدی ابراهیمی از قم هستند و در وزن 98 کیلوگرم نیز مهدی علیاری از تهران، سیدمصطفی صالحی‌زاده از خوزستان به همراه امیرحسین حسینی از مازندران رقبای علی‌اکبر حیدری ملی‌پوش قم محسوب می‌شوند.

در حالی که سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران را علی اشکانی بر عهده دارد، تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اردیبهشت ماه به باکوی آذربایجان سفر کند و سپس برای کسب مدال‌های آسیایی راهی هند شود.

دو کشتی‌گیر قم یعنی مهدی ابراهیمی و علی‌اکبر حیدری در حالی به اردوی آماده‌سازی تیم ایران برای حضور در مسابقات آسیایی و بازی‌های کشورهای اسلامی دعوت شده‌اند که ابراهیمی سال گذشته طلای جوانان آسیا و حیدری قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را کسب کرده‌اند.

=============

گزارش از رضا جعفری

=============

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد

رضا اطری قهرمان کشتی آزاد جهان و آسیا به عنوان مسئول نمایندگی ورزش و جوانان بخش رودبست شهرستان بابلسر منصوب شد.

آئین معارفه رضا اطری با حضور اسماعیل زاده بخشدار رودبست، احمدپور رئیس شورای شهر هادی شهر، ملک تبار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابلسر در سالن اجتماعات بخشداری رودبست برگزار شد.

در این آئین ضمن تقدیر و تشکر از جواد علی پور، مسئول سابق نمایندگی ورزش و جوانان بخش رودبست، رضا اطری از قهرمانان نامدار کشتی آزاد ایران و جهان به عنوان مسئول جدید ورزش و جوانان این بخش معرفی شد.

رضا اطری، ۳۰ ساله، دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی است و کارمند رسمی وزارت ورزش و جوانان است.

مدال نقره سال ۲۰۲۲ قهرمانی جهان در بلگراد، مدال طلای جام جهانی ۲۰۱۶ لوس آنجلس، مدال طلای قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ شی آن، مدال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۷ دهلی نو جزو افتخارات رضا اطری است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مشخص شد
  • لیگ دسته یک کشتی فرنگی قرعه‌کشی شد
  • پاداش یک و نیم میلیاردی به مدال آوران رقابت‌های جهانی کشتی
  • آقاپور: «دی‌جی» تیم ملی فوتسال هستم!/ با درد بازی کردم
  • پاداش یک‌ و نیم میلیاردی فدراسیون کشتی به ۹ مدال‌آور رقابت‌های جهانی
  • پاداش میلیاردی فدراسیون کشتی به مدال‌آوران رقابت‌های جهانی صربستان
  • پاداش یک و نیم میلیاردی به ۹ مدال آور کشتی
  • پاداش میلیاردی فدراسیون کشتی به مدال آوران رقابت‌های جهانی صربستان
  • کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان دعوت شد
  • رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد